Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@03:27:59 GMT

سیرکننده های کم کالری برای از دست دادن وزن

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۷۱۰۴۱

سیرکننده های کم کالری برای از دست دادن وزن

رکنا: این مواد غذایی که مدت طولانی سیر نگه تان می دارد را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

اگر رژیم غذایی‌تان باعث شود در تمام اوقات احساس گرسنگی کنید، آن گاه ازدست دادن وزن به یک کار عذاب‌آور تبدیل خواهد شد.

برای آنکه بیشتر احساس سیری کنید و به‌مدت طولانی‌تری سیر بمانید، حتما ۱۰ ماده‌‌ی غذایی زیر را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آجیل‌ها

اگرچه آجیل‌هایی مانند پسته، بادام درختی و بادام هندی چربی بالایی دارند اما مصرف آنها در حد اعتدال می‌تواند باعث شود که احساس کنید یک وعده‌ی غذایی کامل خورده‌اید. چربی‌های خوب و پروتئین موجود در آنها به بدن شما کمک می‌کند که با خوردن آنها بیشتر احساس سیری کند. به‌علاوه آجیل‌ها حاوی مقدار زیادی فیبر و آنتی‌ اکسیدان هستند.

تخم‌مرغ‌ها

اینها یک ماده‌ی غذایی مفید دیگر هستند که مصرف‌شان در حد اعتدال می‌تواند به کاهش وزن(Weight Loss) شما کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که در وعده‌ی صبحانه از تخم‌مرغ استفاده می‌کنند، در طول روز کالری کمتری مصرف می‌نمایند. فقط یادتان باشد که بجای سرخ کردن از یک روش طبخ سالم مانند پختن یا آبپز کردن استفاده کنید.

لوبیاها

این حبوبات همه‌کاره، حاوی دو نوع فیبر – محلول و نامحلول – و همچنین مقدار قابل‌توجهی پروتئین هستند. این ترکیب می‌تواند به سیر نگه داشتن شما کمک کند و در عین حال کلسترول‌تان را کاهش دهد.

سالاد

اگر شما وعده‌ی غذایی‌تان را با سالاد شروع کنید، نسبت به زمانی که مستقیما به سراغ غذای اصلی می‌رفتید، ۱۲ درصد کمتر کالری مصرف خواهید کرد. چرا؟ محتوای فیبر و آب موجود در سبزیجات به سیر شدن شما کمک می‌کند و شما حس می‌کنید که مقدار زیادی غذا خورده‌اید.

سوپ

مشابه اثر سالاد، شروع کردن ناهار یا شام‌تان با یک کاسه سوپ (بخصوص اگر حاوی مقدار زیادی سبزیجات باشد) می‌تواند به شما کمک کند با مصرف کالری کمتر، بیشتر احساس سیری کنید و درنتیجه پرخوری نکنید.

سبزیجات اضافی

سعی کنید با مخلوط کردن سبزیجات پرفیبر و کم‌کالری در وعده‌ی غذایی‌تان، میزان سبزیجات مصرفی‌تان را افزایش دهید. غذای شما هر چه که باشد – یک نوع پاستا، غذای تفت دادنی یا حتی پیتزا – اضافه کردن سبزیجات اضافی مانند بروکلی، قارچ، هویج رنده‌شده و اسفناج می‌تواند حجم غذای‌تان را افزایش دهد و باعث شود بیشتر احساس سیری کنید.

غلات کامل

خوردن بلغور جوی دوسر در صبحانه یا شامی که شامل غلات کاملی مانند کینوآ است، باعث می‌شود بیشتر از زمانی که از کربوهیدرات‌های ساده استفاده می‌کردید، احساس سیری کنید. از آنجا که هضم فیبر توسط بدن شما مدت زیادی طول می‌کشد، غلات کامل غنی از فیبر، شما را تا ساعت‌ها پس از وعده‌ی غذایی‌تان سیر نگه خواهند داشت.

ماهی

افراد سالمی که برای ناهار ماهی خورده بودند، نسبت به سایر شرکت‌کنندگان که گوشت گاو خورده بودند، در ساعات بعدی روز سیرتر بودند و کالری کمتری در شام مصرف کردند.

سیب‌زمینی‌ها

از آنجا که سیب‌زمینی‌ها(potatoes) سرشار از کربوهیدرات‌های ساده هستند، ممکن است این مورد غیرمنطقی بنظر برسد اما یک مطالعه درباره سیری نشان داد که سیب‌زمینی‌ پخته از نظر قابلیت سیر کردن، رتبه‌ی اول را در بین ۳۸ ماده‌ی غذایی موجود در این مطالعه بدست آورد. اگر می‌خواهید به روش سالم‌تری از مزایای سیرکنندگی سیب‌زمینی استفاده کنید، بجای سیب‌زمینی سفید از سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید.

سیب و پرتقال

همان مطالعه دریافت که سیب و پرتقال از میان تمام میوه‌هایی که ممکن است به‌عنوان میان‌وعده بخورید، بیشتر باعث احساس سیری می‌شوند. بنابراین اگر به یک خوردنی شیرین و انرژی‌بخش در بین وعده‌های غذایی نیاز دارید، سیب یا پرتقال، بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید انتخاب کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

هویدا اعدام نشده است ! + عکس

شرم آورترین درخواست از آتش نشانی / این مرد از خجالت سرخ شد

بی آبرو کردن مسافران زن ایرانی در فرودگاه تفلیس

تجاوز بی رحمانه فرشاد و 8 دوستش به دختر دبیرستانی در خانه مجردی!

این فیلم اشک همه را در آورد / پسر بچه بوکانی حتی ناله هم نکرد! + فیلم (16+)

2 خواهر مرد همسایه را مجبور به همخوابی با خود کردند !+عکس

ازدواج عروس 8 ساله در پاکدشت / بلوچ هایی ایرانی که به هویت افغانی در جنوب تهران زندگی می کنند ! + عکس

زنم دوستانش را برای همخوابی شوم با من اجیر کرده بود !

سهراب از من خواست رقاص اینستاگرام شوم !

فریبرز 15 سال گروگان ارتباط شوم مرد همسایه با زن جوان بود + عکس

زنم پس از دادن تریاک به من درخواستهای عجیبی دارد / او پای زن همسایه ها را هم به میان می آورد !

اعدام طیب و 4 نوچه شرورش + عکس

فیلم لحظه آزار شوم زن جوان در خانه مرد پولدار !

زن خائن به خاطر ضعف مردانگی شوهرش در مقابل چشمان او با مرد غریبه همخوابی کرد + عکس

دستگیری 16 مرد و 24 زن مست و نیمه برهنه در پارتی شبانه بیرجند

حامله شدن از جسد شوهر ! + عکس

خرید ۱۱ هزار سکه توسط یک مسئول در کمیته امداد ؟!

 

 

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه غذا رژیم غذایی کاهش وزن مواد غذایی کاهش آب عکس فیلم دختر ایران زن روزنامه مرد ماه تهران اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی

به گزارش خبرآنلاین ،«شیائو گو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، می‌گوید: «افزایش نسبی مصرف گوشت، حتی با دو وعده گوشت قرمز در هفته با افزایش خطر ابتلاء به دیابت همراه است. یافته‌های ما نشان می‌دهد که جایگزینی گوشت قرمز با منابع پروتئین گیاهی سالم، مانند آجیل و حبوبات، یا مصرف متوسط غذاهای لبنی، خطر ابتلاء به دیابت را کاهش می‌دهد.»

مهر در خبری نوشت:گو گفت: «یک وعده گوشت قرمز فرآوری نشده حدود ۸۵ گرم گوشت گاو یا بره است. یک وعده گوشت قرمز فرآوری شده حدود ۲۸ گرم بیکن یا ۵۷ گرم هات داگ، سوسیس، سالامی، یا سایر گوشت‌های قرمز فرآوری شده است.»

او گفت: «گوشت قرمز معمولاً سرشار از چربی اشباع شده است و چربی اشباع نشده چندگانه کمی دارد.»

وی توضیح داد: «مطالعات نشان داده است که چربی اشباع شده می‌تواند عملکرد سلول‌های بتا و حساسیت به انسولین را کاهش دهد که منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود.»

گو گفت: «گوشت قرمز همچنین دارای میزان بالایی از آهن هِم است که استرس اکسیداتیو و مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و عملکرد سلول‌های بتا را از طریق محصول جانبی ترکیبات اکسید نیتریک مختل می‌کند. در مورد گوشت‌های قرمز فرآوری‌شده، نیترات‌ها و فرآورده‌های جانبی آن نیز زیاد است که باعث اختلال عملکرد سلولی و مقاومت به انسولین می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به حدود ۲۱۷۰۰۰ شرکت‌کننده را جمع‌آوری کردند.

رژیم غذایی آنها تا ۳۶ سال با پرسشنامه‌های غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این مدت بیش از ۲۲۰۰۰ شرکت کننده به دیابت نوع ۲ مبتلا شدند.

افرادی که بیشترین میزان مصرف گوشت قرمز را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند، ۶۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.

تیم تحقیق دریافت که هر وعده اضافه مصرف روزانه گوشت قرمز فرآوری شده با ۴۶ درصد خطر بیشتر و هر وعده اضافه روزانه گوشت قرمز فرآوری نشده با ۲۴ درصد افزایش خطر مرتبط است.

آنها پی بردند که جایگزینی روزانه یک وعده گوشت قرمز با پروتئین دیگری مانند آجیل یا حبوبات می‌تواند خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. به گفته محققان، جایگزینی با یک وعده لبنیات، ممکن است خطر ابتلاء به این بیماری را تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

گو گفت: «پروتئین های گیاهی مانند آجیل و حبوبات از جمله سالم‌ترین منابع پروتئینی هستند.»

وی گفت: «پیشگیری از دیابت مهم است زیرا این بیماری به خودی خود یک بار جدی است و همچنین یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی، سرطان و زوال عقل است.»

او گفت: «یافته‌های ما قویاً تأیید می‌کند که اتخاذ این راهکار غذایی به کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و پیامدهای آن در افراد کمک می‌کند، که در نهایت سلامت و رفاه مردم را در سراسر جهان بهبود می‌بخشد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895947

دیگر خبرها

  • (تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن