Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:04:04 GMT

افراد دیابتی قارچ سفید مصرف کنند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۹۱۹۴۴

افراد دیابتی قارچ سفید مصرف کنند

به گزارش خبرنگار مهر، افراد مبتلا به دیابت بهتر است از برخی مواد خوراکی استفاده کنند که به تدریج انرژی را آزاد کرده و موجب کاهش التهاب می شود. حال محققان به این نتیجه رسیدند خوردن قارچ های دارای کلاهک سفید برای افراد دیابتی سودمند است.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا عنوان می کنند قارچ های دارای کلاهک سفید با بهبود اجتماع میکروبی روده می توانند به تنظیم گلوکز در کبد کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یافته می تواند به شیوه ای جدید برای درمان دیابت تبدیل شود.

«مارگریتا کانتورنا»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در این مطالعه موش ها با قارچ های دارای کلاهک سفید تغذیه شدند. ما مشاهده کردیم ترکیب میکروب های روده برای تولید بیشتر اسیدهای چرب دارای زنجیره کوتاه بخصوص پروپیونات از سوکسینات تغییر کردند.»

به گفته وی، تحقیق قبلی نشان داده است که سوکسینات و پروپیونات می توانند تجلی ژن های موردنیاز برای کنترل تولید گلوکز را تغییر دهند.

به گفته کانتورنا، «کنترل بهتر گلوکز برای دیابت و همچنین سایر بیماری های متابولیکی ضروری است.»

محققان در این مطالعه مشاهده کردند مصرف قارچ موجب آغاز واکنش زنجیره در بین باکتری های روده شده و جمعیت Prevotella، باکتری تولیدکننده سوکسینات و پروپیونات، را گسترش داد. این اسیدها می تواند تجلی ژن های کلیدی در مسیر بین مغز و روده را که به کنترل تولید گلوکز کمک می کند تغییر دهند.

محققان در این مطالعه به این نتیجه رسیدند که قارچ ها در این مورد به عنوان پری بیوتیک عمل کرده و باکتری های سودمند در روده را تغذیه می کنند.

کد خبر 4377180

منبع: مهر

کلیدواژه: دیابت قارچ قندخون مردم علیه احتکار وزارت بهداشت سازمان غذا و دارو دارو پرستار کمیسیون بهداشت و درمان سازمان نظام پرستاری سید حسن هاشمی بیماری های قلبی و عروقی آلزایمر دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر شکیبا با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان‌ها و درمان به موقع آن‌ها می‌تواند معجزه‌ای برای باز پس گرفتن زندگی انسان‌ها باشد گفت: یکی از راه‌هایی که به تشخیص و شناسایی زودهنگام سرطان روده کمک می‌کند غربالگری است.

 به گفته وی معاون بهداشتی دانشگاه غربالگری سرطان روده توسط پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها بر اساس انجام تست فیت برای جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال به صورت رایگان انجام می‌شود و در صورت مشکوک بودن فرد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ، افراد جهت انجام آزمایشات تکمیلی به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.

 وی در ادامه افزود:در سال گذشته، ۲۳ درصد جمعیت ۵۰ تا ۷۰ سال استان از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که تعداد ۲۴ مورد بیمار شناسایی شدند.

 به گفته او با توجه به اینکه بیماران شناسایی شده از طریق برنامه غربالگری اکثراً فاقد علائم واضح بودند؛ بنابراین تشخیص زود هنگام هم در افزایش طول عمر ایشان و هم در موفقیت درمان بسیار موثر خواهد بود.

 دکتر شکیبا توصیه کرد: افراد می‌توانند با مراجعه بهنگام به خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت در نقاط شهری از وضعیت سلامت خود آگاهی یابند و گام مهمی در راستای ارتقای سطح سلامت خود و جامعه بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • قارچ خودرو نخورید
  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مهمترین عامل مرگ و میر افراد بالای ۵۰ سال
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • اگر یبوست دارید این ماده مغذی را بیشتر مصرف کنید
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد