Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@03:41:16 GMT

از ۱۵ منطقه شهر اصفهان چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۶۵۱۵۳

از ۱۵ منطقه شهر اصفهان چه خبر؟

به دنبال توزیع عادلانه خدمات پروژه های متعدد عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان پیش بینی شده تا دسترسی شهروندان به امکانات و خدمات شهری در تمامی مناطق آسان شود.

به گزارش ایمنا، در سال جدید مسئولان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم، ارتقا کیفیت زندگی در محلات و افزایش رفاه شهروندان در دست اجرا دارند، ازاین‌رو به سراغ چهار شهرداری‌ مناطق ۱۵‌گانه اصفهان رفتیم تا جویا شویم امسال در کوچه‌پس‌کوچه‌های نصف جهان چه می‌گذرد؟

توسعه حمل و نقل پاک در منطقه ۶

مدیر منطقه ۶ اصفهان با اشاره به امکان سنجی و ایجاد پارک ترافیکی در مجموعه شهید کشوری گفت: احداث پارک ترافیکی کودکان با مساحت بیش از ۲۵۰۰مترمربع در خیابان آبشار یکی از اقدامات شهرداری منطقه ۶ اصفهان در راستای فرهنگ سازی و آموزش مناسب قوانین ترافیکی به کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور نجفی افزود: این منطقه با ایجاد، اصلاح و مناسب سازی شبکه معابر پیاده راه های سطح منطقه، امکان سنجی و اختصاص قسمتی از شبکه معابر به پیاده راه ها در روزهای خاص اقدام به بالابردن ظرفیت پیاده روی کرده است.

وی با تاکید بر توسعه مسیرهای دوچرخه از ۵۵۰۰ مترمربع به ۱۵ هزار مترمربع  تا سال ۱۴۰۰ از طریق ایجاد شبکه های محلی و لینک مسیرها با معابر شریانی و همچنین ایجاد رینگ منطقه ای اظهار کرد: منطقه ۶ شهرداری اصفهان با داشتن مسیر دوچرخه در حاشیه زاینده رود، ضلع جنوبی بزرگراه شهید روح الامین و همچنین در معابر شهری شامل خیابان کارگر، خیابان فرایبورگ، قسمتی از خیابان حضرت سجاد(ع) و خیابان چهار باغ بالا سعی در توسعه حمل و نقل پاک دارد.  

اجرای آسفالت معابر منطقه ۸ با هزینه ۳۰ میلیارد ریال

مدیر منطقه ۸ اصفهان اضهار کرد: طی ۲ سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۸ اجرا شده است.

سید رسول هاشمیان افزود: امسال نیز فاز اول طرح کلکتور آب انجام می شود که از خیابان شهدا آغاز و پس از عبور از خیابان کاوه تا خیابان رباط  پیش می رود، دو عدد منبع آب نیز در خیابان های سپاه و بهشت در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به درخواست های مکرر شهروندان، بهینه سازی و زیباسازی پیاده رو ضلع غربی خیابان کاوه حدفاصل سه راه ملک شهر تا جابر انصاری و نیز پیاده رو خیابان های باهنر و بهارستان در بودجه امسال پیش بینی شده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با تاکید بر افزایش نشاط و پویایی در سطح منطقه گفت: در راستای تحقق این هدف بوستانی در محله شمس آباد با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد ریال  و نیز بوستانی در محله فردوان با هزینه اجرایی دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

هاشمیان تصریح کرد: یکی دیگر از طرح های این منطقه اجرای آسفالت با هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است که در سطح معابر اصلی و فرعی پخش می شود.

تکمیل بوستان شهدای مدافع حرم در نیمه اول سال

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از احداث بوستان و خیابان شهدای مدافع حرم به‌عنوان بزرگ‌ترین بوستان شمال غرب اصفهان خبر داد و گفت: این بوستان با متراژ ۷۲ هزار مترمربع یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های شمال غرب اصفهان محسوب می‌شود که نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حمید اشرفی با اشاره به در نظر گرفتن پیست اسب سواری در خیابان امام رضا(ع) افزود: تملک خیابان شریف سودان به شریف غربی و نیز تملک خیابان سعدی به شریف شرقی از دیگر پروژه های این منطقه است که در طرح های پیشنهادی این منطقه قرار گرفته است.

وی گفت: مرمت حمام تاریخی رهنان با مساحتی بالغ‌بر یک هزار و ۴۰۰ مترمربع مشتمل بر حمام بزرگ و حمام کوچک در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم این اثر تاریخی و فرهنگی را به عنوان «حمام صلح جهانی» در سال جاری احیاء کنیم.

احداث ورزشگاه و فرهنگسرا در محلات محروم منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان  گفت: خانه ورزش امین آباد در جهت ایجاد شادی، نشاط و افزایش روحیه ورزشی در دستور کار شهرداری این منطقه قرار گرفته است.

محمدرضا برکت با تاکید بر اینکه افتتاح فرهنگسراها در محله های کم برخوردار در ارتقاء سطح فرهنگی منطقه مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: عملیات اجرایی فرهنگسرای چندمنظوره در شهرک مهدیه که یکی از محلات کم برخوردار شهر است، آغاز شده و امیدواریم این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت خشک‌سالی طی چند سال اخیر، احداث فاز دوم خط انتقال پساب تصفیه‌شده شمال شهر به طول ۱۲ کیلومتر در دستور کار است، اجرای این طرح برای آبیاری فضای سبز منطقه ۱۲ و مناطق هم‌جوار از جمله مناطق هشت و ۱۱ مثمر ثمر خواهد بود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان  با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه ثانویه و مجدد هم‌زمان در حال انجام است، افزود: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای دو پروژه انتقال پساب و احداث تصفیه‌خانه ثانویه نیاز است، احداث تصفیه‌خانه مجدد با مشارکت بخش خصوصی و افتتاح خط انتقال پساب توسط شهرداری منطقه ۱۲ انجام می‌شود.

برکت اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است این دو پروژه تا اواخر اردیبهشت و یا اوایل خردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۶۵۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی محلات شهر نمی‌تواند صرفاً ایجاد اشتغال باشد، گفت: این موضوع باید به‌صورت یک فعالیت هدف‌مند باشد و در دل محلات به مباحثی همچون آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشستی پیرامون توان‌مندسازی محلات شهر اصفهان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: این شعار می‌تواند چراغ راهی برای فعلان اقتصادی و اجتماعی جامعه ما باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست با معتمدان و موثران منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: تمام دستگاه‌ها دارای ظرفیت‌هایی است، اما اصل موضوع ایجاد فرصت‌های مردمی بوده و وظیفه دستگاه حاکمیت، شناسایی و احصای فرصت‌هایی است که این ظرفیت‌ها شناسایی و بستری برای هم‌افزایی فراهم شود تا این ظرفیت‌ها به منصه ظهور رسد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی محلات شهر نمی‌تواند صرفاً ایجاد اشتغال باشد، تصریح کرد: در این موضوع باید به دل محلات رویم و در دل آن‌ها به مباحثی چون آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی بپردازیم.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: این موضوع باید به صورت یک فعالیت هدف‌مند باشد و با شناسایی ظرفیت‌ها و تمرکز بر دو یا چند مورد مشخص شده در سال جاری، می‌توان آن را به‌صورت هدفمند به ثمر رساند.

کد خبر 745834

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه ۱۲ اصفهان
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • اجرای ۷ پروژه شاخص در منطقه ۵ اصفهان
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر