Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
علت سکسکه نوزاد چيست؟
يکي از مشکلاتي که براي نوزادها معمولا به وجود مي آيد سکسکه است. بسياري از مادران نگران اين هستند که آيا سکسکه نوزادشان خطرناک است و يا راه هاي کاهش سکسکه نوزاد چيست؟ در اين مقاله ميتوانيد به جواب سوال هاي خود برسيد.
علت سکسکه نوزاد:
دليل سکسکه نوزاد انقباض عضلات و حرکت ناگهاني ديافراگم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واضح است که اين موضوع باعث اذيت شدن آن‌ها مي‌شود، اما جاي نگراني نيست، چون سکسکه نوزاد تنها يک دقيقه طول مي‏کشد.تحريک عضلات، نوع شير دادن به نوزاد يا نگه داشتن او در دمايي که باعث سرما خوردگي اش مي‌شود، از ديگر عوامل سکسکه نوزاد است.
چه زماني بايد سکسکه نوزاد را جدي گرفت؟
در کل نگراني والدين درباره نوزادشان، تا زماني که سکسکه مانع خواب و تغذيه کودک نشود، بي‎مورد است و نيازي نيست به متخصص مراجعه شود. اما اگر تا بيش از يک سال تداوم داشت، بايد به آن توجه کرد. هرچند که اين موضوع بسيار نادر است، اما به هر صورت هميشه پيشگيري، بهترين راه است. اگر نوزادي داريد که مدت هاست سکسکه مي‌کند و اين مسئله او را ناراحت مي‌کند، بايد او را نزد پزشک اطفال ببريد. ممکن است بيماري ريفلاکس معده مري در او تشخيص داده شود که از علايم شايع آن سکسکه هاي طولاني و سرفه است.
در اين بيماري اسيد معده وارد مري مي‌شود و ايجاد ناراحتي مي‌کند. اگر اين بيماري در نوزاد تشخيص داده شود، بايد اصول شيردهي مطابق با دستور پزشک انجام و يک سري دارو براي اصلاح اين وضعيت تجويز شود. برخي تصورات نادرست درباره بند آوردن سکسکه نوزاد وجود دارد؛ مثلا ترساندن نوزاد، فشار دادن پيشاني او، فشار دادن چشم نوزاد و ... . اما امروزه هيچ يک از اين روش‌ها توصيه نمي‌شود، زيرا هيچ پشتوانه علمي ندارد. آن چه مهم است اين است که سکسکه نوزاد موضوعي شايع و اجتناب ناپذير است و بسياري از سکسکه‌هاي نوزادان کاملا طبيعي است.
روش هاي کاهش و رفع سکسکه نوزادان
راه هاي کاهش سکسکه نوزاد چيست؟
راه‌هاي کاهش سکسکه نوزادان به شرح زير است.
- ببينيد آيا نوزاد بعد از شير خوردن، آروغ زده است يا نه؟ ورود بيش از حد هوا هنگام شير خوردن يا مکيدن پستانک مي‌توانند سبب ايجاد سکسکه در نوزاد شود.
- موقعيت سر نوزاد را تغيير دهيد. گاهي اوقات با تغيير وضعيت سر نوزاد، سکسکه او قطع مي‌شود.
- اگر سکسکه نوزاد طولاني شده و او را بي تاب کرده است، مي‌توانيد کمي آب گرم به او بدهيد.
- سعي کنيد در طول سکسکه نوزاد به او شير ندهيد، زيرا هواي بيشتري وارد معده او مي‌شود و بيشتر نفخ مي‌کند.
- اگر نوزادي داريد که خيلي سکسکه مي‌کند، حجم وعده‌هاي شيردهي را کاهش و تعداد آنها را افزايش دهيد. حجم زياد شير در هر وعده شيردهي مي‌تواند سبب ايجاد سکسکه در نوزاد شود.
- اگر از شيشه شير براي شيردهي به نوزاد استفاده مي‌کنيد، حتما سايز سر شيشه را متناسب با دهان نوزاد انتخاب کنيد. اگر اندازه سرشيشه با دهان نوزاد متناسب نباشد، هوا وارد دهان نوزاد مي‌شود و او بيشتر دچار سکسکه مي‌شود. همچنين طي شيردهي از سينه مادر نيز بايد سعي شود هواي کمتري وارد دهان نوزاد شود نا نفخ کمتري صورت بگيرد و احتمال وقوع سکسکه کمتر شود.
- حتما بعد از هر بار شير دادن به نوزاد آهسته پشت او را بماليد تا هر گونه هواي بلعيده شده در طول شيردهي از دهان او خارج شود.
- اگر هنگام شير خوردن نوزاد از سينه مادر به مکيدن او توجه کنيد خواهيد ديد که سرعت مکيدن او تقريبا آرام و با آهنگ خاصي است. اگر از شيشه شيري که براي تغذيه نوزاد انتخاب مي‌کنيد، شير با سرعت بالايي عبور کند و نوزاد با سرعتي بيش از توان خود شير بنوشد، احتمال سکسکه او بالا مي‌رود. بنابراين آرام شير خوردن نوزاد به کاهش سکسکه او کمک مي‌کند.
- هنگامي که نوزاد دچار سکسکه مي‌شود مي‌توانيد او را بغل کنيد و راه برويد و مناظر مختلف را به او نشان دهيد. اين کار مي‌تواند سبب کاهش سکسکه او شود.
- اگر نوزادتان پستانک را قبول کرده است، مي‌توانيد هنگام سکسکه، پستانک را امتحان کنيد.
- نوزاد را روي سطح صافي بخوابانيد و دست‌هاي او را بالا ببريد و پشت او را بماليد تا معده او انقباض خود را کاهش دهد.
- گاهي اوقات مشاهده مي‌شود که نوزاد به علت سرماي هوا دچار سکسکه مي‌شود. اگر احساس مي‌کنيد نوزادتان سردش شده است، او را گرم کنيد.
- در صورتي که در محيط شلوغي هستيد و نوزاد شما دچار سکسکه شده است، او را به مکان آرامي ببريد تا احتمال سکسکه در او کاهش پيدا کند.
- در صورت تمايل مي‌توانيد مقداري آب قند به نوزاد در حال سکسکه بنوشانيد تا سکسکه او کاهش پيدا کند. اين روش يک روش متداول براي کاهش سکسکه در نوزاد است.
- سعي کنيد در طول سکسکه، حواس نوزاد خود را پرت کنيد و با او بازي‌هاي مختلفي انجام دهيد.
گردآوري: بخش کودکان بيتوته
salamatnews.com
asriran.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- مقامات بهداشت فلسطین اعلام کردند که یک نوزاد دختر از شکم یک مادر فلسطینی که به همراه همسر و دخترش در حمله رژیم صهیونیستی در شهر رفح غزه به شهادت رسیده بود، به دنیا آمد.

به گزارش فرارو، به گفته مقامات بهداشت فلسطین آن‌ها گفتند که در حملات اسرائیل ۱۹ نفر کشته شدند که در بین قربانیان ۱۳ کودک از یک خانواده بودند.

محمد سلامه، پزشکی که از نوزاد تازه متولد شده مراقبت می‌کند، گفت که این نوزاد با وزن ۱.۴ کیلوگرم (۳.۰۹ پوند) و در یک سزارین اورژانسی به دنیا آمد. مادرش در هفته ۳۰ بارداری بود.

این نوزاد در بیمارستان رفح در کنار یک نوزاد دیگر در یک دستگاه انکوباتور قرار داده شد و روی سینه اش عبارت "نوزاد شهید صابرین السکنی" نوشته شده بود.

نوزاد کوچولو نزدیک به مرگ بود و برای نفس کشیدن می‌جنگید. بدن کوچک او روی یک تکه فرش کوچک قرار داشت و پزشکان با تنفس دهان به دهان برای زنده نگه داشتن او تلاش کردند. او زنده ماند.

دکتر محمد سلامه گفت: می‌توان گفت پیشرفت‌هایی در وضعیت وی وجود دارد، اما وضعیت همچنان در خطر است. این نوزاد باید در این زمان در شکم مادر می‌بود، اما او از این حق محروم شد. دکتر سلامه او را یک دختر یتیم نارس توصیف کرد.

اما او تنها نیست. رامی الشیخ عموی این نوزاد گفت که ملک خواهر ۴ ساله این نوزاد که در این حمله کشته شد، می‌خواست نام خواهر جدیدش را روح بگذارد. او گفت: ملک از به دنیا آمدن خواهرش خوشحال بود.

احلام الکردی مادربزرگ روح هم گفت: او دختر پسر عزیزم است. من از او مراقبت خواهم کرد. او عشق من است، روح من. او خاطره‌ای از پدرش است.

دکتر سلامه گفت که نوزاد سه تا چهار هفته در بیمارستان می‌ماند. بعد از آن ما رفتن او را به خانه عمه یا عمو یا پدربزرگش خواهیم دید. اینجا بزرگترین فاجعه است. حتی اگر این کودک زنده بماند، او یتیم به دنیا آمده است.

به گفته مقامات بهداشت فلسطین، ۱۳ کودک در حمله به خانه دوم شهید شدند. دو زن نیز در آن حمله کشته شدند.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره حمله به رفح گفت: شبه نظامیان از جمله مجتمع‌های نظامی، پست‌های پرتاب و افراد مسلح مورد حمله قرار گرفتند.

بیش از نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در رفح جمع شده اند و به دنبال سرپناهی برای مقابله با تهاجمات اسرائیلی هستند که در شش ماه گذشته بسیاری از نوار غزه را ویران کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از اسرائیل خواسته است که برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان فلسطینی، حمله گسترده‌ای را در رفح انجام ندهد.

مقامات بهداشت فلسطین می‌گویند تاکنون بیش از ۳۴۰۰۰ نفر در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

دیگر خبرها

  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند
  • هوس لاکچری در ۰۳/۰۳/۰۳
  • (ویدئو) داستانِ روح، اتفاقی باورنکردنی در جنگ غزه