Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:13:45 GMT

85 درصد ظرفیت آموزش عالی با سوابق تحصیلی پر می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۰۱۱۰۱

85 درصد ظرفیت آموزش عالی با سوابق تحصیلی پر می شود

تهران - ایرنا- در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، مصوب شد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور در سال 98 با 'حداکثر 30 درصد تأثیر مثبت' و تکمیل شدن ظرفیت 85 درصدی دانشگاه ها با این سوابق در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، این جلسه که عصر امروز دوشنبه با حضور وزیر علوم و اعضای سنجش و پذیرش دانشجو در این وزارتخانه برگزار شد، مصوباتی داشت که در ادامه به آن اشاره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال 98 به بعد حداقل 85 درصد ظرفیت کل آموزش عالی صرفاً از طریق سوابق تحصیلی و خارج از فرایند کنکور سراسری انجام می‌شود.
آیین‌نامه اجرایی این مصوبه حداکثر تا یک ماه آینده در سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و جهت تصویب به شورای سنجش و پذیرش ارائه می‌شود.
این آیین‌نامه باید قبل از ثبت‌نام کنکور سراسری اطلاع‌رسانی شود.
در پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به روش پذیرش با آزمون در سال 1398، سوابق تحصیلی با حداکثر 30 درصد تاثیر مثبت ملاک قرار می‌گیرد.
به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای سال 1399 به بعد در رشته محل‌های با آزمون، میزان و نحوه سوابق تحصیلی، حداکثر ظرف یک ماه توسط کارگروه تهیه و برای تصویب و اعلام به شورای سنجش و پذیرش ارائه شود.
**9492**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كنكور 98 آموزش عالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۰۱۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فرآیند ثبت نام داوطلبان کنکور برای ترمیم نمرات و ایجاد سوابق تحصیلی قرار بود از اول اردیبهشت امسال آغاز شود، اما برخی داوطلبان و خانواده‌های شان در تماس با تحریریه خبر اعلام کردند: این سامانه هنوز فعال نشده و امکان ترمیم نمرات و ایجاد سوابق تحصیلی وجود ندارد که این موضوع باعث نگرانی داوطلبان در بحبوحه کنکور شده است.

دیگر خبرها

  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند