Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزارت اطلاعات لیستی درباره دوتابعیتی‌ها به کمیسیون امنیت مجلس نداده است و تنها نامه‌ای اعتراضی در واکنش به گزارش اولیه تفحص داده شد که نسبت به نام بردن برخی افراد اعتراض صورت گرفت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه درباره صحبت امروز (یک‌شنبه) رئیس مجلس مبنی بر دادن نامه وزارت اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی درباره اسامی و لیست دوتابعیتی‌ها، گفت: آقای لاریجانی امروز در جلسه مجلس پاسخی به تذکر یکی از نمایندگان داد؛ مبنی بر این که نامه وزارت اطلاعات درخصوص دوتابعیتی‌ها را به کمیسیون امنیت ملی داده است اما اصلا وزارت اطلاعات درباره دوتابعیتی‌ها لیستی به کمیسیون امنیت ملی چه در زمان ریاست آقای بروجردی و چه در زمان ریاست بنده نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی که گزارش اولیه تفحص منتشر شد که آن را برخی از نمایندگان تهیه کرده بودند، یک‌سری اسامی به عنوان دوتابعیتی‌ها در این گزارش آمده بود. در آن زمان وزارت اطلاعات نامه‌ای اعتراضی به مجلس داد و از نام بردن افراد و اسامی انتقاد کرد و تاکید داشت اسامی مورد تایید معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات نیست لذا سندیت دوتابعیتی بودن آنها را رد کرد.

فلاحت‌پیشه تاکید کرد: عملا وزارت اطلاعات اسامی به عنوان دو تابعیتی‌ها به کمیسیون امنیت ملی نداده است. البته برخی از همکاران با توجه به صحبت‌های امروز آقای لاریجانی به کمیسیون امنیت ملی مراجعه کردند و خواستار این لیست شدند. بنده هم توضیح دادم که ما لیستی نداریم. باز هم بعد از جلسه از طریق آقای بروجردی و دیگر دوستان و مسئولان وزارت اطلاعات پیگیر شدم. آنها هم عنوان کردند که لیستی داده نشده و تنها آن نامه اعتراضی را آن هم نسبت به مقدمه گزارش اولیه تحقیق و تفحص به مجلس داده شده است.

در جلسه علنی امروز گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره دوتابعیتی‌ها قرائت شد که بعد از آن سلیمی، نماینده محلات در تذکری خواستار مشخص شدن اسامی دوتابعیتی‌ها شد. در پاسخ رئیس مجلس گفت که وزارت اطلاعات نامه‌ای نوشته که در آن آمده در بین افرادی که در حکومت هستند، موردی وجود ندارد اما در بخش خصوصی هست. لیست را به من دادند و من هم به کمیسیون امنیت ملی دادم که می‌خواهم آن را در اختیار شما گذاشته تا اسامی را ببینید.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی مجلس وزارت اطلاعات دوتابعیتی ها حشمت الله فلاحت پیشه لیست دوتابعیتی ها لیست دوتابعیتی ها مدیران دوتابعیتی ها رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها گفت: در برنامه هفتم تلاش شد این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، امروز سه‌شنبه هفتم فروردین_ در بازدید از کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم به جد تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ به خصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد، سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از کتابخانه تازه تأسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ای دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرزو بوم باشیم.

کد خبر 739258

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با وزیر امنیت کره شمالی
  • احزاب در ایران وارداتی هستند و بومی نیستند
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • نامه بیش از ۲ هزار روانشناس به دبیرکل سازمان ملل برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • درخواست بیش از ۲ هزار روان‌شناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • درخواست بیش از ۲ هزار روانشناس برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن