Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با مسکوت ماندن طرح اصلاح سهمیه بندی کنکور ایثارگران مندرج در قانون برنامه ششم توسعه مخالفت کردند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۴ مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با مسکوت ماندن دوماهه طرح اصلاح بند (الف) ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه گفت: در حال حاضر اولویت‌های کشور مباحث اقتصادی است، کنکوری‌ها امسال براساس قانون و قاعده‌ای که ما در برنامه ششم توسعه تدوین کرده ایم، درس خوانده، در کنکور ثبت نام کرده و در حال حاضر تعیین رشته می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در این شرایط اگر بخواهیم قانون را اصلاح کنیم و سیستم امروز تعیین رشته در کنکور را تغییر دهیم، نظام فکری جوانان را مختل می‌کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی که به مجلس می‌شود، اظهار داشت: خانواده‌ها می‌گویند آیا مجلس کار دیگری ندارد که مدام در قوانین دست می‌برد. آن‌ها حق دارند، در شرایطی که قرار است تعیین رشته کنند مجلس به دنبال تغییر در سهمیه بندی ایثارگران است.

وی ادامه داد: ترامپ را بی عقل و توافق با او را غیرقابل اعتماد می‌دانیم، قیاس مع الفارغ است، اما چگونه مردم به قوانین مجلس اعتماد کنند در شرایطی که هر بار نمایندگان آن را تغییر می‌دهند. به جوانان رحم کنید، به اندازه کافی نظام فکری آن‌ها را برهم ریخته اید، اصلاح سهمیه بندی ایثارگران در کنکور را به دو ماه بعد موکول کنید تا شرایط جدید برای ثبت نام سال آینده ایجاد شود.

رحیمی جهان آبادی در مخالفت با مسکوت ماندن اصلاح سهمیه ایثارگران در کنکور بیان داشت: سرنوشت علمی کشور در انتظار این تغییرات است، اینکه افراد متخصص برای پزشکی و مهندسی انتخاب شوند، بسیار مهم است و این ایده که با امتیازات منفی افراد در دانشگاه‌ها قبول شوند را نمی‌پذیریم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: باید دایره انتخاب برای جانبازان گسترش یابد، اینکه افراد بر اساس درصد ایثارگری انتخاب رشته کنند، رویه درستی نیست و به نفع کشور نخواهد بود.

وی گفت: همه طرفدار و مدیون خانواده ایثارگران هستیم، اما چرا سهمیه بندی برای گروه‌های خاص در نظر بگیریم، این کار در هیچ جای جهان جایز نیست، باید اجازه دهیم خانواده ایثارگران با هر درصد جانبازی امتیاز لازم را داشته باشند، در عین حال حق کسانی که سهمیه ایثارگران ندارند نیز ضایع نشود.

طبق گزارش خانه ملت نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات نمایندگان موافق و مخالف مسکوت ماندن طرح یک فوریتی اصلاح بند (الف) ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه، با این پیشنهاد با ۸۰ رأی موافق، ۱۰۳ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند و صحن علنی وارد جزئیات طرح مذکور شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنکو ایثارگران درس برنامه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۰۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه

مجمع تشخیص مصلحت نظام، بندی از ماده ۳ لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان را که به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شده بود، بررسی کرد و آن را حتی با اصلاحات انجام شده به مصلحت ندانست. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که با حضور سران سه قوه، اکثریت اعضا، رئیس کمیسیون‌های  مرتبط مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد، به بررسی بند «ب» ماده 3 لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، اختلافی میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پرداخت.

قانون برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود

در بند «ب» ماده 3 قانون برنامه هفتم به دولت اجازه داده شده بود تا به منظور تسویه بدهی‌های خود و شرکت ملی نفت به صندوق توسعه ملی، نسبت به عقد قرارداد با این صندوق در زمینه اکتشاف، توسعه، استخراج، تولید، فروش و صادرات نفت و گاز با اولویت میدان‌های جدید یا مشترک اقدام کند.

برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام علاوه بر این که این مصوبه را خلاف بخش‌هایی از اساسنامه صندوق توسعه ملی دانستند بر وجود پاره‌ای اشکالات دیگر مثل فقدان ظرفیت‌های تخصصی و نیروی کارشناسی لازم در صندوق توسعه ملی تاکید کردند و آن را به مصلحت ندانستند. در نهایت در زمینه مصلحت موردنظر مجلس با اصلاحات انجام شده کمیسیون اقتصادی رای‌گیری شد که رای لازم را به دست نیاورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • مخالفت مجمع با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • مخالفت مجمع تشخیص با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا