Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس گفت: امروز در جلسه کمیسیون آموزش یک نفر از وزارت آموزش و پرورش مسئول شد تا با هیئت هفت نفره وزارت علوم به منظور برگشتن از نظر خود در زمینه تاثیر قطعی معدل در کنکور، صحبت کند.

هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تاثیر معدل در کنکور بیان کرد: با تاثیر قطعی معدل در کنکور کسی که معدلش۲۰ است به دانشگاه می رود و در رشته‌های خوب قبول می‌شود و کسی که معدلش ۸۰/ ۱۹ شود این شانس را از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این طرح به کسی که معدلش ۲۰ است بالاترین رتبه را می دهند و به کسی که ۸۰/ ۱۹ شد رتبه پایینی می گیرد به طوری که اختلاف بین این دو فرد به قدری زیاد می شود که فردی که معدلش ۸۰/ ۱۹ شده شانس انتخاب رشته های خوب را ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر یک مافیایی تشکیل شده و کتاب‌هایی بیرون آمده که با تبلیغات مطرح می کنند در صورت خرید و استفاده از این کتاب‌ها معدل دانش آموزان بالا خواهد رفت. از سوی دیگر قبل از تصویب این طرح از سوی مجلس، واسطه‌های بسیار زیادی باز شده تا برای تحصیل در رشته‌های خوب دانش آموزان را به خارج از کشور ببرند.

خادمی تصریح کرد: ما تبلیغات و بنرهای زیادی در سطح شهر از قبولی دانشجویان در دانشگاه های خارجی از قبیل ترکیه می بینیم. با این وضعیت کسانی که وضعیت مالی خوبی ندارند رنگ رشته خوب را نخواهند دید.  تاثیر قطعی معدل در کنکور سیستم آموزشی ما را به طور کل بر هم می‌زند و تبعیض آموزشی را ایجاد می کند. از سوی دیگر دلالی مراکز آموزشی را گسترش خواهد داد. هم چنین تزلزل دانشگاه‌های ایرانی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بردن دانش آموزان  به این سمت باعث سردرگمی و نگرانی دانش آموزان شده است. خوشبختانه جلسه‌ای امروز در کمیسیون آموزش در این زمینه برگزار شد و بنده نیز از کمیسیون انرژی، در این جلسه حضور یافتم. خوشبختانه فردی از سوی وزارت آموزش و پرورش تعیین شد تا با هیئت هفت نفره وزارت علوم تا سه شنبه صحبت کند تا از این نظرشان برگردند و اگر برنگشتند سه‌شنبه طرح تاثیر مثبت معدل در کنکور و طرح تاثیر قطعی معدل در کنکور به رای گذاشته شود که نظر اکثر اعضای کمیسیون این بود که به طرح تاثیر مثبت معدل در کنکور رای دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تاثیر معدل بر کنکور كميسيون آموزش و تحقيقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری استان در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم به سمنان  گفت: دستگاه‌های اجرایی در هر کدام از شاخص‌ها آمارهایی را ارائه می‌دهند که نادرست هم نیست. اما باید ببینیم که این آمارها به افزایش رضایت اجتماعی و بهبود وضعیت جامعه منجر شد یا نه؟ اگر نتیجه‌بخش بود یعنی خوب است. اما اگر نشد یعنی یک جا در فرآیند انجام کار مشکلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اصل بر پاسخگو بودن است و مدیر باید طوری عمل کند که آشکار و پنهان او در فعالیت باید کاملا مسئولانه باشد و با داشتن روحیه مسئولیت‌پذیری به وظایف خود عمل کند، تاکید کرد: کسی که در یک حوزه قبول مسئولیت کرد باید تلاش کند که آن مسئولیت را تمام و کمال به انجام برساند. هرگونه کوتاهی و کم‌کاری و بی‌انگیزگی یا مسئولیت‌نشناسی در کل نظام اداری اثرگذار است.

 

رییس جمهور بیان کرد که در مساله‌شناسی و راهکارهای حل مساله نسبت به یک پدیده که در شهرستان یا استانی وجود دارد وقتی ابعاد قضیه را بررسی می‌کنم می‌بینیم کم‌کاری یک بخش یا انجام نشدن مسئولیت در زمان خودش بخش‌های دیگر را نیز از کارایی انداخته است. در هر فرآیند اجرایی انجام هر بخشی منوط به این است که بخش قبلی درست انجام شده باشد.

 

وی با بیان اینکه با یک نگاه دقیق در سال ۱۴۰۳ باید ببینیم همانجایی که باید قرار داشته باشیم هستیم یا می‌توانیم جلوتر حرکت کنیم و پیش‌تر از جای کنونی‌مان باشیم، ادامه داد: در حوزه دانش و فناوری می‌توانیم دانش‌بنیان‌تر حرکت کنیم. در حوزه اجرای عدالت در جامعه یا یافتن استقلال به ویژه استقلال اقتصادی هم باید همین نگاه را داشته باشیم.

رییس دولت سیزدهم به اهمیت انتظار رهبری فرزانه انقلاب در سال ۱۴۰۳ تاکید و اشاره کرد: انتظار مردم، انتظار انقلاب و فرهنگ انقلابی زیستن و انقلابی اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب دانش‌آموخته دارای پیشینه در آن حوزه یا حوزه‌های مشابه برآورده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تاثیر صبحانه نخوردن و صبحانه ناسالم خوردن
  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است