Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در مراسم  راه‌اندازی سومین پایگاه اورژانس هوایی استان خراسان رضوی گفت: گناباد یکی از ۴۴ منطقه‌ای بود که قرار شد در ان پایگاه اورژانس هوایی مستقر شود و با پیگیری‌های زیاد مسولین شهرستان و وزارت بهداشت امروز شاهد آغاز به کار این پایگاه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جواد باذلی افزود: سرعت در امداد رسانی نقش مهمی در کاهش مرگ ومیر دارد و امداد هوایی می‌تواند در امداد رسانی نقش خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با شرایط سخت تحریم هشت فروند بالگرد مدرن مخصوص اورژانس وارد ایران شده است؛ گفت: یکی از این بالگرد‌ها به گناباد اختصاص یافت و اولین منطقه‌ای که یکی از این بالگرد‌ها مستقر شده، گناباد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گنابادافزود: پایگاه اورژانس هوایی گناباد می‌تواند به شهرستان‌های همجوار با شعاع ۱۵۰ کیلومتر خدمت‌رسانی کند؛ در این شعاع ۵۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

باذلی گفت: بالگرد مستقر در پایگاه هوایی گناباد از نوع پی‌کی ۱۱۷ و از مجهزترین بالگرد‌های مورد استفاده در اورژانس در سطح جهان است و در آمریکا، اروپا و آفریقا از این نوع بالگرد استفاده می‌شود.   انتهای پیام//ح.ت   افتتاح اولین پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان گناباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی اسرائیل در روند کمک رسانی‌ها یک گام به جلو و دو گام به عقب است

رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند در حال سنگ اندازی در مسیر ارائه کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان غزه است تا آنها را به طور سیستمی هدف نسل کشی قرار دهد. از اتهام به سازمان آنروا و قطع کمک‌های بین المللی به این نهاد تا عدم اجازه فعالیت به آژانس‌های امدادرسان و کشتار امدادگران، بخشی از اقدامات متوحش‌گونه رژیم صهیونیستی در این باریکه محسوب می‌شود. 

به گزارش الجزیره، اندرو دی دومنیکو، مدیر دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که به دلیل اقدامات اسرائیل، روند کمک رسانی‌ها در نوار غزه یک گام به سمت جلو و دو گام به سمت عقب است. 

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: سازمان‌های امدادرسان همچنان درگیر مبارزه با قحطی در نوار غزه هستند. این در حالی است که در روند رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه سنگ اندازی می‌شود. 

دی دومنیکو تاکید کرد: رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه اکنون به میزان قابل توجهی با دیرکرد به دلیل بازرسی‌های رژیم صهیونیستی مواجه است. تنها در هفته گذشته ۴۱ درصد از درخواست‌های سازمان ملل برای ارائه کمک‌های امدادی به شمال غزه از سوی تل آویو رد شد. 

این مقام سازمان ملل افزود: ما اکنون بازیچه این بازی شده‌ایم که طی آن در کمک رسانی‌ها به غزه یک گام به جلو برداشته و دو گام به عقب می‌رویم. این امر باعث می‌شود که ما در جا زده و به خانه اول بازگردیم. دلیل عدم پیشرفت ما نیز همین است. 

وی در پایان تصریح کرد: به ازای هر فرصتی که به ما داده می‌شود، چالش دیگری پیش روی ما قرار می‌گیرد. از این رو، برای ما رسیدن به جایی که می‌خواهیم باشیم بسیار بسیار دشوار است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است
  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • بالگرد اورژانس قم به کمک کودک پنج ساله رفت
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • سنگ اندازی اسرائیل در روند کمک رسانی‌ها یک گام به جلو و دو گام به عقب است
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)