Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@13:18:31 GMT

۸ نکته درباره بسکتبال بازی‌های آسیایی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۳۹۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ؛ مسابقات بسکتبال پنج نفره از هفته قبل در جاکارتا آغاز شده است و رقابت‌های سه نفره نیز از ۳۰ مرداد آغاز می‌شوند.
هشت نکته درباره بسکتبال بازی‌های آسیایی را مرور کنید:
۱- مسابقات بسکتبال از نخستین دوره در فهرست بازی‌های آسیایی قرار داشته است. بسکتبال از بازی‌های آسیایی ۱۹۵۱ دهلی بدون وقفه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲- بسکتبال بانوان ۱۱ دوره در فهرست بازی‌های آسیایی بوده است. نخستین دوره مسابقات در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران برگزار شد.
۳- بسکتبال سه نفره، یکی از رشته‌های جدید در بازی‌های آسیایی است. این رشته در المپیک ۲۰۲۰ وارد فهرست رشته‌های المپیکی می‌شود.
۴- تیم‌های میزبان در دو دوره گذشته بسکتبال بازی‌های آسیایی قهرمان شده اند. چین در بازی‌های گوانگجو ۲۰۱۰ و تیم کره جنوبی در بازی‌های اینچئون ۲۰۱۴ قهرمان بسکتبال مردان شدند.
۵-چین با قهرمانی در هفت دوره از ۱۷ دوره گذشته بازی‌های آسیایی، موفقترین کشور در بسکتبال مردان بوده است. چینی‌ها دو نقره و یک برنز هم در این بازی‌ها داشته اند. کره جنوبی با ۱۳ مدال در مجموع مدال‌ها از بسکتبال چین جلوتر است؛ اما چین سه طلا بیشتر از کره جنوبی برده است.
۶- ژاپن تنها تیمی است که در همه دوره‌های بازی‌های آسیایی از سال ۱۹۵۱ شرکت کرده است. ژاپنی‌ها در ۱۷ دوره حضور خود، دو مدال نقره و شش برنز در بخش مردان به دست آورده اند.
۷- ایران در سه دوره گذشته بازی‌های آسیایی موفق به کسب مدال در بسکتبال مردان شده است. نمایندگان ایران تا به حال موفق به قهرمانی در بسکتبال بازی‌های آسیایی نشده اند. تیم بسکتبال بانوان ایران هم یک دوره در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران شرکت کرده بود. بانوان ایران بعد از ۴۴ سال نخستین بار در مسابقات سه نفره بازی‌های آسیایی شرکت کرده اند.
۸- اندونزی بعد از ۵۶ سال در بسکتبال بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند. تیم بسکتبال میزبان آخرین بار سال ۱۹۶۲ در بازی‌های آسیایی شرکت کرده بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بسکتبال بازي هاي آسيايي جاکارتا ايران سه نفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان برای حضور در مسابقات آسیایی مشخص شد

بیست و ششمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی شهر دانانگ در کشور ویتنام به مدت ۳ روز، مورخ ۲۷ الی ۲۹ اردیبهشت ماه در بخش کیوروگی پیگیری خواهد شد.

با توجه به عملکرد بانوان ملی پوش در تورنمنت آزاد صربستان و جمع بندی کادر فنی در خصوص این رویداد، سازمان تیم‌های ملی اسامی نفرات اعزامی به این رقابت‌ها را اعلام کرد که به شرح ذیل است:

وزن ۴۶- کیلوگرم: سعیده نصیری

وزن ۴۹- کیلوگرم: مبینا نعمت زاده

وزن ۵۳- کیلوگرم: ناهید کیانی

وزن ۶۲- کیلوگرم: الهام حقیقی

وزن ۶۷- کیلوگرم: یلدا ولی نژاد

وزن ۷۳- کیلوگرم: ملیکا میرحسینی

هدایت تیم ملی برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی است؛ مهروز ساعی و فاطمه نعمتی به عنوان مربی وی را یاری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • بانوان هاکی سالنی با مربی خارجی به آسیا می‌روند
  • الفتی در ژیمناستیک تاریخ‌ساز شد
  • نایب قهرمانی دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم
  • میزبانی تهران از دهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • دستیار: اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی سهمیه پارالمپیک را از بسکتبال با ویلچر گرفت/ سهمیه آسیا یک چهارم قبل شده بود
  • آغاز به کار «النی» با بسکتبال بانوان در مسابقات دیویژن B آسیا
  • بررسی عملکرد کاله در لیگ بسکتبال/ پیش از آغاز فصل قافله را باخت
  • نتایج روز سوم مسابقات لیگ بسکتبال امید ایران
  • ترکیب تیم ملی تکواندو بانوان برای حضور در مسابقات آسیایی مشخص شد