Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:47:56 GMT

گروه کور در طرح زیرگذر بهارستان خرم آباد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۷۶۷۳۸

گروه کور در طرح زیرگذر بهارستان خرم آباد

خرم آباد - ایرنا - عملیات احداث زیرگذر بهارستان خرم آباد سال 93 آغاز شد و قرار بود در مدت 24 ماه به بهره برداری برسد تا علاوه بر کاهش باز ترافیکی گام موثری در راستای زیباسازی و ساماندهی ورودی مرکز استان انجام شود.

به گزارش ایرنا، تقاطع غیرهم سطح میدان بهارستان خرم آباد به طول یکهزار و 400 متر، عرض محور 80 متر و عرض زیرگذر 30 متر با 2 دوربرگردان در نظر گرفته شده و برآورد اعتبار اولیه برای اجرای این طرح 700 میلیارد ریال بود که با توجه به مدت زمان اجرای آن، این میزان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و فرماندار خرم آباد پیش از این در مصاحبه های جداگانه ای تاکید کرده بودند زیرگذر بهارستان خرم آباد نیمه اول امسال بهره برداری می شود.
اما عدم بهره برداری به موقع از این زیرگذر موجب شد که معاون امور عمرانی استاندار لرستان با تشریح مشکلات پیش آمده برای بهره برداری به موقع از این طرح از مردم عذرخواهی کند.
اسد عبداللهی فرماندار خرم آباد نیز پیش از این گفته بود پیمانکار این طرح قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و کارفرمای آن شهرداری خرم آباد است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح هزینه های اجتماعی بسیاری برای پیمانکار داشته و معارضان محلی موجب کندی روند طرح شده بودند، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرداری توان پرداخت تعهدات خود را نداشته بیش از 20 میلیارد ریال از اعتبارات تملک سرمایه ای استان به پیمانکار پرداخت شد.
فرماندار خرم آباد همچنین انتقال خطوط فاضلاب، گاز و آب را از دیگر مشکلات طرح بهارستان دانست و گفت: این مسایل نیز حل شده و طرح در مراحل پایانی است.
استاندار لرستان به تازگی در این خصوص گفته است: این طرح به عنوان باری برای شهرداری تعریف شده که توان تامین مالی آن را ندارد.
سید موسی خادمی افزود: در حالی درآمد شهرداری خرم آباد بین 100 تا 120 میلیارد تومان است که کل اعتبار طرح بهارستان نیز تقریبا معادل این رقم است و ناتوانی شهرداری در تامین منابع مالی آن دور از انتظار نبوده است.
وی با بیان اینکه پیمانکار طرح تا 50 میلیارد تومان طلب دارد افزود: شهرداری هم نتوانسته پرداختی به وی داشته باشد.
استاندار لرستان تصریح کرد: برای تسهیل و تسریع در روند ساخت بهارستان تصمیماتی گرفته شد از جمله اینکه با اجرای مهندسی ارزش و اصلاح بخشی از طول زیرگذر و تغییر روش های اجرا، در هزینه ها صرفه جویی شد.
خادمی اظهار داشت: روند احداث این طرح تسریع و بخش عمده ای منابع مالی به آن تزریق شده و به تازگی نیز پرداخت 2 میلیارد تومان دیگر به این زیرگذر را مصوب کرده ایم.
وی با تاکید بر کمک برخی دستگاه های اجرایی در تکمیل این طرح گفت: احتمال دارد برای انجام آسفالت و زیرساخت های آن بدون استفاده از پیمانکار، از ظرفیت های سازمان همیاری شهرداری کمک گرفته شود.
وی افزود: با وجود اینکه در حال حاضر مشکل مهمی در اجرا و تکمیل زیرگذر بهارستان وجود ندارد اما تاریخ دقیقی برای بهره برداری از آن تعیین نمی کنم.
استاندار لرستان ادامه داد: البته ممکن است پس از بهره برداری طرح مشکلات دیگری همچون مساله بدهی های شهرداری به تبعات بعدی طرح تبدیل شود که باید در این راستا نیز چاره اندیشی کرد.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري زيرگذر بهارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۷۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرعامل شرکت عمران بهارستان گفت: ۱۰۱۷ خانواده متقاضی طرح ۴ فرزندی قانون جوانی جمعیت هستند که در سال گذشته ۴۶۴ مورد پالایش قرار گرفتند که به تمامی این مشمولان زمین رایگان اعطا شد.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان اصفهان، ساخت بیمارستان را در این شهر نیاز اصلی مردم دانست وگفت:با پیگیری‌های مستمر این شرکت عملیات اجرایی ساخت مرکز درمانی در این شهراسمال قوت گرفته است و مدت زمان اجرای آن سه ساله پیش بینی شده است.
رحیمی افزود: طرح‌های عمرانی متعدد و متنوعی از جمله احداث ۳ باب مدرسه، یک باب مسجد، چند پارک و مرکز محله، تکمیل آسفالت و ۲۰ پروژه طراحی شهری در شهر بهارستان در دست اجراست.
وی گفت: همچنین برای سرعت در اجرای قطار شهری بهارستان ۹۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان، همچنین بر پیگیری خدمات زیربنایی و روبنایی و تسریع در تکمیل طرح‌های مسکونی نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: تلاش در اجرای طرح‌های دولت برای خانه دار شدن مردم رسالت اصلی این شرکت است.

دیگر خبرها

  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است