Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@18:41:56 GMT

جرم‌گیری برای دندان مضر است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۷۰۷۱۰

جرم‌گیری برای دندان مضر است؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مهدی کریمی  افزود: جرم گیری نادرست می تواند دندان‌ها را لق و باعث بیماری لثه شود لذا جرم گیری باید توسط پزشکان متخصص صورت گیرد تا از آسیبهای احتمالی به بافت لثه جلوگیری شود.کریمی با اشاره به اینکه جهت ازبین بردن پلاک و جرم سفت شده روی دندان اغلب جرم گیری توصیه می‌شود تصریح کرد: جرم گیری، یک درمان پاکسازی شامل تراشیدن پلاک و جرم از روی دندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دندانپزشک درخصوص علت تشکیل جرم روی دندان اظهار کرد: بزاق ها به طور معمول دارای املاح هستند که بروی دندان رسوب کرده و وجود پروتئین موجود در غذا و بزاق در دهان باعث افزایش حجم رسوبات و به مرور باعث تشکیل جرم می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تنها مقدار کمی از جرم موجود روی دندان قابل مشاهده است خاطرنشان کرد: قسمت عمده جرم با تخریب لثه در زیر لثه جایگزین شده و از دید پنهان می شود که این جرم ها حاوی میکروب بوده و ۴۵ درصد جرم دندان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: به مرور زمان جرم‌های زیرلثه باعث تخریب بافت چسبنده لثه و پایه دندان می‌شود که با جرم گیری به موقع دندان از تخریب لثه می‌توان جلوگیری کرد.کریمی در خصوص اینکه مطرح می شود جرم گیری برای دندان مضر است، توضیح داد: باجرم گیری دندان، جرم های رو دندانی و داخل لثه تمیز شده و لثه تحلیل رفته و در معرض دید قرار می گیرد و چنین احساس می شود که جرم گیری باعث از بین رفتن لثه شده درحالی که این جرم است که برای لثه مضر بوده و جرم گیری هیچ ضرری برای دندان‌ها ندارد.

وی افزود: مردم بر این باورند جرم گیری باعث ساییدن دندان می شود درحالی که جرم گیری مناسب علاوه بر برداشتن جرم از روی دندان و بهبود ظاهر به سلامت دهان و دندان نیز کمک می‌کند.

این دندانپزشک تصریح کرد: گاهی جرم گیری عوارض موقتی همچون زخم لثه، خونریزی لثه، ساییدن و ایجادحساسیت دندانی بدنبال دارد که با دهان شویه و مسواک زدن بهبود می یابد.کریمی با اشاره به اینکه حتما بایدسالی یک بار دندان ها را جرم گیری کرد، خاطرنشان کرد: مسواک زدن مداوم  و روزانه و استفاده از نخ دندان  تشکیل جرم روی دندان را به حداقل می‌رساند.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه

لبخندی زیبا و دندان‌های سفید درخشان، نقشی کلیدی در اعتمادبه‌نفس و زیبایی هر فرد ایفا می‌کنند. همه می‌دانند که باگذشت زمان، دندان‌ها در معرض لک‌های مختلف ناشی از مصرف چای، قهوه، سیگار و... قرار می‌گیرند و از سفیدی و درخشش خود می‌کاهند. به همین دلیل، تقاضا برای روش‌های مختلف سفیدکردن دندان روزبه‌روز در حال افزایش است.

برای سفید کردن دندان‌ها می‌توان هم از روش‌های خانگی استفاده کرد و هم با مراجعه به دندانپزشک در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را گرفت. در خانه می‌توان از انواع خمیردندان‌ها، ژل‌ها و نوارها کمک گرفت که کمی زمان‌بر است. از طرفی در مطب دندانپزشک از طریق جرم گیری و بلیچینگ می‌توان به سفید شدن دندان‌ها رسید. انتخاب بهترین سفیدکننده دندان با توجه به شرایط هر فرد می‌تواند متفاوت باشد که برای کمک به شما، ما در ادامه در این موارد توضیحات بیشتری ارائه می‌دهیم.

بهترین روش های سفید کردن دندان

بهتر است بدانید که قبل از شروع مراحل سفید کردن دندان نکات زیر را رعایت کنید.

برای سفید کردن دندان‌ها باید 18 ساله یا بزرگتر باشید. برای انجام این روش دندان‌ها و لثه‌های شما باید سالم باشند که دندانپزشک در جلسه مشاوره اولیه آن را بررسی می‌کند. اگر دچار بیماری‌های دهان و دندان مانند پوسیدگی یا عفونت باشید، قبل از سفید کردن دندان باید این مشکلات توسط دندانپزشک درمان شوند. اگر باردار یا در دوران شیردهی هستید بهتر است سفید کردن دندان‌هایتان را به تعویق بیندازید، زیرا مشخص نیست که آیا محصولات سفیدکننده می‌توانند روی جنین تأثیر بگذارند یا خیر.

 

1. سفیدکردن دندان در منزل

سفید کردن دندان در منزل توسط  خمیردندان‌ها،  نوارها و ژل‌های سفیدکننده دندان به شرح زیر هستند.

خمیردندان‌های سفیدکننده: این نوع خمیردندان‌ها حاوی مواد ساینده ملایمی هستند که بهترین سفیدکننده دندان برای لکه‌های سطحی محسوب می‌شوند. نوارهای سفیدکننده دندان: این نوارها حاوی مواد سفیدکننده هستند که به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. ژل‌های سفیدکننده دندان: این ژل‌ها به همراه قالب‌های مخصوصی که برای دندان‌ها ساخته می‌شوند، استفاده می‌شوند.  2. سفیدکردن دندان در مطب دندانپزشک

به نقل از سایت درمانکده " سریع‌ترین روش‌های سفید کردن دندان معمولا در دندان‌پزشکی انجام می‌شوند. درواقع اگر به دنبال سفید شدن دندان در یک روز هستید، بهتر است درمان‌های خانگی را فراموش کنید و از یک دندانپزشک برای سفیدی دندان‌هایتان کمک بگیرید."

سفیدکردن دندان در مطب دندانپزشک شامل جرم‌گیری و  بلیچینگ است که هر کدام در قسمت ذیل توضیح داده می‌شوند.

جرم‌گیری دندان: جرم‌گیری، روشی برای پاکسازی عمیق دندان‌ها از جرم و پلاک است. جرم و پلاک می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های زرد و قهوه‌ای روی دندان‌ها شوند. جرم‌گیری بهترین سفیدکننده دندان در حالت نرمال است که لکه و تیرگی‌های سطحی بر روی دندان وجود دارد. بلیچینگ دندان: این روش که توسط دندانپزشک انجام می‌شود، یکی از مؤثرترین روش‌های سفیدکردن دندان است. در این روش، از مواد سفیدکننده قوی مانند پراکسید هیدروژن استفاده می‌شود که می‌تواند لکه‌های عمیق دندان را نیز از بین ببرد.  مزایای بلیچینگ در مطب سرعت: بلیچینگ در مطب دندانپزشکی در یک جلسه انجام می‌شود و نتایج آن بلافاصله قابل‌مشاهده است. قدرت: مواد سفیدکننده قوی‌تر، لکه‌های عمیق‌تر و سرسخت‌تر را از بین می‌برند. ماندگاری: نتایج بلیچینگ در مطب دندانپزشکی تا چند سال ماندگاری دارد. ایمنی: این روش توسط دندانپزشک انجام می‌شود و خطرات و عوارض جانبی آن بسیار کم است.  مراحل انجام بلیچینگ در مطب

بلیچینگ کردن دندان در مطب مراحلی دارد که هر کدام از آنها به شرح زیر هستند.

معاینه و مشاوره: در این مرحله، دندانپزشک وضعیت دهان و دندان شما را بررسی می‌کند و در صورت مناسب‌بودن شرایط شما برای بلیچینگ، برنامه درمان را طراحی می‌کند. جرم‌گیری: قبل از بلیچینگ، جرم‌گیری دندان‌ها انجام می‌شود تا مواد سفیدکننده به طور کامل به سطح دندان‌ها نفوذ کنند. محافظت از لثه: لثه‌ها با مواد مخصوصی پوشانده می‌شوند تا از تماس با مواد سفیدکننده در امان باشند. اعمال مواد سفیدکننده: مواد سفیدکننده بر روی دندان‌ها اعمال می‌شوند و به مدت‌زمان مشخصی باقی می‌مانند. فعال‌سازی مواد سفیدکننده: در برخی موارد، از نور یا لیزر برای فعال‌سازی مواد سفیدکننده استفاده می‌شود. شستشو: پس از اتمام زمان، مواد سفیدکننده از روی دندان‌ها شسته می‌شوند. انتخاب بهترین روش سفیدکننده دندان

 انتخاب بهترین روش سفیدکننده دندان به عوامل مختلفی مانند شدت لکه‌های دندان، حساسیت دندان‌ها، و بودجه شما بستگی دارد. اگر لکه‌های دندان شما عمیق و شدید هستند، بهترین سفیدکننده دندان روش، بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک است. اگر لکه‌های دندان شما سطحی هستند، می‌توانید از خمیردندان‌های سفیدکننده، نوارهای سفیدکننده، یا ژل‌های سفیدکننده در منزل استفاده کنید.

 نکات مهم در استفاده از سفیدکننده‌های دندان قبل از استفاده بهترین سفیدکننده دندان، حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید. اگر دندان‌های حساسی دارید، از سفیدکننده‌های ملایم‌تر استفاده کنید. از سفیدکننده‌های دندان بسیار قوی استفاده نکنید، زیرا می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. در طول دوره استفاده از سفیدکننده‌های دندان، از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی مانند چای، قهوه، و شراب قرمز خودداری کنید.  ایمپلنت سوئیسی و مزایای آن

امروزه ایمپلنت در کشور‌های متعددی ساخته می‌شود و سوئیس نیز یکی از مهم‌ترین کشور‌های فعال در زمینه تولید و ارائه ایمپلنت دندان به شمار می‌رود، وجود برندهای مشهور و حرفه‌ای تولید ایمپلنت در این کشور، سوئیس را یکی از مهم‌ترین کشورهای ساخت ایمپلنت در دنیا تبدیل کرده است که در این مقاله می خواهیم با بهترین های آن آشنا شویم. به‌عنوان یکی از برترین برندهای ایمپلنت در دنیا، ایمپلنت‌ سوئیسی است که راه‌حلی دائمی و ایده‌آل برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته ارائه به‌شمار می‌رود. این ایمپلنت‌ با استفاده از مواد باکیفیت و تکنولوژی پیشرفته ساخته می‌شود و از مزایای متعددی برخوردار است که آن‌ را به انتخابی عالی به عنوان بهترین سفیدکننده دندان برای متقاضیان ایمپلنت تبدیل کرده و این مزایا شامل موارد زیر هستند.

کیفیت و دوام بالا: ایمپلنت‌های سوئیسی از تیتانیوم خالص و باکیفیت بالا ساخته می‌شوند که به استحکام و طول عمر آن‌ها می‌افزاید. سازگاری با بدن: تیتانیوم به‌کاررفته در ایمپلنت‌های سوئیسی، سازگاری بالایی با بدن انسان دارد و احتمال پس‌زدن ایمپلنت را به حداقل می‌رساند. ثبات و استحکام: ایمپلنت‌های سوئیسی با استخوان فک‌جوش می‌خورند و ثبات و استحکام بالایی را برای دندان‌های جایگزین شده به ارمغان می‌آورند. طبیعی و زیبا: ایمپلنت‌های سوئیسی ظاهری طبیعی و زیبا دارند و به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که با دندان‌های طبیعی شما هماهنگی داشته باشند. تنوع و کارایی: ایمپلنت‌های سوئیسی در انواع مختلف و برای شرایط مختلف دندانپزشکی قابل‌استفاده هستند. کاهش تحلیل استخوان: ایمپلنت‌های سوئیسی با تحریک استخوان فک، از تحلیل آن جلوگیری می‌کنند.

بهبود سلامت دهان و دندان: ایمپلنت‌های سوئیسی به حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌های مجاور کمک می‌کنند.

 ایمپلنت سوئیسی برای چه کسانی مناسب است؟

 ایمپلنت‌های سوئیسی برای افراد مختلفی که به دلایل مختلفی مانند پوسیدگی، بیماری‌های لثه، یا آسیب‌دیدگی، دندان‌های خود را ازدست‌داده‌اند، مناسب هستند. همچنین، ایمپلنت‌های سوئیسی برای افرادی که از پروتزهای دندانی متحرک ناراضی اند و به دنبال راه‌حلی دائمی هستند، انتخابی ایده‌آل به شمار می رود.

 مراحل انجام ایمپلنت سوئیسی به شرح زیر است.

معاینه و مشاوره: در این مرحله، دندانپزشک وضعیت دهان و دندان شما را بررسی می‌کند و در صورت مناسب‌بودن شرایط شما برای ایمپلنت، برنامه درمان را طراحی می‌کند. جراحی: در این مرحله، ایمپلنت در استخوان فک قرار داده می‌شود. دوره نقاهت: پس از جراحی، به زمان مشخصی برای التیام و جوش‌خوردن ایمپلنت به استخوان فک نیاز است.

قراردادن تاج دندان: پس از اتمام دوره نقاهت، تاج دندان بر روی ایمپلنت قرار داده می‌شود.

 هزینه ایمپلنت سوئیسی

 هزینه ایمپلنت سوئیسی به عوامل مختلفی مانند تعداد ایمپلنت‌ها، نوع ایمپلنت، و دستمزد دندانپزشک بستگی دارد. به‌طورکلی، ایمپلنت‌های سوئیسی از قیمت بالاتری نسبت به سایر برندهای ایمپلنت برخوردارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایمپلنت سوئیسی و دریافت مشاوره رایگان، می‌توانید به وب‌سایت دکتر الهام وزیری، متخصص دندانپزشکی زیبایی، مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین سفیدکننده دندان و ایمپلنت سوئیسی، به وب‌سایت دکتر الهام وزیری، متخصص دندانپزشکی زیبایی، مراجعه کنید. 

عوارض جانبی احتمالی سفیدکردن دندان

سفید کردن دندان غالبا بی خطر است اما در بعضی مواقع احتمال دارد همراه با عوارضی باشد که شامل موارد زیر هستند.

حساسیت دندان: یکی از رایج‌ترین عوارض جانبی سفیدکردن دندان، حساسیت دندان است. این عارضه معمولاً موقتی است و با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت می‌توان آن را تسکین داد. تحریک لثه: برخی افراد ممکن است در اثر استفاده از سفیدکننده‌های دندان، دچار تحریک لثه شوند. این عارضه نیز معمولاً موقتی است و با رعایت بهداشت دهان و دندان می‌توان آن را از بین برد. آسیب به مینای دندان: در صورت استفاده مکرر حتی از بهترین سفیدکننده دندان ، ممکن است مینای دندان آسیب ببیند. مینای دندان، به لایه خارجی دندان گفته می‌شود که از آن در برابر پوسیدگی محافظت به عمل می‌آورد.  نکات مهم برای جلوگیری از عوارض جانبی سفیدکردن دندان قبل از استفاده از سفیدکننده‌های دندان، با دندانپزشک خود مشورت کنید. دستورالعمل‌های استفاده از سفیدکننده را به‌دقت مطالعه و اجرا کنید. از سفیدکردن دندان‌های حساس، ترک‌خورده، یا آسیب‌دیده خودداری کنید. در دوران بارداری یا شیردهی، از سفیدکننده‌های دندان استفاده نکنید. در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی، استفاده از سفیدکننده را متوقف کرده و با دندانپزشک خود مشورت کنید.  نتیجه‌گیری

 سفیدکردن دندان، راهی مؤثر برای بهبود زیبایی لبخند و افزایش اعتمادبه‌نفس است. روش‌های مختلفی برای سفیدکردن دندان وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انتخاب بهترین روش سفیدکننده دندان به عوامل مختلفی مانند نوع لکه‌ها، شدت تغییر رنگ، سلامت دندان‌ها و لثه‌ها، و بودجه شما بستگی دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انواع درد دندان‌ و علل آن | خودمان برای تسکین درد چه کار کنیم؟ | چه زمانی به دندانپزشک مراجعه کنیم؟
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی
  • " ۳ روش تسکین درد بعد از کشیدن دندان که معجزه می‌کند! + ویدیو "
  • ۳ روش تسکین درد بعد از کشیدن دندان که معجزه می‌کند! + ویدیو
  • مرد ۵۰ ساله با دندان گوش پسرجوان را در نانوایی ابوسعید کند!