Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@18:33:57 GMT

صادرات ۱۰ تن آلوئه ورا از رفسنجان

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۱۰۶۳۷

صادرات ۱۰ تن آلوئه ورا از رفسنجان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رضایی رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور جمعی از خبرنگاران  برگزار شد گفت: امسال شاهد کاهش زیاد محصول پسته در شهرستان هستیم، اما این مسئله نبایستی مردم را ناامید کند، بایستی راهکار پیدا کنیم و به مردم انگیزه ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان به کشت آلوئه ورا در گلخانه ۸۵۰ متری برای اولین در رفسنجان اشاره کرد و گفت: از مردادماه برگ آن بدست آمد و وارد بازار شد و وضعیت خوبی داشت، هم اکنون چهار گلخانه در زمینه کشت آلوئه ورا در رفسنجان فعالیت دارند و امسال ۱۰ تن آلوئه ورا از رفسنجان به شهر‌های بوشهر و مشهد صادر شد.

رضایی با برشمردن فرآورده‌های جنبی آلوئه ورا از جمله ژل، شامپو و ... بیان داشت: این گیاه آب زیادی مصرف نمی‌کند و اگر بتوانیم صنایع جنبی آن را در شهرستان داشته باشیم مطمئنا توسعه خوبی پیدا می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان با بیان اینکه از ۱۰ هکتار گلخانه در شهرستان تنها ۴ هکتار فعال است تصریح کرد: می‌توان گلخانه‌های غیر فعال را برای کشت آلوئه ورا استفاده کرد چرا این گیاه گرما را تا ۴۵ درجه تحمل می‌کند، نیاز به سم پاشی ندارد ارگانیک و سالم بدست می‌آید و هزینه بالایی ندارد.

وی تصریح کرد: کشت‌های جایگزین با مصرف آب کم در برنامه کاری جهاد کشاورزی قرار دارد، میزان سطح در سال کاهش می‌یابد و بایستی عملکرد تولید در راندمان را بالاببریم.

رضایی بیان داشت: در بحث آب و خاک الویت با لوله گذاری و آبیاری قطره‌ای و قنات هاست و در بحث آموزش و ترویج سه کانون خصوصی راه اندازی شده و تاکنون بازخوردی خوبی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان اظهارکرد: امسال در رفسنجان ۳۵۰ هکتار آبیاری زیر سطعی اتفاق افتاد و ۱۱ هزار هکتار تحت پوشش آبیاری قطره‌ای است که تنها ۴ هکتار آن در دوسال گذشته برنامه ریزی و اجرا شده است.

انتهای پیام/ی

توسعه کشت آلوئه ورا در رفسنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد