Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ساسان خواجه خسان در مراسم هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران که در مسجد جامع پیامبر اعظم بازار رامسر برگزار شد با بیان اینکه مجلس خبرگان با ریاست دکتر بهشتی جلسات خود را تشکیل داد و قانون اساسی را با مطالعه کشورهای پیشرفته وضع کردند گفت: شهید بهشتی قوه قضاییه را قوه مستقلی دانست و علم، تدبیر و بزرگواری وی در وضع قانون اساسی بی نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در سالهای اخیر در دادگستری و شورای حل اختلاف رامسر ۲۱ هزار پرونده وجود دارد که به همین میزان مختومه میشود و ۸۰ هزار نفر به دادگستری آمدند و رفتند.

رئیس دادگستری رامسر با اشاره به اینکه دادگستری اداره ای شلوغ بوده و همکاران پرتلاشی داریم و کار در دادگستری بسیار مشکل است و افرادی که وارد دادگستری میشوند نیم آنها محکوم و نیمی حاکم میشوند گفت: محکومین قطعا از دستگاه قضا ناراضی هستند و ما بر اساس قانون و ادله قضاوت میکنیم و آنچه که دادگاه حکم صادر میکند بر اساس محتویات پرونده است و دادگاه ها و دادسرا باید قانون آیین دادرسی را رعایت کنند که باعث طولانی شدن رسیدگی ها میشود.

وی افزود: طولانی ترین پرونده ها تقسیم ارثیه بوده که وقت رسیدگی زیادی صرف آن میشود.

خواجه خسان علت شلوغی دادگستری را کم کاری نهادهای دیگر عنوان کرد و اظهار کرد: اگر نهاد خانواده بچه های خود را خوب تربیت کرده و تحویل جامعه دهند بسیاری از مشکلات پیش رو حل میشود.

 

️وی تصریح کرد: مراجعین به دادگستری باید ثبت ثنا داشته باشند تا ابلاغ قضایی بصورت الکترونیکی انجام شود که سبب سهولت در کار مردم و دادگستری می شود.

وی با بیان اینکه ثبت ثنا ابلاغ از طریق مبایل انجام میشود که سبب صرفه جویی در وقت و کاغذ میشود گفت: تا ماه گذشته ۶۸ درصد ابلاغ ها بصورت الکترونیکی انجام شد.

رئیس دادگستری رامسر با بیان اینکه به بانکها دستور دادیم وام گیرنده ثبت ثنا کند تا جهت رسیدگی ابلاغ ها سهولت ایجاد شود خاطر نشان کرد: ۹۰ درصد ابلاغ های الکترونیکی واقعی بوده که شخص مشاهده میکند.

وی افزود: تعداد کارمندان ۴۰ درصد بوده و باید ۱۱۵ کارمند داشته باشیم که ۴۵ کارمند داریم و باید ۲۰ قاضی داشته باشیم که با ۱۲ قاضی کار میکنیم.

رییس دادگستری رامسر اظهار کرد: دادگستری برای رعایت آیین دادرسی حلزونی جلو میرود و آیین دادرسی حقوق دفاعی متهم است که بسیار مهم و اساسی بوده که باید رعایت شود تا سبب تخلف نشود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۰۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است

رییس پلیس راهور فراجا گفت: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است.

به گزارش مهر، سردار سید تیمور حسینی، در خصوص افزایش جرایم رانندگی، اظهار داشت: حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی‌رانندگی گذشته، اما هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

وی افزود: قرار است اصلاحاتی در برخی از بندهای این مصوبه جدید انجام شود و امیدواریم به زودی این قانون ابلاغ شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از تخلف و جرم، مجازات است، و در تمامی مکاتب حقوقی دنیا این موضوع پذیرفته شده که باید هزینه جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی شود و امیدواریم تا ۱۰ الی ۱۵ روز مشخص شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: افزایش ۵ برابری برخی از جرایم رانندگی افزايش سقف جرايم رانندگي به 200هزارتومان

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد+ جدول
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد