Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@08:59:52 GMT

کدام کتاب امام خمینی پیش از انقلاب مفقود شده بود؟ +عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۲۲۸۷۷

کدام کتاب امام خمینی پیش از انقلاب مفقود شده بود؟ +عکس

آیت‌الله امینی در کتاب خاطراتش، ماجرای جالبی از نحوه پیدا شدن یکی از آثار گران‌بهای امام راحل بعد از پیروزی انقلاب را نقل می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله امینی در کتاب خاطراتش، ماجرای جالبی از نحوه پیدا شدن یکی از آثار گران‌بهای امام راحل بعد از پیروزی انقلاب را نقل می‌کند.

کتاب «شرح چهل حدیث» اثری معروف از امام خمینی (ره) است که در آن به بررسی و شرح چهل حدیث پیرامون مسائل اخلاقی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله ابراهیم امینی عضو ارشد جامعه مدرسین و شاگرد امام خمینی در کتاب خاطراتش، ماجرای جالبی از نحوه پیدا شدن این اثر گران‌بهای امام راحل بعد از پیروزی انقلاب نقل می‌کند:

در آغاز طلبگی (سال ۱۳۲۱) در حدود ۳ ماه در درس اخلاق امام شرکت کردم و شیفته آن بودم. در مرتبه دوم که به قم آمدم متاسفانه درس اخلاق تعطیل شده بود. چندی بعد در جلسه‌ای که با دوستان داشتیم سخن از درس اخلاق امام به میان آمد. من از تعطیل شدن آن اظهار تاسف کردم، یکی از آنان گفت: "خوشبختانه ایشان کتابی در اخلاق نوشته که هنوز چاپ نشده است. " در یکی از ایام به امام عرض کردم شنیده‌ام کتابی در اخلاق دارید اگر مانعی ندارد لطف کنید مطالعه کنم. فرمود: "مانعی ندارد. "

نسخه خطی کتاب را گرفتم و مشغول مطالعه شدم. جلد چرمی مشکی داشت و در حدود ۵۰۰ صفحه و به خط زیبای امام نگاشته شده بود. با دقت و شوق فراوان کتاب را خواندم و عمیقاً تحت تاثیر قرار گرفتم. بعد از چندی کتاب را تحویل ایشان دادم و تشکر کردم. سوال کرد "کتاب را چگونه دیدی؟ " عرض کردم "بسیار جالب بود. "

این کتاب را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد، بخشی از آن احادیث ساده اخلاقی بود که برای همه قابل فهم است، ولی بخش دیگر مربوط به شرح احادیث عرفانی است که جز برای علما و فضلا قابل فهم نبود. متاسفانه بعد از دستگیری امام و حمله ماموران ساواک آن نسخه گرانبها به همراه سایر کتاب‌ها به تاراج رفت و هرگز پیدا نشد.

بعد از پیروزی انقلاب هم هرچه در بایگانی‌های ساواک جستجو شد چیزی به دست نیامد. از چند نفر از فضلا که احتمال می‌دادم از آن نسخه برداری کرده باشند سوال کردم، ولی اظهار بی‌اطلاعی کردند. یک روز برحسب اتفاق یکی از فضلا گفت: من در کتابخانه آخوند ملا علی همدانی نسخه خطی کتابی را دیدم به نام اربعین. نوشته بود "این کتاب را از روی نسخه خطی کتاب اربعین حاج آقای روح‌الله خمینی استنساخ کردم. " از این خبر مسرت‌بخش بسیار خشنود شدم. به او گفتم این نسخه را به هر قیمت شده خریداری کنید، پولش را می‌پردازم. بعد از چندی خبر داد نسخه را گرفته‌ام و با اجازه امام در حال چاپ و نشر است. این کتاب با نام «چهل حدیث» منتشر شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کتاب امام خمینی پیش از انقلاب مفقود شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۲۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق فوری پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره)

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر بر همین اساس پروازهای این بازه زمانی باطل شد.
مسافرین از عزیمت به فرودگاه خودداری کنند.

کد خبر 845453 برچسب‌ها فرودگاه امام خمینی (ره) خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تعلیق فوری پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره)
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • اعلام آمادگی پایگاه پدافندی ارتش در آبدانان
  • اخلاق خوب از کجا سرچشمه می گیرد؟
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد