Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:30:14 GMT

چرخ تولید در گروه ملی فولاد ایران به حرکت در آمد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۰۴۳۵۲

چرخ تولید در گروه ملی فولاد ایران به حرکت در آمد

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با اشاره به آغاز به کار مجدد یکی از خطوط کارخانه به صورت آزمایشی پس از گذشت حدود دو سال گفت: با تامین مواد اولیه همه خطوط تولید شرکت که از نظر اقتصادی دارای توجیه هستند، آغاز به کار خواهند کرد.

کسری غفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز به کار مجدد کارخانه اظهار کرد: مهمترین مشکل کارخانه گروه ملی فولاد ایران تامین شمش مورد نیاز به عنوان مواد اولیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل مشکلات مالی که سنوات گذشته در شرکت وجود داشت و یک بدهی انباشته چند هزار میلیارد تومانی که گریبانگیر شرکت بود، متاسفانه حدود دو سال تولید کارخانه متوقف شده بود.

وی با بیان این‌که برای آنکه گروه ملی فولاد به روزهای خوب خود باز گردد، به این شرکت آمده‌ام، گفت: با برنامه و استراتژی منسجم کار را در گروه ملی آغاز کرده‌ام تا شاهد حل مشکلات باشیم. در این زمینه با همکاری‌هایی که انجام گرفت، موفق شدیم اقدامات خاصی را برای حل مشکلات شرکت انجام دهیم.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران تصریح کرد: اولین اقدامی که در زمینه حل مشکلات گروه ملی انجام گرفت، بحث تامین مواد اولیه مورد نیاز بود. در این زمینه عمده مشکلی که وجود داشت، بحث خرید مواد اولیه از طریق بورس بود که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ما اعلام شده بود. در این خصوص مشکلاتی از جمله نقدینگی مورد نیاز جهت خرید مواد اولیه از بورس وجود داشت.

غفوری ادامه داد: مشکل دیگری که در بحث تامین مواد اولیه از بورس وجود داشت، آن بود که حجم تولید محصول کارخانه گروه ملی فولاد ایران در مقایسه با سایر کارخانه‌هایی که خود را رقیب ما می‌دانند بسیار بیشتر است و با توجه به این شرایط به نوعی تامین مواد اولیه مورد نیاز از بورس ممکن نبود. در این راستا با پیگیری‌های مستمری که انجام گرفت، موفق شدیم مجوزی را برای تامین ماهانه 40 هزار تن شمش خارج از بورس دریافت کنیم.

وی عنوان کرد: این مجوز خوشبختانه محقق شد و اکنون نیز در حال طی کردن مراحل پایانی خود است و در هفته جاری و آینده با تبادل تضامینی میان ما و شرکت فولاد خوزستان، در چهار مرحله و در هر مرحله 10 هزار تن شمش به عنوان مواد اولیه به کارخانه ما تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران گفت: با تامین این مواد اولیه همه خطوط تولید شرکت که از نظر اقتصادی دارای توجیه هستند، آغاز به کار خواهند کرد. خوشبختانه از روز گذشته تولید آزمایشی کارخانه آغاز به کار کرد و توانستیم از خط کوثر کارخانه محصول دریافت کنیم و این مساله نوید بخش روزهای خوب گروه ملی فولاد ایران در ادامه راه است.

غفوری با اشاره به دیگر مشکلات کارخانه بیان کرد: بخشی از کارگران و پرسنل گروه ملی فولاد ایران 8 ماه حقوق معوق داشتند که در بدو ورود موفق شدیم 4 ماه حقوق معوق را به آن‌ها پرداخت کنیم. همچنین کارگران بیمه تکمیلی نداشتند و با توجه به شرایط خاص کارخانه نیاز بود تا این اقدام انجام بگیرد. در این خصوص بیمه تکمیلی با سقف تعهدات برای کارگران، کارکنان و پرسنل در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پولی در اختیار شرکت نبود، توانستیم با کمک توان پرسنل کارخانه، واحد اکسیژن و برج خنک کننده را در کارخانه فولادسازی راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات گروه ملی نیروهایی بود که مدت‌ها از بازنشستگی آن‌ها می‌گذشت اما به دلیل آنکه امکان پرداخت مطالبات 4 درصد سختی زیان آور آن‌ها وجود نداشت، این نیروها با مشکلاتی مواجه بودند. در این زمینه این بدهی چند صد میلیارد تومانی به این نیروهای بازنشسته نیز پرداخت شد و شاهد آن بودیم تا این نیروها بازنشسته شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام توليد تعطیلی کارخانه ها شرکت گروه ملی فولاد منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۰۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، بر پایه آمارهای منتشره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ به ۳۲ میلیون و ۱۰۸ هزار تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ تولید این محصول است. این میزان تولید در مقایسه با سال پیش از آن رشد ۵.۵ درصدی نشان می‌دهد.

بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با ۹.۲ درصد برای شمش فولادی به ثبت رسید و کاهش تولید سالانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب رقم خورد.

کمتر بودن نرخ رشد تولید آهن اسفنجی نسبت به فولاد میانی و ۱۳۰ هزار تن کاهش تولید ورق گرم با وجود کسری موجود در این محصول، از دیگر بخش‌های این گزارش است.

بیشترین نرخ افت تولید با ۲.۸ درصد برای ورق سرد به ثبت رسید، در حالی که واردات آن ۲.۵ برابر شد.

همچنین مازاد عرضه هم نرخ رشد تولید گندله را کاهش نداد و معادل ۲ برابر میلگرد تولیدی، شمش تولید شد.

ثبات در تولید محصولات فولادی در سطح سال گذشته معادل ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رقم خورد.

کد خبر 6079922 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • افزایش ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • معرفی نوار نقاله