Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:00:34 GMT

با ظهور انقلاب امکان پیشرفت حداکثری فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۰۳۹۹۳۶

با ظهور انقلاب امکان پیشرفت حداکثری فراهم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی خاک‌رنگین، طراح دوره‌ امین انقلاب در نخستین جلسه دوره امین انقلاب با بیان اینکه رهبری نوک قله حرکت شیعه است، گفت: علی رغم این موضوع ایشان مدل هرمی را که در آن رهبر، اوج قله است را قبول ندارند و به مدلی معتقد هستند که بر اساس آن رهبری در مرکز و مردم حول وی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز مردم جامعه امت نیستند

او در ادامه با تاکید بر این نکته امت از ولی سرمشق می‌گیرد خاطرنشان کرد: مردم جامعه ما امروز، امت نیستند چراکه علی رغم تاکیدات رهبری بر اقتصاد مقاومتی، در تنگناهای اقتصادی رفتاری متفاوت با خواسته ایشان انجام می دهند.

با ظهور انقلاب امکان پیشرفت حداکثری فراهم شد

خاک‌رنگین افزود: رهبر معظم انقلاب، جنبش مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را شکست خورده تلقی کردند چراکه از منظر ایشان به عنوان یک اندیشمند دلیل شکست این دو نهضت اهداف حداقلی آن‌ها ذکر بوده است و از همین رو است که حرکت امام راحل (ره) را به دلیل داشتن هدف حداکثری، پیروز می‌دانند.

او با اشاره به اینکه در گذشته، طاغوت و استکبار اجازه پیشرفت به کسی نمی‌دادند، گفت: با ظهور انقلاب اسلامی این بندها گسسته شد و امکان پیشرفت برای آحاد جامعه فراهم شد.

وظیفه امت شناخت رهبری است

این پژوهشگر دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه یکی از مشکلات زمان امام حسن(ع) و امام صادق(ع) نبود تشکیلاتی به نام نهاد رهبری بود، خاطرنشان کرد: وظیفه امت است که بعد از شناخت ولی اقدامات وی را تحلیل کند و به جایی برسد که خود رهبر شود.

او در این‌باره افزود: در خصوص رهبر شدن جامعه قرآن نیز می فرماید: «بعضهم اولیاء بعض»

دغدغه منویات تشکیل «نهاد رهبری» است

خاک‌رنگین با اشاره به هدف نهایی مجموعه منویات اظهار کرد: دغدغه مجموعه تشکیلات مستقل منویات، ایجاد نهادی برای ترویج تفکر رهبری است زیرا نمی‌توان یک نفره تمام کارها را انجام داد.

او افزود: در تولید علم زمانی به جایگاه مطلوب دست پیدا کردیم که پس از سخنرانی رهبری و تاکید ایشان بر نهضت تولید علم، بسیاری از اساتید دانشگاه و پژوهشگران بسیج شدند تا به در این راه گام بردارند.

رهبر انقلاب اوج حرکت علمای شیعه هستند

او با تاکید بر اینکه حوزه علمیه امروز علی‌رغم تاکیدات بلند مدت رهبری، همچنان با انتظارات ایشان فاصله دارد، افزود: مقصر تنها حوزه نیست چراکه در طول هفت قرن پادشاهی اهل سنت و هفت قرن پادشاهی شیعه، علما و زعمای مذهب، تنها تلاش کرده‌اند فقه شیعی را زنده نگه دارند.

خاک‌رنگین در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اوج حرکت علمای شیعه در عصر کنونی است، خاطرنشان کرد:حرکت رو به رشد حفظ فقه شیعه ادامه پیدا کرد و نهایتا به امام خمینی(ره) رسید.

در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین خاک رنگین به معرفی منابعی جهت مطالعه پیرامون شخصیت رهبر معظم انقلاب پرداخت و سپس نکاتی از شخصیت فردی و خانوادگی معظم‌له بیان کرد.

کد خبر 4368147

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاک رنگین ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه گردشگری معرفی کتاب بازار نشر بازار کاغذ نقد کتاب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادبیات جهان مشروطه حوزه هنری ادبیات داستانی صنایع فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۳۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروده‌ای که رهبری درآستانه عملیات وعده‌صادق خواندند

به گزارش «تابناک»، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه توئیتر خود، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد نوشت: غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است. معظم له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

متن کامل این غزل با دستخط مبارکشان برای اولین بار منتشر می شود.

دیگر خبرها

  • جزییات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • جزئیات تذکر رهبری درباره گشت ارشاد
  • تذکر رهبری درباره گشت ارشاد چه بود؟
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • سروده‌ کامل رهبری که در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند منتشر شد
  • سروده‌ای که رهبری درآستانه عملیات وعده‌صادق خواندند
  • سروده‌ای که رهبری در آستانه عملیات وعده صادق خواندند