Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: قاسم احمدی لاشکی با اشاره به ضرورت حذف آزمون کنکور، گفت: در این راستا مجلس نهم شورای اسلامی قانون سنجش و پذیرش دانشجو را تصویب کرد تا بتواند غول کنکور را از بین برد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو از زمان اجرای قانون فقط سهم 25 درصدی معدل دانش‌آموزان با تأثیر مثبت لحاظ شده است که ضرورت دارد برای اجرای قانون این سهم افزایش یابد، افزود: تأثیر معدل در کنکور نباید محدود به سال پایانی دوره دبیرستان شود و باید زیرساخت‌ها در آموزش و پرورش به گونه‌ای باشد که امتحانات نهایی در تمامی مقاطع دبیرستان برگزار شود و در کنکور نیز تأثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دلیل تأثیر مثبت امتحانات نهایی به این دلیل است که دانش‌آموزان دچار ضرر و زیان نشوند و افرادی هم که معدل خوبی دارند از امتیاز مثبت این تأثیر برخوردار شوند اما بر اساس قانون تأثیر 25 درصدی معدل در کنکور باید ارتقا یابد و به 85 درصد برسد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر صندلی‌ دانشگاه‌ها بیش از تعداد افرادی است که در آزمون کنکور شرکت می‌کنند، اظهار کرد: بر این اساس اصلا نیازی به برگزاری آزمون در برخی رشته‌ها وجود ندارد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر در برخی از رشته‌ها و دانشگاه‌های خاص رقابت زیاد است لذا نیاز به برگزاری آزمون عمومی و تخصصی و اعمال سابقه تحصیلی وجود دارد، اظهار کرد: می‌توان گفت که حذف کنکور و اجرای قانون مذکور برای مؤسساتی که کلاس کنکور برگزار می‌کنند، خوشایند نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عده‌ای می‌خواهند کنکور را به بنگاه اقتصادی تبدیل کنند که هدفی نادرست است، افزود: مؤسسات آموزشی باید سهم علمی دانش آموزان را افزایش دهند؛ از این رو با تحقق کامل قانون سنجش و پذیرش دانشجو بسیاری از مشکلات در این عرصه حل خواهد شد.

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: مازندران مجلس کنکور حذف کنکور آموزش پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۰۳۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون بیش از ۱۹۵ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آغاز شده است و مهلت ثبت نام در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ به پایان می‌پذیرد. داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مشاور رییس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش تاکید کرد: داوطلبان با ورود به سامانه https://my.sanjesh.org/login می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌نور، مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

کد خبر 6064091

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • تأثیر قانون شفافیت مالی در انتخابات مجلس از زبان دادستان کل کشور
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال 1403 + جزییات
  • زمان نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد
  • نام‌نویسی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد