Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@11:51:06 GMT

جشن يک ميليارد نفري

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۱۹۷

جشن يک ميليارد نفري

خبرگزاري آريا - با خودش شوق و افسوس توامان مي‌آورد؛ شوقش نتيجه و ثمره عبادت، بندگي و خلوص است و افسوسش براي به سر آمدن روزها و لحظه‌هاي پر از برکت و معنويت.
عيد فطر نه در ايران که در ساير کشورهاي مسلمان و نيز نزد مسلمانان سراسر جهان رنگ و معناي ويژه‌اي دارد و همراه است با بروزها و نمودهاي اجتماعي در قالب جشن‌هاي بزرگ و کوچک، اما گويي تفاوت‌هايي وجود دارد بين عيد فطر در کشور ما و نزد مسلمانان ساير کشورها؛ گزارش‌ها و تصاويري که از جشن عيد فطر برخي کشورها ارائه مي‌شود، خوش‌رنگ‌و لعاب‌تر از چيزي است که در کشور خودمان شاهديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شايد از فرط اشتياق و ميل به پيشي گرفتن در بروز مسلماني و دينداري است که مرغ همسايه را غاز مي‌بينيم يا شايد نگاه ما به اين عيد تفاوت‌هايي دارد با ساير مسلمانان جهان. حجت‌الاسلام والمسلمين حسين رحيم‌زاده درباره تفاوت جشن‌هاي عيد فطر در ايران و ساير کشورها توضيحاتي ارائه مي‌کند و اين‌که معناي عيد بزرگ فطر در نگاه ما و در نگاه ديگر مسلمانان جهان چيست و آيا تفاوت در برگزاري جشن‌ها به معناي تفاوت در درک معنا و مفهوم اين عيد است يا خير؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت همدلی با همدردی چیست؟

ایسنا/ایلام یک کارشناس ارشد روانشناسی گفت: همدلی به معنای فهم و درک احساسات، عواطف و حالات روانی دیگران است ولی همدردی به این معناست که وقتی فردی با مشکل یا مسئله‌ای مواجه شده و احساس غم و اندوه یا ناکامی یا سایر احساسات منفی را دارد، جهت کاستن از شدت فشار و تنش ایشان، خود را شبیه و مانند او قلمداد کنیم. 

«حسین رحمانی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همدلی به معنای فهم و درک احساست، عواطف و حالات روانی دیگران است، به این معنا که نوع مشکل و مسئله‌ی طرف مقابل را متوجه شده و این فهم و درک متقابل را ابراز کنیم تا احساس نوع دوستی و انسانیت را به طرف مقابل انتقال دهیم و از این راه از تنش و فشار وارده بر آن فرد بکاهیم. 

این کارشناس ارشد روانشناسی در خصوص همدردی نیز گفت: همدردی به تاثیرگذاری همدلی نیست حتی می‌تواند بر فردی که با دیگران همدردی می‌کند، آثار سوء داشته باشد، همدردی به این معناست که فردی با مشکل یا مسئله‌ای مواجه شده و احساس غم و اندوه یا ناکامی یا سایر احساسات منفی را دارد، و دیگری جهت کاستن از شدت فشار و تنش ایشان، خود را شبیه و مانند او قلمداد می‌کند به طوری که تجربه(تجاربی) شبیه به آن مسئله را بیان می‌کند و احساسات مشابه را نیز بازگو می‌کند و از این طریق می‌خواهد به فرد مقابل بفهماند که این اتفاق یا رخداد برای دیگران نیز رخ داده است و آن‌ها توانسته‌اند به زندگی عادی برگردند، پس او نیز می‌تواند. 

وی در یک مثال برای درک بهتر این موضوع گفت: فرض کنید شما سفر رفته‌اید و الان که من در این جا هستم شما را مشرف بر جنگل، دریاچه‌ یا چمنزار یا در یک هوای مه‌آلود دل‌انگیزی تصور می‌کنم من الان نسبت به شما همدلی دارم. یعنی خودم را جای شما قرار دادم اما همدردی ندارم چون شما درد و رنجی ندارید که من آن درد و رنج را حس کنم. 

رحمانی افزود: به طور کلی همدلی مفیدتر و موثرتر از همدردی است و می‌تواند احساسات منفی و پر تنش افراد را به طرز چشمگیری کاهش دهد. 

وی تاکید کرد: همدردی فقط برای درد و رنج ناشی از یک وضعیت است، اگر در یک وضعی درد و رنجی وجود نداشته باشد من نسبت به شخصی که در آن وضع است همدلی دارم ولی همدردی ندارم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • کدام کشورها در طول جنگ برای صهیونیست‌ها نفت و گاز تامین کردند؟
  • تفاوت لوله گالوانيزه با لوله فلكسيبل
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • تفاوت همدلی با همدردی چیست؟
  • تفاوت آرژانتینِ بدون مسی و آرژانتینِ مسی!‏
  • ۳ تفاوت را پیدا کنید
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد
  • کاهش نرخ باروری در اکثر کشورها در دهه های آینده
  • تفاوت پنالتی در فوتبال ساحلی و چمنی + فیلم