Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مراغه - ايرنا - معاون زيرساخت و توسعه آزادراه هاي کشور گفت: براي اجراي آزادراه مراغه - هشترود به طول 92 کيلومتر 10 هزار ميليارد ريال اعتبار پيش بيني شده است.

به گزارش ايرنا، سيدحسن ميرشفيع روز چهارشنبه در عمليات آغاز قطعه پنجم اين آزادراه به طول 6 کيلومتر اظهار کرد: آزاد راه مراغه - هشترود يکي از محورهاي معم ارتباطي غرب کشور خواهد بود وعراق را مرکز ايران وصل خواهد کرد و موجب رونق اقتصادي شهرهاي جنوب آذربايجان شرقي مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: اين طرح 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوري به عرض 28.6 متر و سرعت متوسط تردد 120 کيلومتر در ساعت اجرا مي شود.
ميرشفيع افزود:عمليات اين طرح شامل 14 ميليون و 600 هزار ميليون متر مکعب خاکبرداري، 6 ميليون و 700 هزار مترمکعب عمليات خاکريزي، 750 متر مکعب زيرساخت و 750 هزار تن آسفالت ريزي است.
استاندارد آذربايجان شرقي نيز در اين مراسم گفت: قطعه 5 آزاد راه هشترود به مراغه به طول 6 کيلومتر و با 300 ميليارد ريال اعتبار در عرض 18 ماه به اتمام خواهد رسيد.
مجيد خدابخش افزود: اين قطعه با مشارکت بانک سپه و پيمانکار بخش خصوصي اجرا خواهد شد.
وي همچنين به سد سهند و ضرورت اجراي پاياب آن اشاره کرد و گفت: مسير قطعه 5 مي تواند بهترين مسير براي عرضه محصولات توليدي در پاياب اين سد باشد و آرزوي ديرينه مردم هشترود جهت ورود به آزاد راه زنجان تبريز و مراغه را برآورده کند.
پيمانکار اين طرح نيز گفت: طرح قطعه 5 آزاد راه هشترود به مراغه با عرض مسير 26.40 تا 38 متر با 633 هزار و 262 متر مکعب خاکبرداري، 475 هزار و 868 متر مکعب خاکريزي، 27 هزار و 600 متر مربع قالب بندي، 12 هزارمتر مکعب بتن ريزي، 33 هزار متر مکعب زيرسازي، 45 هزار تن آسفالت و تعداد 18 دستگاه آبرو و يک دستگاه تقاطع غير همسطح در 18 ماه ساخته خواهد شد.
عزت الله اسدي گفت: در اجراي اين طرح ملک و زمين زراعي با پرداخت 25 ميليارد ريال تملک شده است.
در طول بهره برداري 20 ساله از اين آزاد راه، حدود 123 ميليون ليتر بنزين و 294 ميليون ليتر گازوييل و در هر بار طي مسافت 50 دقيقه در وقت مسافران اين آزاد راه به صورت ميانگين صرفه جويي مي شود.
محور فعلي مراغههشترود به طول 101 کيلومتر بوده که با پيچ هاي خطرناک از 2 شهر خداجو و نظرکهريزي مي گذرد، با آنکه بيشتر ترانزيت شهرهاي جنوب استان هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و /مال کردستان از اين مسير است، اين جاده از غير استانداردترين جاده هاي کشور محسوب مي شود.
3077/7486
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۵۲۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد روز یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: بخش تخصصی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در وسعت سه هزار متر مربع شامل تختهای بستری، بخش سوختگی و ناباروری در حال احداث است.   دکتر رضا احمدی افزود: برای تکمیل این بخش تخصصی در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بود که با وجود پیگیری های مستمر ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با احتساب تورم و نرخ روز اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش تخصصی بیمارستان علامه بهلول گنابادی، اکنون به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.   دکتر احمدی ادامه داد: بخش تخصصی بیمارستان گناباد در ابتدا فقط در قالب بخش سوختگی شروع شد که در ادامه با افزوده شدن وسعت و بخشهای لازم به بخش تخصصی تبدیل و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال ساخت است.   وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل بخش آنژیوگرافی بیمارستان علامه بهلول گنابادی را هم ۴۰ میلیارد ریال است.   رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تعداد زوجهای نابارور شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) را ۸۰۰ نفر برشمرد و گفت: تجهیزات لازم برای مرکز ناباروری این دانشگاه تامین و خدمات بهداشتی و درمانی لازم به زوجهای نابارور در این مرکز ارایه می شود.   دکتر احمدی افزود: ۹۲ هزار نفر از افراد بالای ۱۸ سال در شهرستانهای گناباد و بجستان در سال گذشته از خدمات طرح ملی غربالگری سلامت برخوردار شدند که از این تعداد ۱۷ هزار نفر فشار خون بالا، هفت هزار و ۵۳ نفر مبتلا به دیابت و ۵۳۶ نفر نیازمند سایر خدمات درمانی بودند.   او گفت: ۵۰ هزار نفر در شهرستانها گناباد و بجستان هم اکنون از خدمات سلامت خانواده برخوردار هستند و هر سه هزار نفر زیر پوشش یک پایگاه بهداشتی و درمانی قرار دارند و به طور مستمر سلامت این افراد رصد می شود.   بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علامه بهلول گنابادی با وسعت ۲۳ هزار و ۸۳۵ متر مربع شامل بیمارستان شامل بخشهای جراحی، اطفال، داخلی، زایشگاه، مامایی، اتاقهای عمل، همو دیالیز، داروخانه، NICU ، CCU، ICU و بخشهای پاراکلینیک شامل آزمایشگاه مرکزی، رادیولوژی دیجیتال، «ماموگرافی»، سونوگرافی، «فلوروسکپی»، سی.تی.اسکن و ام.آر.آی است.   شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب خراسان رضوی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸ میلیارد تومان برای مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • تکمیل طرح پمپاژ دایجوند با تزریق ۷۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت تعریض و بهسازی پل فجر شهرستان ساری