Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@11:02:37 GMT

قيمت ميوه در اروميه کاهش مي يابد

تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۸۲۴۳۵

قيمت ميوه در اروميه کاهش مي يابد

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس اتحاديه ميوه و تره بار اروميه با بيان اينکه افزايش قيمت ميوه ربطي به نوسانات قيمت ارز ندارد، گفت: علت گراني قيمت ميوه بيشتر مربوط به نوبرانه بودن آن است.

قاسم عزتي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اعلام اينکه کمبودي در عرضه ميوه مورد نياز بازار وجود ندارد، افزود: با رسيدن ميوه ها و عرضه آنها به بازار شاهد کاهش قيمت ها در روزهاي آتي خواهيم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: افزايش 20 درصدي نرخ حمل و نقل، افزايش استقبال کشورهاي همسايه براي خريد ميوه و کاهش عرضه در بازار بدليل سرمازدگي اکثر باغ ها در فروردين از دلايل افزايش قيمت ميوه در بازار است.
وي همچنين با اعلام اينکه قيمت ميوه در بازار به مراتب بيشتر از ميدان تره بار است، گفت: نظارت نکردن صحيح بر بازار و سوء استفاده دلالان سبب شده است تا قيمت ميوه در بازار بيشتر از 20 درصد قانوني نسبت به ميدان ميوه و تره بار باشد.
وي قيمت هر کيلو هندوانه در ميدان تره بار اروميه هفت هزار تا 10 هزار ريال عنوان کرد و گفت: هلو و شليل(گرگان و مغان) چهل هزار ريال، گيلاس 120هزار تا 180 هزار ريال و زردآلو 70 هزار ريال در ميدان عرضه مي شود.
رييس اتحاديه ميوه و تره بار اروميه با بيان اينکه ميوه به محض ورود به ميدان به فروش مي رسد و باقي نمي ماند، بيان کرد: امسال به دليل برگزاري جام جهاني در روسيه، اين کشور عمده ميوه مصرفي خود را از آذربايجان غربي تهيه کرده که دليل اصلي اين مسئله نيز کيفيت بالاي ميوه ها، نبود هورمون و بسته بندي مناسب است.
وي ادامه داد: کشورهاي حوزه خليج فارس، عراق، ترکيه و افغانستان عمده خريداران ميوه از آذربايجان غربي و اروميه به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي داراي 700 هزار هکتار اراضي کشاورزي بوده که 130 هزار هکتار آن باغي است.
3214/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قیمت بلیط کنسرت‌ها را به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. وی ادامه داد: این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، گفت: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توام کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش اسلامی ـ ایرانی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، خاطرنشان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سالجاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سالهای گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

اسماعیلی ادامه داد: مناطق محروم را ویژه خواهیم دید و با استفاده از سامانه‌های فروش برخطی که در اختیارمان قرار گرفته که یک تحول و گام اصلی برای برقراری عدالت فرهنگی است، گام‌های مهمی را بر خواهیم داشت.

در خرید برخط فرهنگی همزمان با تهران متقاضیان می‌توانند از اقصی نقاط کشور وارد سامانه برخط شوند و کتابهای مدنظرشان را خریداری کنند. کتاب‌های خریداری شده به صورت رایگان در منازل‌شان تحویل خریداران می‌شود.
وی با تشکر از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، گفت: تخصیص ارز مبادله‌ای حجاج خانه خدا انجام شد و ان‌شاءالله ۹۰ هزار زائر از اواخر اردیبهشت ماه به حج اعزام می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کاهش قیمت بلیط کنسرت‌ها، تصریح کرد: با همکاری خوب تهیه‌کنندگان اجراهای صحنه و معاونت هنری وزارتخانه، کنترل و نظارت قوی‌تر پیدا می‌کند تا قیمت بلیط این مراسم‌ها به زیر یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان کاهش یابد.

وی با تشریح آخرین اقدامات وزارتخانه تحت امرش برای سند ملی پویانمایی، گفت: با ابلاغ رییس‌جمهور اواخر اسفند ۱۴۰۲ بنیاد ملی پویانمایی را افتتاح کردیم. کارهای توسعه‌ای با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مساعدت رییس‌جمهور حل شده است. اعضای پیشنهاد برای هیات امنای بنیاد ملی پونمایی را معرفی کردیم و به زودی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن تعیین می‌شوند.

اسماعیلی از دنبال کردن شهر جهانی صنایع خلاقیت فرهنگی سخن گفت و افزود: ایجاد مجموعه‌های شهرک‌های تولید صنایع خلاق فرهنگی را در شهرهای اصفهان، کیش، تهران، مشهد، پرند و تبریز که تاثیر بسزایی در جهش اقتصاد فرهنگ‌بنیاد دارند، دنبال می‌کنیم. آثار خوب آن به زودی برای همه قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح بازسازی تئاتر شهر، گفت: این پروژه از ابتدای دی ۱۴۰۲ آغاز شده است و حداکثر تا سال آینده حریم تئاتر شهر با ایجاد فضاهای جدید نمایشی خارج از محدوده در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد. ساماندهی دست‌فروش‌ها در این منطقه نیز توسط شهرداری در جریان است.

وی ادامه داد: سند هنر نمایشی و تئاتر از قبل از عید نوروز در شورای هنر مطرح شده و ان‌شاءالله به زودی تصویب می‌شود. در بازدید از اداره تئاتر شهر تهران با مخروبه شدن این اداره روبرو بودیم که ان‌شاءالله ۸ پلاتوی جدید تا پایان سالجاری در این اداره در اختیار اهالی تئاتر قرار می‌گیرد.

اسماعیلی از راه‌اندازی موزه تئاتر و همچنین اختصاص بودجه ویژه در قالب قانون برنامه هفتم برای بخش موسیقی خبر داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا پای آهنگ «گل یخ» کوروش یغمایی به منچسترسیتی، لیورپول و اینترمیلان باز شد؟ همخوانی علیرضا بیرانوند در کنسرت لُری «تال»

دیگر خبرها

  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • راه اندازی میدان بار جدید و هشت بازار میوه و تره‌بار
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه
  • قیمت قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول