Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@08:25:14 GMT

آغاز کوچ پائیزه عشایر بختیاری

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۵۲۴۶۴

‍‍‍‍‍‍

کوچ عشایر بختیاری با آغاز فصل پاییز، از مناطق ییلاقی به سمت مناطق قشلاقی استان خوزستان آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: کوچ 27هزار نفر عشایر ایل قشقایی نیز از شهرستانهای شهرضا و دهاقان به شهرستان های استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد و فارس آغاز شد.  مختار اسفندیاری افزود: چهار هزار نفر عشایر عرب جرقویه از مناطق ییلاقی سمیرم، بروجن، چهارمحال و بختیاری و فارس وارد منطقه قشلاقی جرقویه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او گفت: 24هزار نفر عشایر ایل بختیاری هم از مناطق ییلاقی فریدونشهر و چادگان به استان خوزستان کوچ کردند. اسفندیاری افزود: عشایر اصفهان امسال ۱۰هزار تن گوشت قرمز تولید کردند و حدود ۲۳هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولیدات صنایع دستی از فعالیت های عشایر است. مدیرکل امور عشایر استان اصفهان افزود: این جمعیت با تولید 30هزار مترمربع صنایع دستی از جمله قالی، قالیچه، گلیم، زیلو، حصیر، کناره، خورجین و دستکش یک سوم صنایع دستی استان اصفهان را هم تولید می‌کنند.  اسفندیاری با بیان اینکه عشایر استان اصفهان سالانه 300تن عسل تولید می کنند، گفت: یک سوم باغات سیب سمیرم متعلق به جامعه عشایری است. عشایر استان اصفهان شامل سه ایل بختیاری، قشقایی و عرب جرقویه 55هزار نفر جمعیت دارند.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کوچ پاییزه عشایر بختیاری فصل پاییز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید احمدی پیش از ظهر دوشنبه در اولین جلسه کارگروه شورای عشایر ملارد در سال جاری که با حضور امین اسدی، سرپرست فرمانداری ملارد برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان ملارد ۳۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر با ۷۵ هزار رأس دام سبک در دهستان اخترآباد این شهرستان فعال هستند.‌

احمدی افزود: عمده تولیدات عشایر شهرستان ملارد گوشت قرمز است که در سال گذشته یک هزار و هشت تن گوشت قرمز تولید و روانه بازار کرده اند.

بر اساس این گزارش در این جلسه مسائل مربوط به حوزه عشایر در خصوص تأمین آب شرب و علوفه دام عشایر، ارائه تسهیلات کم بهره، ساماندهی جاده‌های موجود به منظور ایجاد مسیرهایی امن برای کوچ عشایر و سمپاشی جایگاه‌های عشایر مطرح و بررسی شد.

کد خبر 6085428

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود