Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرح بخش ظهر امروز دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی لرستان آغاز شده است، اظهار داشت: پیش بینی می کنیم ۳ هزار دانشجو جذب دانشگاه علمی کاربردی استان شوند.

واگذاری مراکز منحل شده به بخش خصوصی

وی از راه اندازی ۴ رشته جدید کارشناسی و ۴ رشته جدید کاردانی در لرستان خبر داد و افزود: بر اساس قانون ۹ مرکز دولتی دانشگاه علمی کاربردی لرستان منحل شدند، تلاش می کنیم ۲ تا ۳ مورد از این مراکز را با واگذاری به بخش خصوصی، احیاء کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی حالت سیالیت دارد و رشته های ما هر سال می توانند تغییر کنند، تصریح کرد: رشته هایی که داوطلب ندارند تعطیل می شوند و بر اساس تقاضا رشته های جدید را ایجاد می کنیم.

ارائه تسهیلات ۵۰ میلیونی برای پرورش ایده های جدید جوانان

فرح بخش با اشاره به اینکه ۲ مرکز نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی لرستان ایجاد کرده ایم و وام ۵۰ میلیون تومانی با سود دو درصد در این مرکزها ارائه می شود، ادامه داد: این تسهیلات به منظور پرورش ایده های جدید ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما سیاست سطح بندی مراکز علمی کاربردی استان را دنبال می کنیم، افزود: اقدام لازم در این راستا انجام شده و نتایج آن اعلام خواهد شد، بر این اساس مراکز در سه سطح سبز و زرد و قرمز تقسیم می شوند.

مراکز سطح ۳ اگر خود را ارتقاء ندهند، تعطیل می شوند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تاکید بر اینکه مراکز سطح سه مراکزی هستند که کیفیت لازم را ندارند و باید خود را اصلاح کنند و اگر تغییرات لازم را نداشته باشند، ممکن است تعطیل شوند، افزود: دو سال قبل ۱۱۰۰ مرکز علمی کاربردی در کشور داشتیم و االان ۶۰۰ مرکز داریم و ۵۰۰ مرکز ما منحل شدند.

فرح بخش با اشاره به اینکه ۲۰۰ مرکز علمی کاربردی را خود دانشگاه تعطیل کرد، به دلیل اینکه کیفیت لازم را نداشتند، گفت: در بخش رفاهیات نیز رفاه کارت دانشجویی صادر می کنیم که دانشجویان برای تغذیه استفاده می کنند.

ارائه خدمات مشاوره ای به عموم مردم و دانشجویان در کلینیک کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی لرستان

وی با بیان اینکه یک کلینیک کارآفرینی در دانشگاه علمی کاربردی لرستان ایجاد کرده ایم و ۵ ماه است فعالیت می کند، تصریح کرد: ارائه خدمات مشاوره ای به عموم مردم و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی، رسالت این کلینیک کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: در این کلینیک کارآفرینی به کارآفرینان و داوطلبانی که می خواهند به دنبال کسب و کار باشند مشاوره می دهیم و حماینت هم می کنیم تا رشد یابند؛ بر این اساس دانشجویان بعد از مدتی راه خود را پیدا می کنند، عمده هدف ما در این کلینیک کارآفرینی فرهنگ سازی است.

فرح بخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۰ هزار دانشجو در ۳۱ مرکز آموزشی استان داریم، البته تعداد این مراکز به ۱۷ مورد خواهد رسید، اظهار داشت: ۳۲ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی لرستان فارغ التحصیل شده اند.

جذب ۲۲۰ مدرس در دانشگاه علمی کاربردی لرستان

وی همچنین به سطح علمی مدرسین دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: مجموعه دانشگاه طی دو سال گذشته تاکید بسیاری بر کیفیت بخشی داشته است، کیفیت الزاماتی دارد و یکی از این الزامات مدرسین است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه سعی کرده ایم مدرسینی را به کار بگیریم که فرآیند جذب را طی کرده باشند، تصریح کرد: برای جذب مدرسین ثبت نام ها را شروع کرده و کارگروه های علمی را تشکیل داده ایم و ۲۲۰ مدرس را جذب کرده ایم.

فرح بخش با تاکید بر اینکه در آینده هم از این شیوه استفاده می کنیم و یک فرآیند علمی را برای جذب مدرسین طی می کنیم، افزود: مدرسین فعلی را هم پالایش می کنیم، برای ترم آینده مدرسی را به کلاس ها می فرستیم که فرآیند پالایش را طی کرده باشد؛ ۱۸۰۰ مدرس داریم که ممکن است بر اساس فرآیند پالایش تعدادی را کنار بگذاریم

کد خبر 4380145

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد دانشگاه علمی کاربردی لرستان مردم علیه احتکار خبرگزاری مهر کرمانشاه روز خبرنگار بوشهر شهرکرد احتکار گرگان مشهد بیرجند شیراز خطبه های نماز جمعه یاسوج مجلس شورای اسلامی هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۳۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: با توجه به اهمیت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع کشور، لازم است با برنامه‌ریزی مورد نیاز رشته‌های جدید از جمله علوم شناختی، سیاستگذاری علم و فناوری، معماری در پردیس تهران امیرکبیر و رشته‌هایی مانند مهندسی معماری کشتی، گرایش هیدرومکانیک، مهندسی دریانوردی، مهندسی شیمی، گرایش فراوری و انتقال گاز در پردیس‌های جنوبی راه‌اندازی شود.
وی همچنین افزود: به زودی احداث ساختمان دو خوابگاه جدید آغاز می‌شود. رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در احداث این خوابگاه‌ها تلاش شده که ضوابط اجرایی رفاهی مانند فضای ورزشی و سالن نمازخانه به صورت مناسب پیش‌بینی شود.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • سپاهیان نمی‌گذارند خون انسان‌های بی‌گناه پایمال شود
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • اجرایی شدن طرح ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • بیانیه دانشگاه علمی کاربردی در حمایت از حملات به سرزمین‌های اشغالی
  • بیانیه دانشگاه جامع علمی کاربردی در حمایت از عملیات سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه دانشگاه جامع علمی کاربردی در حمایت از حملات دلاور مردان سپاه پاسداران به سرزمین های اشغالی
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است
  • سال ۱۴۰۳، سال استقرار برنامه‌های تحولی دانشگاه است