Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@16:06:00 GMT

جشنواره ملي گيلاس در اشنويه برگزار مي شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۴۳۵۰۶

جشنواره ملي گيلاس در اشنويه برگزار مي شود

خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- فرماندار اشنويه گفت: سومين جشنواره ملي گيلاس، 31 خرداد ماه جاري در اين شهرستان برگزار مي شود.

اسعد خضري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اين جشنواره با حضور ميهمانان ويژه به صورت يک روزه برگزار مي شود و با برپايي غرفه ها، نشست هاي مختلف و بازديد از مناطق گردشگري 2 روز ديگر ادامه مي يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: براي برپايي باشکوه اين جشنواره تمهيداتي انديشيده شده و چهار کميته شامل کميته جذب سرمايه گذاري، تشريفات و تدارکات، فرهنگي و تبليغات و کميته حراست و انتظامات تشکيل شده است.
فرماندار اشنويه با بيان اينکه اين شهرستان ظرفيت قابل توجهي در حوزه گردشگري و کشاورزي دارد، افزود: بايد از تمام توان براي جذب سرمايه گذار استفاده کنيم.
خضري گفت: شناساندن ظرفيت هاي اشنويه به صورت عام و شناساندن محصولات باغي مانند گيلاس و سيب به صورت خاص از مهمترين هدف هاي برگزاري اين جشنواره است.
وي بيان کرد: 40 غرفه از محصولات و صنايع بومي- محلي اشنويه در اين جشنواره برپا مي شود.
فرماندار اشنويه گفت: برگزاري نشست هاي اقتصادي با افراد سرمايه گذار و توانمند و چهره هاي برتر، دعوت از مسوولان دولتي و بازديد از مکان هاي گردشگري از ديگر برنامه هاي جنبي اين جشنواره است.
خضري گفت: برداشت گيلاس قرمز از اواسط خرداد آغاز شده و علاوه بر يک ظرفيت اقتصادي، جذابيتي براي گردشگران در اين شهرستان به شمار مي رود.
به گفته فرماندار اشنويه محصول گيلاس علاوه بر مصرف در داخل استان به استان هاي ديگر نيز ارسال مي شود.
به گزارش ايرنا محصول گيلاس داراي ارقام گوناگون تکدانه سياه و صورتي، خوشه اي زرد دانشکده، سفيد و قرمز اروميه و ارقام محلي زودرس و ساير ارقام بوده که در اين ميان خوشه اي و تکدانه سياه بيشترين ميزان سطح کشت را در اشنويه به خود اختصاص داده است.
گيلاس موجب دفع سم از بدن ‌مي شود و در تقويت قلب، روده، معده و قواي فکري نقش مهمي دارد، ويتامين c اين ميوه چشمگير است.
شهرستان مرزي اشنويه در جنوب آذربايجان غربي واقع است و بيش از 74 هزار نفر جمعيت دارد.
9870/3093/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کاظمی درکارگروه اجتماعی فرهنگی اجتماعی سلماس با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در سلماس برگزار میشود گفت:  این شهرستان آمادگی لازم برای ارائه ظرفیت های هنری فرهنگی تاریخی سلماس  را دارد.

اوبا اعلام اینکه ۲۶اردیبهشت جشنواره بین المللی شعر رضوی در سلماس برگزار میشود  گفت: بیش از ۷کشور خارجی در این جشنواره حضور دارند و بیش از ۵۲٠اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

کاظمی همچنین بر اجرای طرح حجاب و عفاف در این شهرستان تاکید کرد .

 

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد