Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب "مشاور امین" توسط سید سعید غفوری تدوین و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کتاب "مشاور امین" توسط سید سعید غفوری تدوین و در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

فصل اول کتاب به زندگی شخصی سید احمد خمینی از دوران تولد تا ورود به حوزه‌های علمیه و شروع تحصیل پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فصل دوم به مبارزات سیاسی و ورود سید احمد به مبارزات اشاره شده، که از جمله آن ایفای نقش تاریخی در بیت امام و دیدار با مبارزین و تکثیر اعلامیه‌های امام بود.

فصل سوم به دوران همراهی سیداحمد آقا با امام تا انقلاب اسلامی اشاره دارد که بسیار حائز اهمیت بوده است و از این حیث سید احمد به نوعی مسئول حفظ جان و سلامتی امام در سفرهای خارجی مانند عراق و اروپا بوده است.

در فصل چهارم به حوادث پس از انقلاب و دوران تثبیت جمهوری اسلامی اشاره شده که روابط مابین سیداحمد خمینی برخی افراد از جمله آیت‌الله طالقانی، بنی‌صدر،منتظری و ... بررسی شده است.

فصل پنجم به برخی اقدامات انجام شده توسط سید احمد پس از رحلت امام اشاره کرده است که از جمله تاسیس موسسه تنظیم ونشر آثار امام و پرداختن به ادعیه معصومین و امور علمی است.

در بخش‌های پایانی به دوران پس از رحلت امام و آغاز رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و مسئولیت‌های سید احمد خمینی در شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره شده است. کتاب "مشاور امین" توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 2000 شماره و با قیمت 3000 تومان چاپ و منتشر شده است.

علاقمندان می‌توانند برای تهیه کتاب «مشاور امین»  به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه یا با شماره تلفن‌ 22211174 تماس بگیرند و یا به پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به آدرس www.irdc.ir رجوع کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۰۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این مراسم در تبریز در پادگان تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع برگزار شد و یگان‌های نمونه از مقابل جایگاه ویژه رژه رفتند و آمادگی، اقتدار و توان رزمی خود را برای دفاع از کیان ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

۲۹ فروردین یادآور رشادت‌های مردان بزرگی است که با شجاعت از جان خود گذشتند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.
در سال ۱۳۵۸ بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و در همان روز نیرو‌های مسلح در برابر ایشان رژه رفتند.
در واقع نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی‌های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.

در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان ناآگاه، توطئه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند.

ارتش انقلابی در طول ۴۵ سال گذشته نشان داده است که فدایی ملت و حافظ مرز‌های ایران زمین و نگهبان بیدار جمهوری اسلامی است و رشادت‌های این نیروی الهی در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن هرگز فراموش نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • توقف فوری پروازهای ایران به دبی
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • بصیرت و آینده نگری امام خمینی (ره) برای برای جلوگیری از انحلال ارتش + فیلم
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • امام خمینی چطور جلوی انحلال ارتش را گرفت؟
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان