Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@04:32:41 GMT

برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین در آبان ماه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۱۱۲۸۳

برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین در آبان ماه

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین از برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان در ۲۴ آبان ماه در قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، عباس برزگر امروز (۱۴ مرداد) در نشست خبری که در سالن جلسات معراج الشهدای قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از برنامه های مهم در سال جاری برگزاری کنگره ۳ هزار شهید است که تاکنون ۲۰ استان این کنگره ملی را برگزار کرده اند و در سال جاری هم استان های قزوین، البرز، کرمان و خراسان جنوبی این کنگره را برگزار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص نقش رزمندگان در طول دفاع مقدس، تقویت روحیه ایثار، گذشت، خودباوری و مقاومت و آنچه باعث پیروزی ما در طول انقلاب و برهه دفاع مقدس بود و اقداماتی که منجر به شکست و عقب نشینی دشمن شد، می توانند نقش آفرین باشند.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین اضافه کرد: کنگره شهدا دارای ساختار سازمانی و یک مأموریت است، رئیس هیئت امنای این کنگره نماینده ولی فقیه در استان بوده و استاندار قزوین هم رئیس شورای سیاست گذاری کنگره هستند و مسئول اجرایی کنگره هم برعهده فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین است.

 

وی اضافه کرد: برای هرچه بهتر برگزار شدن کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین، ۲۲ کمیته فعال است که ریاست این کمیته ها بر عهده مدیران کل و روسای سازمان ها است و دبیر کمیته ها هم از همکاران ما در سپاه هستند و مأموریتی که به سازمان ها در کمیته ها واگذار شده با توجه به وظایف ذاتی دستگاه ها است.

 

برزگر تأکید کرد: دستگاه های اجرایی به فراخور مأموریت و توانمندی، کارهایی را برعهده دارند و با توجه به اینکه کنگره شهدا به صورت ملی، کشوری، استانی و فراگیر برگزار می شود و شهدا متعلق به همه اقشار هستند از همین رو همه سازمان ها علاقمند هستند از این یادواره ها بهره کافی و وافی را ببرند.

 

وی اعلام کرد: قبل از برگزاری کنگره ۳ هزار شهید استان در آبان ماه، یادواره های شهدای شهرستان ها و یادواره شهدای اقشار مختلف برگزار می شود که برخی از این یادواره ها برگزار شده و برخی دیگر هم برگزار خواهد شد که این یادواره ها در روز مختص به این اقشار برگزار می شود تا قبل از برگزاری کنگره اصلی فضاسازی، فرهنگ سازی و جریان سازی را داشته باشیم.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به شهدای شاخص استان توضیح داد: کنگره شهدای قزوین ویژگی خاصی دارد زیرا استان قزوین شهدای منحصر به فردی دارد به طوری که رئیس جمهور شهید کشور قزوینی است، شهید لشکری، شهید ابوترابی، شهید بابایی و شهید حسن پور از این خطه هستند، بنابراین باید اقدامات موثری داشته و تلاش ما در خور و شان عزیزان شهدا باشد

 

وی به برگزاری کنگره شهدای اقشار مختلف در آبان ماه اشاره کرد و گفت: ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه چهار یادواره اقشار متعلق به قشر معلمان، دانش آموزان، جامعه زنان و بسیج دانشجویی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار می شود و ۲۴ آبان ماه هم کنگره ۳ هزار شهید استان قزوین برگزار می شود.

 

برزگر اضافه کرد: کنگره شهدا استان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می شود که از شخصیت هایی نظیر فرمانده کل ارتش، فرمانده کل نیروی انتظامی، سردار صفوی، سردار جعفری و غیره دعوت به عمل آمده است و به دنبال این هستیم حضور یکی از مراجع تقلید را هم در این کنگره داشته باشیم و از ۸۵ نفر از مسئولان که قزوینی هستند هم دعوت به عمل آمده و سخنرانی های متعددی برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در کنار برگزاری این کنگره برنامه های جانبی برگزار می شود که از جمله این برنامه ها برگزاری نمایشگاهی در حاشیه کنگره شهدا است و این کنگره با هزینه های بالا برگزار نمی شود.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه به اجرای برنامه های فرهنگی توسط کاروان سفیر آفتاب اشاره و اظهار کرد:کاروان سفیر آفتاب در ۲۲ نقطه از سطح استان برنامه دارد که خودروی سفیر آفتاب به استیج کامل، سیستم صوتی و تلویزیون شهری و سایر امکانات تجهیز شده و در واقع استودیو سیار است و با این امکان برنامه های فرهنگی در دل مناطق کم برخورد دار برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در ۱۷ نقطه استان توسط سفیران آفتاب برنامه اجرا شد و این برنامه در ۲۲ نقطه استان از ۱۰ مرداد شروع شده است و تا پایان مرداد ماه برنامه خواهند داشت.

 

برزگر یادآور شد: برنامه های اجرایی توسط سفیران آفتاب با موضوع تربیت کودک، خانواده، نقش والدین و وظایف آنها نسبت به کودک با رویکرد و جهت گیری فرهنگ دینی و انقلابی و برگزار می شود و تمام حوزه محتوایی برنامه سفیر آفتاب توسط ظرفیت فرهنگی و هنری همین استان اجرا می شود.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس کنکور۹۷ کنکور سراسری سوریه استان همدان داعش دولت حج روزنامه نماز جمعه کنگره شهدا یادواره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۱۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان که با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت مؤثری برای رو به رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است، افزود: این ظرفیت مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت هنر در تهیه برنامه‌های اجرایی کنگره ۸۰۰۰ شهید استان به شکل مطلوب استفاده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید.

عباسی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مشغله زیاد قصد حضور در این کنگره را نداشت، ولی بعد از دعوت مادر شهدای گیلانی از ایشان، شهید سلیمانی در آن کنگره شرکت و سخنرانی کردند.

استاندار گیلان گفت: باید تلاش کرد تا کنگره ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده و با بهترین کیفیت برگزار شود لذا برای انجام این امر با به مانند همیشه در انجام امور به شهدا و امام شهدا متوسل شویم.


کد خبر 6085965

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان