Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@05:32:18 GMT

85 هکتار سطح کشت گل و گیاهان زینتی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۲۳۸۷۸

85 هکتار سطح کشت گل و گیاهان زینتی در خراسان رضوی

قدس انلاین-مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح کشت گل و گیاه زینتی در خراسان رضوی بالغ بر ۸۵ هکتار است.

هاشم نقیبی با بیان این مطلب، اظهار کرد: سطح فوق شامل  48 هکتار کشت   گل و گیاه در  محیط گلخانه و 37 هکتار کشت ( شامل درختچه زینتی و شاخه بریده )  در فضای باز است.

وی با اشاره به تولید انواع  گل‌های شاخه بریده شامل رز، آلسترومریا، لسیانتوس،لیلیوم،زنبق و  ژربرا در استان، بیان کرد: در سال گذشته حدود 16 میلیون شاخه گل در فضای گلخانه و 264 هزار شاخه گل در فضای آزاد در خراسان رضوی تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد:  همچنین تعداد  34 میلیون بوته گل شامل (شمعدانی،کوکب، بنفشه، همیشه بهار، اطلسی ،  جعفری و... )و 9 میلیون و 552 هزار اصله درخت و درختچه زینتی ( شامل سرو، کاج، شمشاد، اقاقی، چنار،زرشک زینتی و ... ) سال گذشته  در استان  خراسان رضوی تولید شده است.

نقیبی خاطرنشان کرد: تولید گل و گیاه در این استان برای تعداد   468 نفر به طور مستقیم و 3800 نفر به صورت موقت و غیر مستقیم، اشتغال‌زایی داشته است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پرورش گل و گیاه گل کاری در شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون ۴۴ هزار و ۳۸۳ کنتور برق در این استان هوشمند شده که برنامه امسال شرکت نصب ۱۳ هزار کنتور هوشمند دیگر است.

 

علیرضا خدابنده در نشست هماهنگی مدیران برای مدیریت بار سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی افزود: پارسال ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی واگذار شد که افزایش ۴.۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت.

 

وی با اشاره به تغییر رویکرد توانیر در حوزه اختصاص اعتبارات به شرکتهای توزیع گفت: امسال وصول مطالبات از مشترکان برق مهمترین و اثرگذارترین مولفه در استقلال مالی شرکت در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در سالی که به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، گذر از پیک بار در تابستان امسال و بحث ناترازی تولید و مصرف برق، نیازمند ایجاد زیرساختهایی در حوزه بهره‌ برداری است.

 

خدابنده افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اولویت کار این شرکت در سال جاری رفع ناترازی برق با جلب مشارکت حداکثری مردم است.

 

وی اظهار کرد: موتور محرک بخش تولید، برق است و مهمترین مسئله در این بخش تأمین برق مطمئن و مستمر به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: از سوی دیگر تولید موجب اشتغالزایی، ارزش افزوده، کاهش بیکاری و کاهش معضلات اجتماعی می شود، بنابراین باید تسهیل گری برای متقاضیان بخش تولید به منظور تامین برق‌ و همچنین ترویج فرهنگ درست مصرف را در اولویت قرار دهیم.

خدابنده اظهار کرد: در این راستا امسال تلاش خواهیم کرد همایش مدیریت بار و مصرف را در گام نخست برای کارکنان شرکت توزیع برق خراسان رضوی و خانواده هایشان برگزار کنیم.

 

وی در خصوص یکی از مهمترین طرح های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه سیمی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر هدفگذاری شده است.

 

شرکت توزیع برق خراسان رضوی یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک در شهرستانهای استان به جز مشهد و طرقبه شاندیز دارد.

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ اثر ملی و ۸ اثر جهانی در خراسان رضوی
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • تا سه سال آینده کمبود فضای آموزشی استان رفع می‌شود
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت