Web Analytics Made Easy - Statcounter



برخی اظهارنظر جدید ظریف را به نوعی«عقب نشینی» از مواضع و گفته‌های قبلی مطرح می‌کنند و ناخرسند از آن می‌گویند: «اگر قرار بر عقب نشینی بود چرا گفته شد؟»

در همین رابطه گفت و گویی انجام دادیم با عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح طلب با این محور که آیا طرح چنین موضوعاتی که فشارهای خارج از عرف بر گوینده واصل موضوع محتمل به نظر می‌رسد؛ لازم است؟ آیا اصلاً نباید گفته می‌شد؟ حال که گفته شد باید بر آن پای فشرد یا عقب نشینی‌های این چنینی به صلاح تر تشخیص داده می‌شود؟

ناصری در پاسخ می‌گوید: «این فقط ظریف نیست که از پولشویی سخن گفته است! مسئولی هم وقتی از فرار مالیاتی با مبالغ بسیار سنگین سخن می‌گوید دست گذاردن بر همان پولشویی است یعنی درآمدهایی که می‌توانند در جایی ثبت نشوند و کشور از درآمدهای مالیاتی محروم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه می‌دهد:«با اصل طرح موضوع کاملاً موافقم ضمن آن که چنین فشارهایی را نیز کاملاً طبیعی و محتمل می‌دانم اما جامعه و افکار عمومی، پالس‌هایی که باید دریافت می‌کرده را به خوبی دریافت می‌دارد و دیگر به فشارها و تایید و تکذیب‌ها و این چنین عقب نشینی‌ها توجهی ندارد.»

ناصری معتقد است:«هم FATF و هم CFT توسط مسئولان نظام جمهوری اسلامی‌امضاء خواهد شد و دست بر قضا فشارهایی که از برخی نواحی متوجه اظهارات ظریف شد لزوم این کار را بیش از همیشه پیش چشم آورد و چه بسا این فشارها نشان داد این دو توافق نامه امضاء شده تلقی شده و چون ادامه برخی رفتارهای پنهان اقتصادی عملاً غیرممکن شده است تا این حد فشار وارد آمد.»

این کارشناس رسانه‌ای به موضوعات قبلی اشاره می‌کند و می‌گوید: اگرچه رحمانی فضلی هم در موضوع پول‌های کثیف مجبور به عقب نشینی شد اما جامعه و افکار عمومی‌آن چه باید از این مسئله می‌فهمید را فهمید و اساساً فشارهای بعدی و تایید و تکذیب‌های پس از آن نقشی در تاثیرپذیری و باور آحاد جامعه نخواهد داشت مگر آن که در جهت خلاف هر تکذیبی به منزله تایید و تاکید تلقی شود.

با ناصری این سوال را در میان می‌گذاریم که تلویحاً اصل طرح موضوع توسط ظریف و نیز عقب نشینی‌های بعدی را تایید می‌کنید که در پاسخ می‌گوید: «همیشه باید این مسئله را در نظر داشت که افکار عمومی‌توجهی به تصمیم گیری‌های محفلی ندارد پس بر عهده ی حاکمیت است که دستگاه‌های نظارتی را فعال کند و ریشه فعالانی را که در هر حوزه از راه پولشویی کسب درآمد می‌کنند، از بیخ و بن بخشکاند.»

عبدالله ناصری با اشاره به اشراف ظریف در حوزه کنوانسیون‌های مالی و پولی بین المللی می‌گوید: «باور کنیم ظریف با اطلاع کامل از وجود پولشویی سخن به میان آورده اما چون حوزه ی کاری وزیر امور خارجه در داخل نیست عملاً با هجمه ای غیرقابل انتظار رو در رو می‌شود در حالی که لابد انتظار داشته پالس‌های ارسالی توسط او مورد عنایت ویژه قرار بگیرد اما با طیف وسیعی از اعتراضات خاص و گاه خیلی خاص رو به رو می‌شود که آشنایی و آمادگی در این زمینه در دکتر محمدجوادظریف وجود ندارد.» به ناصری می‌گوییم لابد ظریف هم قرار نبوده زیر بار حرف«زور» برود اما گویی«زورش خیلی پر زور بوده!»و او کوتاه آمده، می‌گوید: «ظریف کوتاه نیامده اما صلاح هم ندانسته با پافشاری بر موضوع اوضاع را وخیم تر کند چون در نگاه کلی ممکن بود و هست که مجادله و مناقشه FATF و CFT را تحت الشاع قرار دهد و با بر هم خوردن آرامش جامعه، اصل مهم تری در محاق حاشیه و پنهان ماندن گرفتار آید.»

روزنامه آفتاب یزد

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی بیت کوین از رکورد تاریخی

بیت‌کوین از بالاترین رکورد تاریخ خود عقب‌نشینی کرد و رالی کریپتو متوقف شد.

به گزارش ایسنا، بیت‌کوین روز گذشته (جمعه) از سطح بی‌سابقه خود عقب‌نشینی کرد و رشد اخیر در بازار ارز‌های دیجیتال متوقف شد.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، وب‌سایت ردیابی قیمت دارایی‌های دیجیتال، قیمت بیت‌کوین در ساعت ۹ و ۶ دقیقه صبح به وقت شرقی حدود ۶۸ هزار و ۱۰۰ دلار معامله شد، روزانه ۶.۵ درصد از دست داد و تقریبا تمام سود‌های ثبت شده خود در هفته گذشته را پس داد.

روز پنجشنبه، بزرگترین ارز دیجیتال جهان شاهد صعود قیمت خود به بالاترین سطح تاریخ، ۷۳ هزار و ۶۶۶ دلار بود و بالاترین سطح در تاریخ ۱۵ ساله خود را ثبت کرد، قبل از اینکه با کاهش روزانه ۲.۳ درصدی به ۷۱ هزار و۳۹۰ دلار عقب‌نشینی کند.

بیت‌کوین از ۱۱ ژانویه، زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده، صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین را تایید کرد، روند صعودی داشته است. این اقدام به سرمایه‌گذاران، به ویژه موسسات مالی اجازه داد تا بیت‌کوین را بدون داشتن آن معامله کنند.

اتریوم، بزرگترین آلتکوین جهان از نظر ارزش بازار، در ساعت ۹ و هشت دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵.۶ درصد کاهش به ۳۷۱۸ دلار رسید.

بر اساس گزارش این وب سایت، قیمت برخی آلتکوین‌ها تا ۱۴ درصد کاهش یافت. ارزش بازار در آن زمان با ۶.۶ درصد کاهش به ۲.۵۷ تریلیون دلار رسید، در حالی که سهم بیت‌کوین از بازار کریپتو که به عنوان تسلط شناخته می‌شود، ۵۱.۹ درصد و تسلط اتریوم ۱۷.۳ درصد بود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۶۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۱.۶۴ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۰۶ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۷.۳۲ میلیارد دلار است که ۵.۶۱ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۵.۷ میلیارد دلار است که ۸.۸۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۶۲.۵۹ میلیارد دلار است که ۹۱.۶۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بیش از 200 تور تهران‌گردی نوروزی در محدوده حصار ناصری
  • ناصری: نشد از ۲ برد گذشته دفاع کنیم
  • پایان خوش پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ با شکست پیکان/ کنعانی زادگان دبل کرد
  • پرسپولیس با شکست پیکان پرونده ۱۴۰۲ را بست
  • گزارش زنده؛ پرسپولیس ۲_ پیکان ۰
  • گزارش زنده؛ پرسپولیس ۱ _ پیکان ۰
  • تعمیر کولر‌های گازی مدارس شهرستان میناب
  • اجاره‌نشینی در آسمان‌خراش
  • عقب‌نشینی کامل اسرائیل از شمال شهر حمد در خان‌یونس
  • عقب نشینی بیت کوین از رکورد تاریخی