Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، داوود محمدی افزود: پیگیر جذب و نهایی کردن سرمایه گذار خارجی برای احداث و راه اندازی خط مترو هشتگرد-قزوین هستیم.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح به 10هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است،اضافه کرد: به علت محدودیت منابع اعتباری دولت و وزارت راه و شهرسازی، تنها روش تامین مالی این پروژه فاینانس و جذب سرمایه گذاران خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون جهت جذب سرمایه گذار برای این طرح بزرگ عمرانی و زیرساختی، با همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه با سرمایه گذارانی از کشورهای سوییس و چین مذاکره شده است و امیدواریم در این خصوص طی آینده نه چندان دور به نتیجه برسیم.
وی با رد برخی صحبت ها در گذشته مبنی بر مخالفت وزارت راه و شهرسازی و منتفی بودن اجرای این طرح،گفت: وزارت راه مخالف این طرح نیست بلکه اعلام کرده بود با توجه به اجرای دوخطه سازی خط آهن قزوین-تهران و قابل توجه بودن اعتبارات مورد نیاز این پروژه، قادر نیست طرح دیگری را به شکل همزمان در استان قزوین اجرا و به سرانجام برساند.
محمدی اظهار کرد: ساخت مترو هشتگرد-قزوین بدون شک توجیه اقتصادی لازم را داراست و از جهات مختلف به رشد و توسعه قزوین می انجامد و موجب رفاه حال بیشتر مردم استان می شود.
طول مسیر درنظر گرفته شده برای پروژه مترو هشتگرد-قزوین که مطالعات آن انجام شده است، 74 کیلومتر می باشد.
در صورت اجرای این طرح، خط مترو پایتخت پس از اتصال به کرج و هشتگرد به طول 140 کیلومتر به قزوین می رسد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۷۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست

محسن رستمی مدیر کل صمت استان قزوین در هنگام بازدید معاون وزیر از واحد صنعتی آسان پک گفت: استان قزوین با داشتن ۳۷۴۰ واحد صنعتی با ۳۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۱۵۳ هزار نفر را مهیا کرده است. 

وی افزود: ۱۱۰ واحد صنعتی استان دانش بنیان هستند و پروانه بهره برداری گرفته اند و ۱۷۰ واحد پروانه طرح توسعه دارند و پویا هستند. 

رستمی بیان کرد: قزوین قطب تولید شوینده‌ها و قطعات خودرو است و در صنایع کانی غیر فلزی هم شاخص هستیم و ۵۰۰ واحد کانی غیر فلزی فعال است که در آنها ۲۹ هزار شغل ایجاد کرده و ارزش افزوده مواد معدنی استان را بالا برده اند. 

مدیرکل صمت استان قزوین عنوان کرد: تولید ۷۲ میلیون مترمربع ظرفیت تولید کاشی و سرامیک و دو میلیون تن مواد شوینده و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شیشه جایگاه استان را ارتقا بخشیده است. 

وی یادآورشد: در سال قبل ۵۷۴ میلیون دلار صادرات از استان داشتیم و یک واحد فقط ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشته که در استان ثبت نشده و خارج از قزوین بوده است. 

رستمی اظهارداشت: در استان قزوین ۲ هزار فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده که در آنها بیش از ۱۷۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که با بهره برداری از آنها برای ۸۳ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد. 

وی افزود: در استان ۸۰ طرح بزرگ صنعتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم که این واحد‌ها بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهند داشت و ۱۶ هزار شغل ایجاد خواهد شد. 

وی گفت: آسان پک یکی از واحد‌های صنایع بسته بندی شاخص استان است که با اجرای طرح‌های توسعه می‌تواند اشتغال بیشتری در استان ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری فینال جام رمضان اتباع در قزوین
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • دیدار مدیران کل امور اتباع قزوین و کرمانشاه
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • آغاز تدوین برنامه بازاریابی و تبلیغات گردشگران خارجی در قزوین
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد