Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه تاریخی اربابی ارومیه که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده در میان آپارتمان‌های بدون سکنه ‌محصور شده و جلوه خود را از دست داده است. ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۶ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، خانه "اربابی" که روزگاری در روستای دیزج سیاوش در اطراف ارومیه قرار داشت اما اکنون در محدوده داخل این شهر در خیابانی به نام شورا واقع شده از آثار کهن و تاریخی است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساختمان از بناهای اواخر دوره پهلوی است و یکی از مهمترین شاخص‌های معماری معاصر محسوب می شود، اجرای کاملا متقارن و منتظم بنا، مهارت به کار رفته در اجرای آجرکاری جداره خارجی، طرح بغدادی پوشش شیروانی سقف بنا، بالکن واقع در ضلع شمالی، مقاومت بالا در برابر گذشت زمان و عوامل مخرب جوی، حفظ ایستایی و طرح اصلی بنا از دلایل ثبت این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی است.

خانه اربابی دیزج سیاوش ارومیه، بنایی ویلایی در دو طبقه با 18 متر طول، 12 متر عرض و 5.8 متر ارتفاع است که به شکل مستطیل و کاملا متقارن احداث شده و در ساخت آن از مصالحی مانند خشت، آجر، ملات ماسه و شن و در پی بنا از سنگ‌های لاشه استفاده شده است.

این بنا با کاربری مسکونی و مالکیت دولتی در محوطه ای معروف به باغ سیاوش واقع در خیابان شورای شهر ارومیه قرار دارد که این روزها در میان آپارتمان های بدون سکنه بانک مسکن در حال مرمت است اما دیگر جلوه سابق خود را ندارد.

مرمت اساسی درب و پنجره ها، انجام محوطه سازی با ایجاد سنگ فرش فضای سبز و سردرب و نمای اصلی و نصب تاسیسات روشنایی از جمله مرمت های در دست اجراست

تا کنون بخش مهمی از نمای داخلی بنا بندکشی و تمیزکاری شده است و مرمت کارهای آجری در کل بنا نیز انجام شده است.

گزارش و تصاویر: محمد آقایی پر

انتهای پیام/‌ع/ش

R41361/P1011199/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد

جدیدترین قیمت رهن و اجاره واحد‌های مسکونی در منطقه ۱۷ تهران و براساس اطلاعات میدانی نشان می‌دهد که برای رهن یک واحد ۸۰ متری در محله آذری حدود ۳۵۰ میلیون تومان پول لازم است.

به گزارش مهر، یک آپارتمان ۸۵ متری دوخوابه در منطقه ۱۷ محله فلاح - سجاد (ع) تهران با پرداخت (۷۰۰ میلیون تومان) ودیعه و کرایه ماهیانه (صد میلیون ریال) قابل اجاره و این واحد ساخت (۱۳۹۷) است.

بر اساس آمار قیمت‌ها، برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۸۰ متری دوخوابه، ۶ سال ساخت در منطقه ۱۷ محله امام‌زاده حسن تهران، نیازمند ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه خواهید بود.

قیمت خرید واحد‌های دیگر در منطقه ۱۷ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

دیگر خبرها

  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی