Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:50:18 GMT

شرکت های دانش بنیان تحریم ها را به فرصت تبدیل کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۳۵۱۰۵

شرکت های دانش بنیان تحریم ها را به فرصت تبدیل کنند

شهرکرد- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان گفت: بحث تحریم ها، مساله جدی برای ایران نیست و شرکت های دانش بنیان آنها را به فرصت تبدیل می کنند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه دیدار از طرح سامانه پرتودهی گاما در شهرکرد افزود: اگر مدیریت لازم در تحریم ها وجود داشته باشد، این تحریم ها راه به جایی نمی برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همواره تحریم ها برای شرکت های دانش بنیان یک فرصت تلقی می شود که در کنار ممنوعیت واردات اقدام به انتقال فناوری و تولید آن در کشور می کنند.
ستاری، نمونه بارز این حرکت را سامانه پرتودهی گاما عنوان کرد و گفت: این نخستین بار است که یک شرکت بخش خصوصی وارد موضوع هسته ای می شود و انحصار دولت را در این زمینه می شکند و انتقال تکنولوژی را با بهترین کیفیت انجام می دهد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد: هفت یا هشت مجموعه دیگر شبیه این طرح از سوی بخش خصوصی در کشور احداث می شود.
ستاری خاطرنشان کرد: نگاه جدید در بخش اقتصاد به شرکت های دانش بنیان حرکتی روبه جلو است.
به گزارش ایرنا، طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در شهرکرد با پیشرفت 100 درصدی با 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 3.5 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی آماده بهره برداری است.
این سامانه در 13 هزار مترمربع احداث شده است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال 60 تا 70 نفر از محققان علمی به صورت مستقیم ایجاد و زمینه ورود و ارائه خدمات به صنایع را فراهم می کند.
این طرح زیرساختی برای توسعه صنایع پزشکی و دارویی بخصوص گیاهان دارویی است.
پرتودهی نوعی از انرژی تشعشعی است که به روش یونی عمل می کند و در این روش یون ها به صورت موج نامرئی از میان فضای مولکولی حرکت می کنند و جانداران ریز و عواملی را که باعث آلودگی و از بین رفتن محصولات می شود از بین می برند و یا کاهش می دهند.
به گزارش ایرنا، سامانه پرتو دهی گاما چهارمحال و بختیاری بعد از تهران و شهرستان بناب، سومین مرکز کشور است که در سایت شهید شهریاری شهرکرد در حال اجراست.
2097/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی سورنا ستاری پرتودهی گاما شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال ۱۴۰۳ دانست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جواد مشایخ؛ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، در نخستین دورهمی مدیران عامل شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در سال جاری، اجرای دقیق و باکیفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان را از مهمترین سرفصل‌های کاری این معاونت در سال 1403 دانست.

 مشایخ با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی در سال جدید گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای موجود، خدمت‌رسانی حداکثری را به شرکت های فناور و دانش‌بنیان داشته باشد.

وی با اشاره به سؤال یکی از مدیران عامل شرکت‌ها درباره اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی خود نهاد مالی نیست و اعطای تسهیلات را در قالب قوانین و مقررات موجود از طریق نهادهای مالی همچون صندوق نوآوری و شکوفایی، نظام بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری پیگیری می‌کند.

توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت کرمان موتور امضاء شد

مشایخ همچنین به ضرورت توجه شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای قانونی نوین مانند اعتبار مالیاتی، تولید بار اول و تأمین مالی طرح‌های فناورانه از طریق بازار سرمایه اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار، دبیران نمایشگاه‌های «اینوتکس 2024» و «ایران‌هلث 1403» که به ترتیب در روزهای 18 تا 21 اردیبهشت و 29 اردیبهشت تا 1 خرداد 1403 برگزار خواهند شد، به بیان ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها پرداختند و مدیران برخی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس نیز دیدگاه‌ها و سؤالات خود را در زمینه‌های مختلف کاری شرکت‌ها طرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • پارک فناوری پردیس به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است