Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@07:00:17 GMT

6 مدرسه در شهر جدید سهند بهره برداری می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۷۳۸۸۳۲

6 مدرسه در شهر جدید سهند بهره برداری می شود

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت 36 هزار واحد مسکن مهر و تراکم جمعیت در شهر جدید سهند، گفت: این شهر جدید نیازمند اتخاذ تدابیر زیرساختی از جمله مدرسه، درمانگاه و کلانتری است.
وی خاطرنشان کرد: در هنگام ساخت این واحدها به نیازهای فرهنگی و آموزشی ساکنان آن توجه نشده است و امروز ما با مشکل مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کمک 720 میلیارد ریالی خیران مدرسه ساز استان در سال گذشته، بر استفاده از ظرفیت خیران در شهر جدید سهند برای ساخت و تجهیز مدارس تاکید کرد.
وی با بیان اینکه نوروز امسال علاوه بر مهمانان داخلی از همه گردشگران دعوت کرده ایم که به تبریز سفر کنند بر توسعه و تجهیز مراکز رفاهی و اقامتی آموزش و پرورش استان تاکید کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: تابستان امسال در اسکان فرهنگیان رتبه دوم کشوری را کسب کردیم.
جعفر پاشایی چالش کمبود نیروی انسانی و فضاهای آموزشی را بزرگ ترین چالش آموزش و پرورش استان برای سال آینده عنوان کرد و افزود: با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید این مشکل نمود بیشتری می یابد.
فرماندار شهرستان اسکو نیز در این جلسه کمبود فضای آموزشی و کلاس درس را از معضلات شهر جدید سهند برشمرد و گفت:هر سال بطور میانگین 2 هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان شهر جدید سهند اضافه می شود.
مرتضی محمدزاده تعداد مدارس دولتی شهر جدید سهند را 25 مدرسه اعلام کرد و گفت: با لحاظ 14 مدرسه 2 شیفته، هم اکنون به 14 مدرسه جدید هم نیاز است که هشت مدرسه توسط شرکت عمران در حال ساخت است.
وی اظهارکرد: برای سال تحصیلی جدید 76 کلاس درس در شهر جدید سهند نیاز است.
فرماندار اسکو همچنین با توجه به بازنشستگی 70 معلم در سال آینده کمبود شدید نیروی انسانی را مشکل اساسی آموزش و پرورش این شهرستان دانست و گفت: شهر جدید سهند نیازمند نگاه ویژه ای در حوزه آموزش و پرورش است.
شهر جدید سهند یکی از شهرهای جدید استان آذربایجان شرقی است که در شهرستان اسکو و 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده است. این شهر که بیشترین واحدهای مسکن مهر استان را در خود جای داده است در سال ۱۳۹۵ با ۸۲٬۴۹۴ نفر جمعیت، هفتمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی شد.
/3071/6132
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۳۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مدرسه خیّرساز شاه‌حسینی فشافویه، مدرسه را مزرعه آینده برشمرد و اظهارکرد: مدرسه هر کشوری، مزرعه آینده است و نشاط امروز، نوید یک آینده پرنشاط است. مدرسه‌ها آیینه آینده هستند و اگر این بچه‌ها بانشاط، سالم، قوی، مؤمن، بااخلاق و کارآفرین بار بیایند، جامعه آینده ما سالم، قوی، ماهر، مؤمن، بااخلاق و بانشاط خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت‌های دولت سیزدهم اشاره و اذعان کرد: کار مدرسه‌سازی، یک سنت حسنه متفاوت نسبت به کارهای دیگر است. افتخار دولت سیزدهم این است که امر مدرسه‌سازی را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار داد. نزدیک به ۳ سال است که از دولت سیزدهم گذشته و طی این مدت حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه وجه متمایز این اقدام بزرگ در این بین، حضور مردم در قالب مجامع خیری است، افزود: مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند و آن‌ها نشان دادند چقدر به آینده کشور اعتماد دارند. خیّر از مال و دست‌رنج خویش هدیه می‌کند و این کار، کار بسیار نیکویی در وصف خیرین است.

وی ادامه داد: در یکی از فرازهای قرآنی آمده که «لَا خَوۡفٌ عَلَیۡهِمۡ وَلَا هُمۡ یَحۡزَنُونَ» به معنی اینکه «آن‌ها خوفی ندارند و نگرانی در وجودشان نیست.» گاهی خبر داریم که خود را به مضیقه می‌اندازند تا آینده فرزندان کشور را بسازند. دست‌های این خیرین عزیز بوسیدنی است و افتخار ما این است که همکار آن‌ها در این اقدام بزرگ هستیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خیّری که این مدرسه را ساخته، یک خیّر نام‌آشنا و دارای خانواده اصیل به معنای خانواده اعلای یک ایرانی، متدین و وطن‌دوست است. خانواده استاد شاه‌حسینی که تا امروز ۳۹ مدرسه توسط ایشان ساخته شده در حالی که آن‌ها پرهیز می‌کنند از اینکه دیده شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛ ساخت ۷ هزار مدرسه در ۳ سال
  • علم در دست فردی تأثیرگذار است که با امید حرکت کند
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • مدرسه دو کلاسه بخش ممبی تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد
  • حقوق سرایداران مدارس تا دو میلیون تومان افزایش می‌یابد