Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون از برداشت غیرمجاز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.

‌به گزارش ایسنا، ‌هوشنگ ملایی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال تاکنون از برداشت غیرمجاز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب زیرزمینی در استان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴۷ حلقه چاه غیرمجاز در هرمزگان مسدود شده است، خاطرنشان کرد: این چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های پارسیان، حاجی‌آباد، میناب، بستک و جاسک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اضافه کرد: این چاه‌ها در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از تشدید افت منابع آب زیرزمینی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی مسدود شد.

ملایی ادامه داد: شور شدن و تغییر کیفیت آب، فرونشست زمین و تحمیل خسارت‌های جبران‌ناپذیر به زیرساخت‌ها و در نهایت تخلیه مناطق روستایی و مهاجرت به‌سوی شهر‌ها از مهم‌ترین پیامد‌های برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: شهروندان باید برای پیشگیری از هرگونه جیره‌بندی آب، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۸ سال خشک‌سالی و کم‌آبی در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: ۷۴ دشت موجود در هرمزگان با کمبود منابع ورودی مواجه هستند و ۳۸ دشت نیز به‌عنوان دشت‌های ممنوعه معرفی شدند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سفره هاي آب زيرزميني منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۵۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود گرگیج ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: سطح زیرکشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است و متوسط برداشت محصول از هر هکتار نیز چهار و نیم تن پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: از ۱۷ هزار سطح زیرکشت گندم، ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار به صورت قراردادی کشت شده و همچنین کشت ۱۰ هزار هکتار از این محصول نیز به صورت مکانیزه بوده است.

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: هم اکنون ۱۱۰ دستگاه کمباین آماده برداشت گندم در استان هستند و در این زمینه ۱۲ مرکز خرید نیز آماده تحویل گندم کشاورزان است.

گرگیج با بیان اینکه ۹۰ درصد بذر گواهی شده گندم، کشت شده است، گفت: ارقام کشت شده شامل چمران ۲، برات، خلیل، مهرگان، سحر و سیروان است.

وی افزود: کشت گندم از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال در هرمزگان انجام می‌شود و برداشت این محصول نیز از هشتم فروردین ماه با حضور وزیر جهادکشاورزی در این استان آغاز شد و تا ۱۵ خردادماه امسال ادامه دارد.

گندم یکی از کالاهای مهم، اساسی و قوت اصلی مردم در کشور بوده که دولت مردمی در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی با اجرای کشت‌های قراردادی و خرید تضمینی، گام‌های موثری برای تولید و خودکفایی این محصول برداشته است.

کد خبر 6064215

دیگر خبرها

  • برداشت گندم در فروردین - هرمزگان
  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • برداشت گندم - هرمزگان
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان