Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تاکید و رویکرد مجلس در تصویب این قانون، عدم بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی دولتی و فرصت دادن به جوانان است تا با استفاده از ظرفیت جوانان بدنه دولت جوان‌تر و پویا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص تصویب طرح اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع این طرح بیشتر برای ممنوعیت بکارگیری مقامات و مسئولان در پُست‌های دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی با اشاره به اینکه قبلا کلیات طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، اظهار کرد: در جلسه روز گذشته مجلس، یک الحاقیه و ماده اضافه به قانون قبلی مصوب شد.

وی با تاکید بر اینکه هر چند تصویب این قانون تاثیر چندانی در ایجاد اشتغال برای جوانان ندارد، ادامه داد: افراد مشمول این طرح زیاد نیستند از این‌رو خیلی در ایجاد اشتغال برای جوان اثرگذار نیست اما از این جهت که بار روانی که به واسطه تصویب این قانون در جامعه ایجاد می‌شود اثرگذار است چراکه بهای بیشتری به جوانان داده خواهد شد.

کریمی اظهار کرد: در واقع تاکید و رویکرد مجلس در تصویب این قانون عدم بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی دولتی است و این فرصت مدیریتی را به جوانان می دهد تا از ظرفیت آنان بیشتر در بدنه دولت استفاده و بدنه دولت جوان تر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: بعد از تائید این قانون در شورای نگهبان مدیران فعال بازنشسته‌ بایستی طی ۶۰ روز تسویه حساب کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این قانون بکارگیری افراد بازنشسته در پُست‌های وزیر به پائین ممنوع خواهد شد، خاطرنشان کرد: این قبیل از مدیران حق هیچ گونه دریافتی ندارند و هرگونه دریافتی به منزله تصرف غیر قانونی از منابع دولت است که مجازات پیش‌بینی شده در قانون شامل حال‌شان خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای عجیب «جلیل محبی» درباره گشت ارشاد

جلیل محبی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را از اقدامات دولت نامیده است.

وی در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش‌ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.

روز چهارشنبه هم غضنفرآبادی، رییس کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت که طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است.

منبع: خبر آنلاین

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ادعای جلیل محبی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها | کار کیست؟
  • ادعای عجیب «جلیل محبی» درباره گشت ارشاد
  • جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی