Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، راه اندازی اورژانس هوایی گناباد به عنوان بستر مهم امدادرسانی در جنوب خراسان رضوی به عنوان دغدغه ای بود که از چند سال مسئولان و دست اندرکاران مربوط آن را پیگیری کردند و در نهایت با موافقت وزیر بهداشت، با تکمیل زیرساختهای لازم و اختصاص بالگرد پیشرفته امدادی راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه‌ اورژانس هوایی گناباد پس از مشهد و سبزوار سومین پایگاه از این نوع در خراسان رضوی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد در مراسم آغاز فعالیت پایگاه اورژانس هوایی در  این شهرستان گفت: پایگاه اورژانس هوایی گناباد نخستین پایگاه کشور است که امسال با بالگرد پیشرفته امداد و نجات  BK117فعالیت خود را آغازکرد.

دکتر جواد باذلی افزود: این بالگرد تخصصی و مجهز که هم اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی در امداد و نجات استفاده می شود تا شعاع 150 کیلومتری شهرستانهای گناباد، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، فردوس، خواف، بجستان، رشتخوار و مه‌ ولات را در جنوب خراسان رضوی و بخشهایی از خراسان جنوبی را پوشش می دهد.

وی گفت: با توجه به موقعیت گناباد از نظر قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی، نقطه تلاقی و ارتباط چهار استان و وجود برخی نقاط سخت گذر استقرار پایگاه اورژانس هوایی در این شهرستان در اولویت اقدامات قرار گرفت و امسال به عنوان یکی از 44نقطه مصوب برای استقرار اورژانس هوایی در کشور انتخاب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گناباد افزود: با توجه به اهمیت سرعت بخشی در امداد و نجات در زمان حوادث در حفظ جان بیماران و مصدومان و کاهش تلفات، راه اندازی اورژانس هوایی نقش مهمی در این زمنیه دارد.

محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت راه اندازی اورژانس هوایی در گناباد به عنوان  نقطه ورودی جنوب خراسان رضوی اختصاص 700میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان بهلول گناباد را از دیگر اقدامات در زمینه توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان اعلام کرد.

حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیزدر این مراسم حضور داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی امدادرسانی بالگرد امدادی بالگرد تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور مبنی بر کاهش سطح هوشیاری آقای ۷۰ ساله در مطب یکی از پزشکان قلب نیشابور فورا با توجه به حجم بالای ترافیک، موتورلانس پایگاه یک به عنوان کد پیشران و بطور همزمان آمبولانس پایگاه چهار شهری به محل فوریت اعزام شد.

سیدحمید حسینی افزود: عملیات احیای پایه توسط کادر درمان حاضر در صحنه قبل از رسیدن اورژانس شروع و پس از رسیدن کارشناس موتورلانس اورژانس عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته برای بیمار آغاز شد.

وی افزود: پس از رسیدن آمبولانس پایگاه چهار شهری به محل فوریت عملیات احیای قلبی ریوی پیشرفته برای بیمار ادامه یافت و بیمار پس از دریافت حمایت‌های پیشرفته قلبی و تنفسی با موفقیت احیا و بیمار در نهایت تحت پایش مداوم به کادر درمانی بیمارستان بیست و دو بهمن تحویل شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: در صورتی که عملیات احیای قلبی ریوی پایه برای بیمار در دقایق اولیه آغاز شود، شانس بقای بیمار بسیار افزایش پیدا می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در
  • شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • بازگشت به زندگی مرد ۷۰ ساله در نیشابور
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد