Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه حوادث/ کارمند قلابی بانک که به بهانه فروش دلار و سکه حدود 4 میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بود قبل از خروج از کشور در جزیره کیش به دام افتاد.       به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بیستم آبان پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری ۴ میلیارد تومانی از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۸ تهران برای رسیدگی تخصصی و جلب متهم به معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در شروع تحقیقات شاکی‌ها به اداره ۱۴ پلیس آگاهی دعوت شدند و در تحقیقات مشخص شد متهم که خود را کارمند یکی از بانک‌های فعال کشور معرفی کرده بود با ارائه حواله‌هایی از بانک مرکزی مدعی بوده که می‌تواند از طریق این حواله‌ها دلار، یورو و سکه را پایین‌تر از قیمت بازار تهیه کند و به این بهانه حدود ۴ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده است. سرهنگ جهانگیر تقی پور- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اشاره به دستگیری کلاهبردار میلیاردی گفت: متهم بعد از گرفتن پول از مالباخته‌ها تاریخی را برای تحویل سکه و دلار و... به آنها اعلام می‌کرد، اما وقتی که در تاریخ مورد نظر با وی تماس گرفتند متهم با خاموش کردن گوشی همراه خود متواری شد. سرهنگ تقی‌پور با اشاره به اینکه حواله‌هایی که متهم به مالباخته‌ها تحویل داده بود جعلی و فاقد اعتبار و اصالت بود، عنوان داشت: متهم به‌دنبال خروج از مرز‌های آبی کشور در جزیره کیش پنهان شده بود که با اقدامات پلیسی محل اختفای متهم در این جزیره شناسایی و متهم در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه توسط پلیس دستگیر و به تهران انتقال داده شد. یکی از مالباخته‌ها در اظهارات خود اعلام داشت که اواخر مرداد سال‌جاری متهم که خودش را کارمند بانک معرفی می‌کرد به من گفت اگر سرمایه‌گذاری کنید من می‌توانم سود خوبی به شما بدهم. من هم ۳۵۰ میلیون تومان وجه نقد به حساب وی واریز کردم که بعد‌ها فهمیدم چه اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸ نفر از کسانی که متهم با این شیوه و شگرد حدود ۴ میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کرده است شناسایی و علیه متهم شکایت کرده‌اند، گفت: متهم با قرار وثیقه ۸ میلیارد تومانی شعبه سوم دادسرای بازپرسی ناحیه ۸ تهران برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره ۱۴ پلیس آگاهی است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۱۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان

سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: بدنبال ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری از طریق خرید و فروش خودرو و کشیدن چک بلامحل در شهرستان آبادان تیم ویژه‌ای از اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

متهم با استفاده از شگرد‌های مختلف و دادن چک، اعتماد را جلب کرده و برای تحویل خودروی خارجی مقدار قابل توجهی پول دریافت کرده است.

ماموران پلیس با بهره‌برداری از بانک‌های اطلاعاتی و انجام اقدامات فنی و پلیسی هویت کلاهبردار در شهرستان آبادان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات کاملا غافلگیرانه آن را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری حدود ۶۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود گفت: با تشکیل پرونده متهم به همراه مالباختگان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان