Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@20:53:17 GMT

مزایای رژیم گیاه‌خواریِ سالم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۵۷۸

محققان در یک بررسی جدید بار دیگر تاثیرات رژیم غذایی گیاه خواری بر سلامتی را مورد مطالعه قرار داده‌اند که حاکی از فوائد بسیار آن است. ناطقان: اگرچه در رژیم گیاهخواری نیز انتخاب مواد غذایی سالم و باکیفیت حائز اهمیت است. به بیان دیگر غلات سفید و تصفیه شده نیز اساس گیاهی دارند اما جزو خوردنی‌های سالم نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سایت مدیکال دیلی در مطلبی تازه به برخی از مهمترین فوائد رژیم غذایی گیاهی اشاره کرده که به شرح زیر است:

- بهبود سلامت قلب: گروهی از محققان هلندی به مطالعه روی ۶۰۰۰ نفر پرداخته و دریافتند افرادی که از پروتئین گیاهی مصرف می‌کنند نسبت به مصرف کنندگان پروتئین حیوانی کمتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

انجمن قلب آمریکا نیز اعلام کرده است که افراط در مصرف پروتئین حیوانی به دلیل وجود چربی اشباع شده می‌تواند سطح کلسترول را افزایش دهد و خطرزا باشد.

- کاهش خطر ابتلا به دیابت: در مطالعه‌ای که در آمریکا انجام گرفت مشخص شد در افراد گیاه‌خوار فاکتورهای خطرزای ابتلا به دیابت کمتر است. این فاکتورها شامل شاخص توده بدنی پایین، فشار خون پایین، دور کمر کوچکتر، پایین بودن میزان چربی شکمی و کلسترول پایین است.

- افزایش وزن ناچیز: محققان آمریکایی در مطالعه‌ای مشاهده کردند رژیم‌های غذایی گیاه خواری که مبتنی بر انتخاب خوردنی‌های گیاهی سالم همچون غلات، میوه، سبزی و خشکبار است با میزان افزایش وزن کمتری همراه است.

- کاهش خطر مرگ: بررسی‌ها نشان می‌دهد انتخاب بهترین گزینه‌ها در رژیم غذایی گیاه‌خواری مهم است. مطالعه انجام شده روی ۳۰ هزار فرد بزرگسال در آمریکا نشان داد انتخاب مواد غذایی گیاهی که سالم و باکیفیت هستند در این نوع از رژیم غذایی با کاهش ۳۰ درصدی مرگ زودرس همراه است. همچنین این تاثیرگذاری در مبتلایان به بیماری‌های مزمن بیشتر است.







منبع:سلامت نیوز برچسب ها: رژیم ، گیاه خواری ، مزایا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رژیم گیاه خواری مزایا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

مواد غذایی ضد التهاب ممکن است به عنوان یک درمان مکمل برای بسیاری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، آسم، بیماری التهابی روده، لوپوس، تیروئیدیت هاشیموتو و سندرم متابولیک عمل کند. سندرم متابولیک به مجموعه‌ای از بیماری‌ها نظیر دیابت نوع دو، چاقی، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی اتلاق می‌شود.

دانشمندان معتقدند التهاب در همه این بیماری‌ها نقش دارد. بنابراین، پیروی از یک رژیم غذایی ضد التهاب ممکن است به بهبود سلامت فرد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

مصرف یک رژیم غذایی غنی از آنتی اکسیدان همچنین می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها بینجامد. مواد غذایی ضد التهاب باید ترکیبی از مواد مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های مفید باشد. مواد غذایی که ممکن است به مدیریت التهاب کمک کنند شامل ماهی‌های چرب مانند ماهی تن و سالمون، میوه‌هایی مانند بلوبری، شاه توت، توت فرنگی و گیلاس، سبزیجات خام و یا نیم پز نظیر کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی، آجیل و دانه ها، زیتون و روغن زیتون، فیبر، حبوبات مانند عدس و لوبیا، ادویه جات مانند زنجبیل و زردچوبه، پروبیوتیک‌ها و پری بیوتیک ها، چای و برخی از گیاهان هستند. به علاوه شایان ذکر است که انواع مواد غذایی سالم باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند