Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مداخلات بهنگام در معضل کودک آزاری و کاهش عوارض آن، نقش مهمی را در ایجاد حساسیت برای کنترل این معضل در جامعه امروز ایفا می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد:شهروندان در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری می‌توانند با شماره 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و در پی آن تیم سیار و مددکاران اجتماعی برای مداخله و پیشگیری از خطراتی که کودک را مورد تهدید قرار می‌دهند، به صورت حضوری به محل مورد نظر مراجعه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن مددکاری ایران خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی پس از بررسی شرایط کودک و در صورت امکان نگهداری کودک در خانه، آموزش های لازم را به والدین و سرپرست کودک می‌دهند و در صورت عدم تایید شرایط مناسب منزل، وی را به مراکز سازمان بهزیستی منتقل می‌کنند.

موسوی چلک با اشاره به حساسیت بالای موضوع کودک آزاری یادآور شد: تلاش تیم مددکاری بر آن است تا کودک را در صورت بهبود وضعیت خانه و رفتار سرپرست کودک، از خانه خارج نکنند و او را مورد حمایت‌های جانبی قرار دهند و در صورتی که رفتار سرپرست کودک غیر موثر باشد، با توجه به حکم دادگاه او را به مراکز سازمان بهزیستی منتقل می‌کنند.

وی تاکید کرد: تصویب نهایی لایحه حمایت از حقوق کودکان در اواخر سال 1387 در جلسه مسئولان عالی قضایی به تصویب رسید و به دولت ارائه شد و در حال حاضر نیز هنوز در مجلس باقی مانده است، در پیشگیری و مداخله به هنگام در موارد کودک آزاری نقش مهمی دارد.

ضرورت تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اضافه کرد: معضل کودک آزاری از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است و اینکه چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هنوز به صورت جدی به آن نمی پردازند، عجیب است.

موسوی چلک در ادامه تصریح کرد: تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان کمک می‌کند تا حمایت اجتماعی و قضایی از کودکان در معرض آسیب و همچنین هماهنگی‌های بین بخشی فعلی میان دستگاه‌ها افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد تنها اگر 30 درصد بندهای لایحه حمایت از حقوق کودکان که در حال حاضر در مجلس بلاتکلیف است، به تصویب برسد و اجرایی شود، ایران به یکی از کشورهای پیشرو در مسئله تحقق حمایت از حقوق کودکان تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو بااشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۸ کودک تحت حمایت حامیان این نهاد هستند، گفت: ۳۰۰ کودک نیز چشم انتظار حامی هستند.

وی افزود: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز