Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@17:50:05 GMT

توزیع 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز در کشور

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۹۳۹۹

توزیع 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز در کشور

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت به منظور کنترل بازار ارز، تا روز 25 خرداد امسال 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز 4200 تومانی در کشور توزیع کرده است.

محمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت که با حضور استاندار تهران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت با تمام توان در جهت کنترل بازار ارز و طلا اقدامات اساسی انجام داده به گونه ای که بیش از 7 میلیون قطعه سکه برای کسانی که عطش خرید داشتند، پیش فروش و بخشی از آن روانه بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص بازار ارز گفت: مقدار منابع ارزی، بیش از مصرف است و هر کس که نیاز به ارز دارد می تواند دلار 4200 تومانی خرید کند ولی در مقابل باید کالایی که با استفاده از آن ارز تهیه شده را مشخص کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، تا 25 خرداد امسال بیش از 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز 4200 تومانی فروخته شده در صورتی که میزان پیش بینی دولت برای تخصیص 20 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته از رشد بیشتری برخوردار بوده است.

نوبخت افزود: با وجود پیش بینی های دولت، نباید ولعی در بین مردم برای خرید ارز وجود داشته باشد که به تضعیف پول ملی کشور در مقابل دلار و سایر ارزها منجر شود، امروز کشور به کمک همه افراد نیاز دارد تا بتواند بر مسائل و مشکلات غلبه کند.

سخنگوی دولت با اشاره به بودجه کشور گفت: بودجه فعلی کشور از نقاط قوت در حمایت از تولید، فعالیت های اشتغالزا و کارهای عمرانی برخوردار است و با استفاده از دو تبصره 18 و 19 قانون بودجه، اعتبارات این فعالیت های از سوی دولت تأمین شده است.

وی اظهار داشت: دولت از دو محل استفاده از منابع غیر دولتی و استفاده از تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبار از خرانه دولت برای طرح های عمرانی، رشد اقتصادی را دنبال می کند.

نوبخت افزود: سال گذشته از محل منابع غیر دولتی و عمدتا از طریق منابع بانکی ، 18 هزار میلیارد تومان به 23 هزار بنگاه کوچک اختصاص و از خزانه دولت نیز 42 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافت.

وی گفت: پرداخت این حجم از پول به طرح های تولیدی و عمرانی موجب رشد 4 تا 5 درصدی اقتصادی کشور شد که صندوق بین المللی پول در نهم فروردین و بانک جهانی در هفته گذشته این رشد را تأیید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در سال جاری ، میزان تسهیلات 18 هزار میلیارد تومانی سال گذشته به بنگاه های اقتصادی ، در قالب تبصره 18 به 73 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در اجرای طرح های عمرانی، دولت آن بخش از طرح ها را که خود قادر به اجراست، به اتمام می رساند، بخش دیگری از طرح ها را به بخش خصوصی واگذار می کند و دیگر طرح ها را به صورت مشارکت بخش عمومی و خصوصی انجام می دهد.

نوبخت تصریح کرد: با اجرای این طرح ها و در قالب تبصره 19 قانون بودجه که مجوز آن از مجلس شورای اسلامی اخذ شد، در حدود 126 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می شود.

وی با تأکید بر تلاش دولت در رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: رئیس جمهوری علاوه بر برگزاری دو جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در هر هفته، با سران دو قوای دیگر نیز جلساتی را برگزار می کند تا حداقل ها و نیازهای اساسی و ضروری مردم تأمین شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز استاندار تهران برای بازدید از پروژه کمربندی و افتتاح سیلوی 40 هزار تنی پاکدشت به این شهرستان سفر کردند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ارز نرخ ارز محمدباقر نوبخت قیمت ارز بازار ارز جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد

شامگاه ۲۵ فروردین ماه جمهوری اسلامی ایران یک حمله پهپادی علیه رژیم صهیونیستی صورت داد که در دقایق اولیه بامداد ۲۶ فروردین ماه با شلیک موج دوم پهپادی و موشکی تقویت شد. عملیات وعده صادق ایران علیه مواضع رژیم صهیونیستی در حالی انجام شد که پیشتر مقامات کشورمان بر محفوظ بودن حق پاسخگویی در مقابل حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق تاکید کرده بودند.

 از این رو باشگاه خبرنگاران جوان مصاحبه‌ای ترتیب داده با «برونو بیکلینی»، فعال سیاسی و استاد دانشگاه از برزیل که مشروح آن در ذیل از نظرتان می‌گذرد.


-تحولات این روزهای خاورمیانه نتیجه چه چیزی است؟ 

برونو بیکلینی: طبق قوانین بین الملل، هر کشور مستقلی که مورد حمله قرار می‌گیرد، حق دفاع از خود را دارد. اگر عملیاتی که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد در دی ماه ۱۳۹۹ به امضای آمریکا رسید، ترور دکتر محسن فخری زاده در آبان همان سال و به امضای «اسرائیل» رسید. در ۶ آبان ۱۳۹۹، رژیم صهیونیستی فخری زاده را در کمین جاده‌ای در آبسرد با استفاده از سلاح خودگردان ماهواره‌ای ترور کرد. در یک مصاحبه تلویزیونی در ژوئن ۲۰۲۱، یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، نزدیکترین اعتراف اسرائیل به مسئولیت خود در قتل را ارائه کرد. به عبارت دیگر، عملیاتی که حداقل چهار سال پیش پذیرفته شده و به خودی خود پاسخ مناسبی را ارائه می‌دهد.

یکم فروردین ماه سال جاری، دولت استعماری صهیونیستی آپارتاید در فلسطین اشغالی سفارت ایران در سوریه را بمباران کرد که در نتیجه آن سه فرمانده سپاه از جمله محمدرضا زاهدی به شهادت رسیدند. این اولین حمله نبود، اما چیزی "عادی" هم نبود. رژیم صهیونیستی بیش از ۱۴ سال است که سوریه را هر هفته یا حداکثر هر ۱۵ روز یکبار بمباران می‌کند. هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اما وقتی کمی و تاکید می‌کنم کمی در مقابل آنها می‌ایستند، این همه هیاهو در «غرب» است. نفاق غرب به اندازه ترس آن است.

-شما عکس العمل ایران در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پاسخ ایران یک نمایش قدرت درست و تا حدودی محدود بود. امروز رژیم صهیونیستی می‌داند که اگر روی کمک مستقیم قدرت‌های ناتو حساب نکند، علی رغم کمک‌های مالی فوق‌الذکر، فلسطین، الجلیل، جولان و همه بلدالشام به سادگی می‌تواند آزاد شود. اگر جنون دشمن، علاوه بر فرصت‌طلبی انتخاباتی نتانیاهو و هم دستانش، منجر به تشدید درگیری شود، ما شانس بی‌نظیری خواهیم داشت تا در یک بازه زمانی معین، اقدام به عملیات نظامی برای بیرون راندن همه نیرو‌های صلیبی کنیم. استراتژی ایران از نظر کلاسیک‌های روابط بین الملل رئالیسم تدافعی-تهاجمی است. اما توانایی‌ها برای معکوس کردن این منطق یا حداقل گسترش محاصره و تشدید مقاومت و استراتژی ضدحمله نشان داده شده است جبهه مقاومت خیلی نیرومندتر از این است. آینده نزدیک غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد.

- میزان حمایت کشورهای غربی در حمایت از تل آویو در دفع حمله ایران چقدر بود؟

ایالات متحده و همچنین نیروی دریایی فرانسه و انگلیس متعهد شدند که حمله هوایی ایران را با استفاده از پهپاد و موشک متوقف کنند. تنها در ۱۲ ساعت، هزینه یک شب برای دفع حمله ایران بیش از ۱.۳ میلیارد دلار هزینه داشت. اگر بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارسال شده به دولت استعماری صهیونیستی پس از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و "کمک" منظم بین ۳.۸ تا ۵ میلیارد دلار در سال را در نظر بگیریم، هزینه کل تقریبی در شش ماه تقریباً ۲۲ میلیارد دلار را خواهیم داشت و این فقط در "بودجه اعلام شده" و نه در بند ۲۰ درصدی بودجه "دفاعی" است که می‌تواند از طریق دو کمیته فرعی (یکی در اتاق نمایندگان / مجمع نمایندگان و دیگری در سنا) تخصیص یابد.

اگر عملاً کل عملیات پشتیبانی صلیبیون از صهیونیست‌ها را پیش بینی کنیم، ظرف شش ماه، این هزینه از ۳۰ میلیارد دلار فراتر می‌رود. بودجه برآورد شده توسط ارتش مصر وفادار به ژنرال السیسی (که به طرز پوچ و شرم آور بر پوشیدن لباس ژنرال جمال عبدالناصر اصرار دارد) برای ساخت بزرگترین اردوگاه کار اجباری در فضای باز جهان در سینا ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر قتل عام، یعنی پاکسازی قومی اعلام شده توسط قصابان تل آویو، رخ می‌داد، بودجه ساخت زندان صد‌ها هزار فلسطینی در سینا نصف شده بود.

برونو بیکلینی، روزنامه‌نگار حرفه‌ای عرب- برزیلی، دارای مدرک دکترا و کارشناسی ارشد در علوم سیاسی با مدرک فوق دکترا در اقتصاد سیاسی بین‌المللی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • منظور: افزایش دائم دستمزد‌ها به رفاه مردم کمک نمی‌کند!
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • نطر عجیب معاون رییس جمهوری درباره افزایش حقوق‌ها/منظور چه گفت؟
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳ !
  • جای خالی شیر مدارس در بودجه ۱۴۰۳!
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • آینده غرب آسیا به محور مقاومت بستگی دارد