Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@11:11:18 GMT

منابع سد استقلال میناب تا تیرماه پاسخگوی نیازهاست

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۹۱۵۳۲

منابع سد استقلال میناب تا تیرماه پاسخگوی نیازهاست

استاندار هرمزگان گفت: منابع سد استقلال میناب تنها تا تیرماه امسال پاسخگوی نیازها است.

‌به گزارش ایسنا، ‌فریدون همتی در حاشیه بازدید از سد شمیل و نیان افزود: منابع سد استقلال میناب که در سال‌های گذشته به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین آب آشامیدنی شهر بندرعباس محسوب می‌شد، تنها تا تیرماه امسال پاسخگوی نیاز‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن الگوی درست مصرف آب در بندرعباس، تابستان امسال آب آشامیدنی در محلات این شهر نوبت‌بندی می‌شود.

استاندار هرمزگان ادامه داد: به علت کاهش ذخایر آب سد استقلال میناب، اکنون ۷۵ درصد از آب آشامیدنی موردنیاز شهر بندرعباس از سد شمیل و نیان تأمین می‌شود.

همتی با بیان اینکه با بهره داری از مرحله نخست آب‌شیرین‌کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس تا پایان تیر امسال با ظرفیت تولید ۲۰ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز، بخشی از کمبود آب آشامیدنی شهر بندرعباس جبران می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در سال ۹۸ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

همچنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: اکنون ذخیره سد شمیل و نیان ۱۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۰ درصد کاهش دارد.

هوشنگ ملایی افزود: اکنون از ۵ حلقه چاه برای تأمین آب آشامیدنی شهر بندرعباس در حاشیه این سد استفاده می‌شود و ۷ حلقه چاه دیگر نیز تا دوماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه سد استقلال میناب دارای ۴ میلیون مترمکعب ذخیره مفید است، اظهار کرد: بیش از ۱۸ سال خشک‌سالی و کم‌آبی در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سد میناب منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۹۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از توزیع رایگان ۴ حلقه لاستیک با کد ملی

تین نیوز

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از عرضه لاستیک رایگان خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، طبق ابلاغیه وزارت صمت، برای تایرهای رینگ ۱۳ و ۱۴، فقط در سال، چهار حلقه تایر با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور امکان خرید وجود دارد.

دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است:

«عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار تایرهای سبک و سنگین و بازگشت به نامه شماره ۲۰۲۹۳۹۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ در خصوص موارد نظارتی مطرح شده در مکاتبه شماره ۱۳۵۵۰۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۹ اداره کل، صنعت معدن و تجارت استان کرمان مبنی بر مشکلات ناشی از امکان توزیع تایر سواری به مصرف کننده ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی به دفعات در استاد با شماره متفاوت و با عنایت به بررسی به عمل آمده از گزارش بازرسی تایر سواری اخذ شده از سامانه گزارشهای سفارشی تایر خواهشمند است دستور فرمایید موارد ذیل در سامانه اعمال گردد.

– برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴ ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی شماره شاسی شماره موتور، محدود به چهار حلقه به مدت یک سال شود.

با توجه به اینکه به نظر می‌رسد پس از اعمال قاعده شفافیت ۸۰ درصد در طول یک هفته برای توزیع تایر توسط نقش عمده فروش برخی از فعالان برای برداشتن این مانع با نقش خرده فروش و یا فروشگاه اینترنتی در سامانه فعالیت می‌نمایند و مطابق با فایل پیوست از ثبت توزیع کالا در سامانه جامع خودداری می‌کنند، لازم است برای نقش خرده فروش و فروشگاه اینترنتی نیز قاعده مذکور (تبصره «ت» بند «ب»، بخش «ج» صورت‌جلسه) اعمال گردد.»

توزیع لاستیک دولتی رایگان بمناسبت اعیاد شعبان

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از عرضه لاستیک رایگان خبر داد. او گفت: در موضوع دریافت کرایه به صورت الکترونیکی، به ۴۰۰ راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد.

او گفت: در موضوع دریافت کرایه به صورت الکترونیکی، به ۴۰۰ راننده‌ای که بیشترین تراکنش و دریافت مبلغ کرایه از مسافران را در نرم افزار شهرزاد داشته باشند، لاستیک رایگان در نیمه شعبان اهدا خواهد شد.

با توجه اینکه بیشتر تراکنش‌ها از طریق عابر بانک‌ها انجام می‌شود و مردم دیگر کمتر پول نقد همراه دارند یکی از مشکلات عمده‌ای که رانندگان تاکسی و مسافران با آن مواجه هستند، پرداخت کرایه نقدی در تاکسی‌ها است. براین اساس با تدبیری که شهرداری تهران اندیشید از طریق نرم افزار کاربردی شهرزاد پرداخت الکترونیکی امانپذیر شده است.

او به رانندگان تاکسی درباره بازگشت کرایه مسافران در قالب پرداخت الکترونیکی به حساب آنها اطمینان خاطر داد.

شرط خاصی برای خرید لاستیک دولتی وجود ندارد و تمامی صاحبان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می‌توانند در سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری نمایند.اگر چه لاستیک دولتی به کد ملی تعلق می‌گیرد اما برای خرید لاستیک دولتی باید حتما صاحب خودرو باشید و کارت ماشین و کارت سبز خودرو را تحویل دهید.

بنابراین شرط خاصی برای خرید لاستیک دولتی وجود ندارد و تمامی صاحبان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می‌توانند در سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری نمایند.هر فرد در سال امکان خریداری ۴ حلقه لاستیک را دارد.

از آنجایی‌که ثبت نام لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد امکان‌پذیر است، تعداد حلقه‌های خریداری شده به‌طور خودکار روی سیستم ثبت خواهد شد و فرد نمی‌تواند بیش از ۴ حلقه لاستیک بخرد. البته عمر مفید لاستیک خودروهای سواری معمولا بیش از یک سال است و بعید است فردی به خرید بیش از ۴ حلقه لاستیک برای خودرویش نیاز پیدا کند.

قیمت لاستیک در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجهی همراه شده و در برهه‌ای کمبود لاستیک باعث شد صاحبان خودرو برای خرید لاستیک با مشکل مواجه شوند. از این رو تقاضا برای خرید لاستیک دولتی که با قیمت مقرون به صرفه‌تری توزیع می‌شود بیشتر شده است.

خرید لاستیک دولتی به دو روش حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. در آذرماه امسال خبرهایی در خصوص توقف فروش اینترنتی لاستیک منتشر شد که رئیس جدید انجمن صنفی صنعت تایر ایران این تصمیم را موقتی اعلام کرد و گفت: چند روزی میزان خرید به اندازه‌ای بود که ظرفیت پست برای آن کافی نبود، بنابراین فروش اینترنتی بسته شد که بعد از جابه‌جایی خریدهای قبلی، سایت دوباره باز خواهد شد.

پیش از این اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود تمامی فعالان صنف عمده و خرده فروشی لاستیک می ‌ایست کد نقش بگیرند. بر همین اساس در زمان فروش تایر سواری به مصرف‌کننده نیاز است شماره شاسی و شماره موتور خودرو نیز از خریدار دریافت و در سند خرده فروشی ثبت شود. کد نقش کد شناسایی است که به تمام واحدهای اقتصادی که در زنجیره تجارت فعالیت می‌کنند اختصاص داده می‌شود.

با وجود آنکه برخی برای اطمینان بیشتر سعی می‌کنند خرید خود را به صورت حضوری انجام دهند اما سختی‌های مراجعه حضوری باعث شده که بخش دیگری از افراد به خرید اینترنتی تمایل بیشتری نشان دهند.

روش ثبت‌نام اینترنت لاستیک دولتی سریع‌تر بوده و می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز برای این کار اقدام کنید. ثبت‌نام لاستیک دولتی کویر، بارز و… از طریق وب‌سایت رسمی هر تولیدکننده انجام می‌شود و اطلاعات بیشتر می‌توانید به ‌وب‌سایت‌های هر کدام از تولیدکنندگان تایر مراجعه کنید.

توزیع لاستیک دولتی رایگان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص طرح تشویقی پرداخت الکترونیک گفت: طرح مذکور که با هدف ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیکی و تشویق شهروندان به استفاده از دروازه پرداخت الکترونیکی به مرحله اجرا درآمده است، تاکسیرانانی که بیشترین تراکنش پرداخت در قالب لاگ هوشمند را ثبت کنند، شناسایی و به نفرات برتر لاستیک هدیه داده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در ادامه گفت: پس از پایان هر دوره لیست برندگان در کمیته فنی مشخص و اسامی اعلام خواهد شد.

مالکی در پایان گفت: هوشمندسازی و برنامه‌ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی از جمله مهم‌ترین رویکردهای سازمان در دوره جدید مدیریت شهری است و بر این اساس طرحی با نام «لاگ هوشمند» ویژه شناسایی ناوگان فعال در جهت افزایش سطح خدمات مناسب به شهروندان عزیز پایتخت آغاز شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • مدیریت‌شهری قزوین پاسخگوی آب‌گرفتگی شهرک دانش باشد
  • نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را می‌دانید؟
  • ورود دادستان رودسر به موضوع آلودگی آب آشامیدنی
  • رفع مشکل آب آشامیدنی شهر اردکان
  • ثبت ۵۰ هزار نسخه سرپایی از ابتدای طرح نوروزی
  • تشدید نظارت بر داروخانه‌های ایلام در ایام نوروز
  • توقیف خودرو میلیاردی قاچاق در هرمزگان
  • جزئیات جدید از توزیع رایگان ۴ حلقه لاستیک با کد ملی