Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:39:43 GMT

آغاز سومین جشنواره ملی گیلاس در اشنویه

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۶۰۷۷

آغاز سومین جشنواره ملی گیلاس در اشنویه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛‌اسعد خضری فرماندار شهرستان اشنویه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی گیلاس با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد، شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی اشنویه و شناساندن محصولات باغی مانند گیلاس و سیب را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این جشنواره در بیش از ۴۰غرفه محصولات و صنایع بومی و محلی شهرستان اشنویه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

فرماندار اشنویه ادامه داد: برگزاری نشست‌های اقتصادی با افراد سرمایه گذار و توانمند و چهره‌های برتر، دعوت از مسئولان دولتی و بازدید از مکان‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

خضری با بیان اینکه این جشنواره تا سه روز دیگر ادامه خواهد داشت اظهار کرد: طرح مباحث کارشناسی درباره گیلاس و اهمیت این محصول، برگزاری برنامه های هنری و شعر و موسیقی زنده، برپایی نمایشگاه میوه های محلی و معرفی انواع گیلاس بومی و غذاهای سنتی، برپایی سیاه چادر های عشایری و نمایشگاه صنایع دستی، معرفی جاذبه های گردشگری و قدردانی از باغداران از جمله اهم این برنامه هاست.

وی افزود: محصول گیلاس علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود و نزدیک به ۱۵۰ نفر از کشاورزان این منطقه در زمینه کشت گیلاس فعال هستند و سالانه بیش از ۱۲۰۰ تن انواع گیلاس تولید می‌کنند.

سید انور حسینی مدیر جهاد کشاورزی اشنویه نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ ‌گفت: محصول گیلاس دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام بوده که در این میان خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را در اشنویه به خود اختصاص داده است.
گیلاس موجب دفع سم از بدن می شود و در تقویت قلب، روده، معده و قوای فکری نقش مهمی دارد، ویتامین c. این میوه چشمگیر است.

برداشت گیلاس قرمز از اواسط خرداد در ۳۰۰ هکتار از باغات اشنویه آغاز شده و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.

شهرستان مرزی اشنویه در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/ب

جشنواره ملی گیلاس  در اشنویه آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه از دستگیری هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی با همکاری پلیس فتا استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان‌غربی، علی توکلی اظهار کرد: در طرح امنیت فضای سایبر، با اشراف اطلاعاتی مأموران پلیس فتا شهرستان اشنویه در یک عملیاتی ضربتی و مشترک با پلیس فتا استان خوزستان، یک نفر هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی دستگیر شد

وی افزود: در تحقیقات فنی به عمل آمده مشخص گردید اقدام به برداشت مبالغ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان از حساب‌های بانکی اشخاص می‌نمود.

فرمانده انتظامی شهرستان اشنویه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه محترم قضائی گردیده و روانه زندان شد.

توکلی تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه پیام دریافتی حاوی لینک اینترنتی و دارای فایل با پسوند APK در پیام رسان های موبایلی و یا پیامکی با سرشماره های شخصی با عناوین واریز کالا برگ الکترونیکی مرحله اول و دوم آغاز شد، سهام عدالت، شکایت علیه شما، حکم جلب، یارانه و… جعلی بوده و دامی از سوی افراد کلاهبردار است، دقت کنید با کلیک بر روی لینک یا نصب این برنامه‌ها و با هدایت برنامه جهت انجام عملیات بانکی برابر هک شدن گوشی و خالی شدن حساب بانکی شماست. به این پیام‌ها اعتماد نکرده و بر روی آدرس و یا لینک اینترنتی کلیک نکنید.

کد خبر 747619

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • جشنواره گیلاس اشنویه به ایستگاه هفتم رسید
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز