Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@15:06:39 GMT

اراده بازرسی از بناهای دولتی وجود نداشته است

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۴۷۴۱۳

قاسم تقی‌زاده خامسی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اینکه بیشتر ساختمان‌های دولتی و ارگان‌ها که باید هنگام حوادث، پناهگاه شهروندان باشند بدون پروانه ساخته شده یا فاقد مجوز پایان کار از شهرداری هستند، گفت: این مسئله یک تهدید جدی برای مراجعه‌کنندگان و کارکنان این ساختمان‌ها به شمار می‌رود. 

وی افزود: با وجود اینکه بیست سال قبل کارشناسان ژاپنی "جایکا" در یک مطالعه میدانی گزارش دادند اکثر ساختمان‌های دولتی تهران، در مقابل حوادث غیر مترقبه مصونیت ندارند، اراده بازرسی از این بناها وجود نداشته یا توانایی فیزیکی برای اجرای نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پیشین شهردار تهران با استقبال از دستور رئیس‌جمهور برای بررسی علل حادثه تلخ واحد علوم و تحقیقات، پیشنهاد کرد شهردار تهران که به نمایندگی از همه شهرداران در جلسات دولت شرکت می‌کند در قالب مصوبه، بخشنامه رئیس‌جمهور یا حتی لایحه دولت، کلیه دستگاه‌های اجرایی و سایر ارگان‌ها ملزم شوند برای تمام ساختمان‌های موجود حداکثر در مدت یک سال پایان کار اخذ کنند. در غیر این صورت مسئول وقت در حوادث آینده پاسخگو باشند. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: قاسم تقی زاده خامسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۷۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای زلنسکی : اقدامات تهران کل منطقه و جهان را «تهدید» می‌کند

رئیس جمهور اوکراین با طرح ادعاهایی علیه ایران گفت که کشورش خواهان تشدید درگیری و تنش در منطقه «خاورمیانه» نیست.

به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (یک‌شنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به عملیات پهپادی و موشکی شامگاه شنبه ایران در پاسخ مشروع به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

زلنسکی در پیام خود با تاکید بر اینکه «کی‌یف خواستار تلاش برای جلوگیری از تشدید بیشتر درگیری در خاورمیانه است» ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد و مدعی شد که اقدامات تهران کل منطقه و جهان را «تهدید» می‌کند.

وی بدون اشاره به حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت تهران در دمشق و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران نظامی ایران در سوریه مدعی شد: «همان‌طور که اقدامات روسیه تهدیدی برای درگیری بیشتر است، همکاری آشکار بین این دو کشور (ایران و روسیه) در گسترش رعب و وحشت باید با واکنش قاطع و متحد جهانی مواجه شود.»

رئیس جمهور اوکراین همچنین افزود: «جهان نمی‌تواند منتظر ادامه حرف‌ها باشد. کلمات، هواپیماهای بدون سرنشین را متوقف نمی‌کنند و موشک‌ها را رهگیری نمی‌کنند. ما باید امنیت را تقویت کنیم و قاطعانه با تمام کسانی که می‌خواهند رعب و وحشت را به یک امر عادی تبدیل کنند، مقابله کنیم.»

وی در ادامه از کنگره ایالات متحده خواست تا تصمیمات لازم را برای تقویت متحدان آمریکا در این زمان حساس اتخاذ کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ادعای زلنسکی : اقدامات تهران کل منطقه و جهان را «تهدید» می‌کند
  • شهردار تهران پیگیر موضوع واگن‌ها در هیئت دولت است
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی
  • افزایش سقف پرداخت خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی چقدر اثرگذار است؟