Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:36:57 GMT

مرگ و میر نوزادان فلسطینی در غزه نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۶۰۹

مرگ و میر نوزادان فلسطینی در غزه نگران کننده است

تهران – ایرنا – سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که مرگ و میر نوزادان فلسطینی در پی محاصره غزه کاهش نداشته و نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک گفت: بر اساس تحقیقی که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آورگان فلسطینی (اونروا) اخیرا انجام داده، آمار مرگ و میر نوزادان فلسطینی در غزه از سال 2006 تاکنون کاهش نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تحقیق نشان می دهد میانگین مرگ و میر نوزادان فلسطینی در غزه 22.7 در هر هزار تولد زنده است که در مقایسه با مشابه آن در سال 2006 که معادل 20.2 در هر هزار تولد زنده بود، تفاوت محسوسی نداشته است.
سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد به نقل از «آکیهیرو سیتا» مدیر بخش بهداشت و درمان اونروا هشدار داد، روند مرگ و میر نوزادان در غزه در سال جاری در سمت و سوی نگران کننده ای قرار دارد.
این پژوهش می افزاید: طی دهه گذشته و پس از محاصره غزه وضعیت اجتماعی و اقتصادی در این باریکه به صورت گسترده ای وخیم شده است.
سازمان ملل متحد و نهادهای مدافع حقوق بشر بارها در خصوص وخامت اوضاع در نوار غزه هشدار دادند و خواستار پایان محاصره این باریکه شدند.
رژیم صهیوینستی پس از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در انتخابات پارلمانی فلسطین در سال 2006 این باریکه تحت محاصره شدیدی قرار داد.
شبک**9365**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سازمان ملل متحد غزه مرگ و مير نوزادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای چابهار در محاصره سیل

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • روستاهای چابهار در محاصره سیل
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • تو فلسطینی و تنها نگران تو منم
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین