Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد صبح امروز در جلسه با مقامات قضایی و نمایندگانی از ادارات مرتبط با امور اراضی، اظهار کرد: باید در مسئله زمین خواری در بدو امر و قبل از هرگونه تعدی و تصرف عدوانی به اراضی، اقدام پیشگیرانه صورت گیرد که این مهم در گرو اطلاع رسانی به موقع از هرگونه حرکت مشکوک در اراضی عمومی و دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: سامانه سجام(دیده بان پیشگیری) مشارکت اجتماعی را در تحقق اهداف پیشگیرانه تسهیل می کند و پویایی زیادی را به مردم در قبال جامعه پیرامون و خروج از بی تفاوتی نسبت به بسیاری از جرائم و معضلات اجتماعی ایجاد می کند.

این مقام قضایی به مقابله با زمین خواری با بهره گیری از سامانه سجام به عنوان یک نمونه اشاره کرد و گفت: در شرایط معمول اطلاع دادن به مبادی ذیربط در مواجهه با جرم زمین خواری زمان بر و سخت و دارای شرایط خاص اداری است و اما از طریق سامانه سجام هرگونه اقدام به سرعت در مبادی مرتبط همراه با درج مستندات و همراه با قابلیت پیگیری انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: سازکار تعبیه شده در سامانه سجام هویت افراد را مخفی نگه می دارد و افراد می توانند به راحتی در موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی مشارکت نمایند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز کرد: اجرای دقیق طرح کاداستر در اراضی دولتی و همچنین افزایش اطلاعات عمومی و حقوقی آحاد جامعه در مسئله معاملات ملکی می تواند در پیشگیری از کلاهبرداری سودجویان و افراد فرصت طلب در زمینه فروش اراضی ملی و دولتی به افراد تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد دادگستری یزد پیشگیری از وقوع جرم زمین خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۰۹۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد. 

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان