Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: رسانه های بین المللی و صهیونیستی در چند روز اخیر حجم زیادی از اخبار و تحلیل هایشان را اختصاص داده اند به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله هوایی به یک پایگاه نظامی ایران در حوالی دمشق.  به گزارش این رسانه ها که بیشتر اطلاعاتشان به طور یک طرفه بر ادعاهای اسرائیل استوار است – در این عملیات که سه شنبه گذشته انجام شد، یک انبار مهمات که قرار بود به لبنان منتقل شود، مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




به گزارش شفقنا، یکی از رسانه هایی که به این خبر پرداخته، جروزالم پست است که روز گذشته ادعا کرد تصاویر ماهواره ای نشان می دهند در حمله هوایی سه شنبه شب اسرائیل ، یک پایگاه ایرانی که به نظر می رسد محل نگهداری موشک های فجر پنج بوده، تخریب و منهدم شده است.
آنا آرونهایم در این روزنامه می نویسد: تصاویر جدید ماهواره ای از یکی از پایگاه های ایران در حوالی دمشق گرفته شده ، نشان می دهند که در پی حملات ادعایی نیروی هوایی اسرائیل به اهداف ایرانی در پایتخت سوریه، به این سایت نظامی که به نظر می رسد انبار تسلیحات بوده، خسارات وارد شده است. این تصاویر که ماهواره بین المللی تصویربرداری (آی اس آی) ارسال کرده ، نشان از تخریب یک انبار نهصد(۶۰ در ۱۵ ) متری در پایگاه نظامی در منطقه المونای دمشق دارند؛ که ادعا شده موشک های فجر پنج در این سوله نگهداری می شده است.
این روزنامه نگار مدعی شد: تصاویر ماهواره ای آی اس آی نشان می دهند که پایگاهی که سه شنبه شب توسط نیروی هوایی اسرائیل مورد حمله قرار گرفته ، در چهل کیلومتری مرزهای اسرائیل واقع شده است. نیروی هوایی اسرائیل در این مجموعه عملیات که ساعت ده شب به وقت محلی آغاز شد، اهداف گوناگون دیگری از جمله چند مرکز نظامی حوالی دمشق ، امکانات دفاع ضد هوایی و ستادهای فرماندهی تیپ های ۶۸ و ۱۳۷ ارتش سوریه در منطقه دمشق و یگان دهم نظامی در منطقه کواتانا را هدف قرار داده است.
رسانه های سوریه گزارش داده اند که تهاجمات هوایی سه شنبه شب اسرائیل به خاک این کشور از آسمان لبنان انجام شده است. سوری ها هم چنین اعلام کرده اند که شماری از موشک های شلیک شده توسط سیستم پدافند هوایی اس ۲۰۰ این کشور رهگیری و نابود شده اند. بنا به گزارش های رسانه ها در پی پرتاب موشک های ضد هوایی سوریه که باعث شده اهالی شهر هادرا در جنوب حیفا ردی از دود را در آسمان مشاهده کنند، سیستم پدافند هوایی اسرائیل نیز فعال شده است. تاکنون گزارشی از کشته ها و مصدومان احتمالی از اسرائیل مخابره نشده است.
مقامات اسرائیلی تاکنون به کرات درباره افزایش حضور ایران در نزدیک مرزهای اسرائیل در سوریه و نیز ارسال تسلیحات نظامی از تهران به حزب الله لبنان از طریق سوریه اظهار نگرانی کرده و تاکید کرده اند که این فعالیت ها جزو خطوط قرمز دولت صهیونیستی هستند. بر اساس ادعای این مقامات، برای مقابله با حضور ایران و جلوگیری از انتقال تسلیحات نظامی پیشرفته به حزب الله،  تاکنون صدها عملیات هوایی تهاجمی در سوریه به انجام رسیده است. این در حالی است که به نظر می رسد هدف اسرائیل از این تهاجمات یک طرفه و خارج از قوانین بین المللی تخریب جبهه مقاومت و ناآرامی و تنش در منطقه است.
این در حالی است که حملات مورد ادعای اسرائیل درست یک هفته بعد از این که کاخ سفید اعلام کرد نیروهای آمریکایی به زودی از سوریه خارج خواهند شد ، صورت گرفت. پس از اعلام خروج نظامیان آمریکا از سوریه توسط دونالد ترامپ، بنیامین نتانیاهو رئیس جمهور اسرائیل اظهار کرده بود که اسرائیل عملیات نظامی علیه ایران را بعد از خروج آمریکا افزایش خواهد داد.
ژنرال آمیکام نورکین فرمانده نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرده بود که اسرائیل در تمام دو سال گذشته در پی ایجاد یک کمپین نظامی و در واقع به دنبال مدیریت یک سری عملیات جنگی علیه نیروهای ایرانی در مرزهای شمالی اسرائیل بوده است. در این عملیات که در رسانه ها به خانه پوشالی معروف شد ، نیروی هوایی اسرائیل چند پایگاه نظامی را در خاک سوریه از طریق حمله موشکی مورد هدف قرار داد.
گفتنی است به رغم این که اسرائیل ادعا کرده بخش اعظمی از امکانات سخت افزاری نیروهای نظامی ایران را در سوریه جنگزده منهدم کرده ؛ اما چند روز پیش یک افسر بلند پایه نیروی هوایی اسرائیل اعلام کرد که ایران همچنان از امکانات و توانایی های زیادی برای حمله به اسرائیل برخوردار است و بنابراین عملیات نظامی و هوایی علیه اهداف ایرانی باید ادامه داشته باشد.
هشدار روسیه به اسرائیل درباره حمله به سوریه
در همین حال مسکو به تل‌آویو هشدار داد، هرگونه حمله جدید به سوریه توسط رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نمی‌ماند. سایت خبری "شام تایمز” اعلام کرد،‌ مسکو تل‌آویو را تهدید کرده که در صورت حملات مجدد به سوریه، ارتش این کشور موشک‌های S-۲۰۰ بیشتری را به سمت اراضی اشغالی شلیک خواهد کرد.
روسیه تاکید کرده که سوریه هرگز یک‌طرفه اسرائیل را مورد حمله موشکی قرار نخواهد داد اما بر استراتژی "هدف در برابر هدف” تکیه داشته و هرگونه حملات جدید را "مقابله به مثل” خواهد کرد.سایت خبری مذکور نوشت، مسکو با این هشدار تاکید کرده که سوریه به عمد اراضی اشغالی را با موشک هدف قرار داده و این حمله با حملات اسرائیل به اطراف دمشق بی‌ارتباط نبوده است.این هشدار روسیه مقامات اسرائیل را مجبور کرده مسؤولیت حملات اخیر به سوریه را برعهده بگیرند تا جایی که یکی از مسؤولان اسرائیلی ادعا کرد،‌ در حمله موشکی توپخانه نیروی هوایی سوریه را بمباران کرده است.
منابع نظامی اعلام کردند، اسرائیل با این حمله خود به دنبال هدف‌گیری سه منطقه یعنی مرکز فرماندهی تیپ ۱۰ ارتش سوریه، پایگاه وابسته به این تیپ و نیز پایگاه وابسته به تیپ ۴ بود.
دمشق: هدف از حملات اسرائیل طولانی‌کردن مدت بحران در سوریه است
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که حمله ظالمانه به شهر دمشق و ریف آن در روز گذشته در چارچوب تلاش‌های مداوم اسرائیل برای طولانی کردن مدت بحران در سوریه صورت می‌گیرد.به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت درمورد حملات اسرائیل به شهر دمشق و ریف آن فرستاد.وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که حمله اسرائیل در چارچوب تلاش‌های مداوم دولت تل آویو برای طولانی کردن مدت بحران و جنگ تروریستی که سوریه در آماج آن قرار دارد و برای بالا بردن روحیه تروریست‌های باقی مانده در سوریه صورت گرفته است.وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که جمهوری عربی سوریه معتقد است که ادامه روش‌ خصمانه و خطرناک اسرائیل در صورت نبود حمایت نامحدود و مداوم ایالات متحده انجام نمی‌شد.
سوریه در پیام خود از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی عمل کرده و تدابیر قاطعانه و فوری را برای جلوگیری از وقوع این حملات اسرائیل اتخاذ کند.وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که سازمان ملل و شورای امنیت باید اسرائیل را به خاطر اقدامات تروریستی‌اش و جنایت‌هایش در حق ملت سوریه و حمایت مداومش از گروه‌های تروریستی مجازات کنند.
انتهای پیام برچسب ها: صهیونیست ، اسرائیل ، سوریه

منبع: خرداد

کلیدواژه: صهیونیست اسرائیل سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۴۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا

بین الملل تابناک: با گذشت چند روز از حملات موشکی و پهپادی مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، علی رغم اینکه مقامات صهیونیستی و غربی تلاش گسترده ای برای ناموفق جلوه دادن عملیات وعده صادق انجام داده اند، با این حال، گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های اسرائیلی حکایت از تلفات سنگین صهیونیست ها دارد.

روزنامه اسرائیلی با تکیه بر تصاویر ماهواره‌ای، صحت سخنان سخنگوی ارتش این رژیم را که مدعی شده بود ۹۹ درصد پرتابه‌های ایران در عملیات وعده صادق دفع شده را زیر سوال برد.

روزنامه‌های صهیونیستی معاریو و هاآرتص امروز پنجشنبه اطلاعات جدیدی را درباره موشک‌ها و پهپادهای ایران که شنبه شب گذشته به سمت پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد، منتشر کردند.

به گزارش الجزیره، تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده در دو روزنامه عبری معاریو و هاآرتص با ادعای منابع رسمی صهیونیستی درباره آسیب جزئی حملات موشکی و پهپادی ایران و منهدم کردن اغلب این موشک‌ها و پهپادها در تضاد است.

روزنامه معاریو به نقل از یک پژوهشگر نظامی صهیونیست گزارش داد که پدافند هوایی ارتش اسرائیل بر خلاف ادعاهای دانیل هاگاری سخنگوی این ارتش که مدعی رهگیری و انهدام ۹۹ درصد حملات ایران است، تنها حدود ۸۴ درصد این حملات ایران را دفع کرده است.

این روزنامه افزود که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حداقل یکی از ساختمان‌های رآکتور هسته‌ای دیمونا در نقب بر اثار حملات ایران آسیب دیده و دو نفر در مجاورت آن مجروح شده‌اند.

در ادامه گزارش معاریو آمده است که کلیپ‌های ویدئویی نشان می‌دهد که چهار نفر در پایگاه هوایی نواتیم در نتیجه اصابت مستقیم موشک‌ها و نه به علت اصابت ترکش موشک‌های پدافند هوایی زخمی شده‌اند.

این روزنامه صهیونیستی با استناد به تحلیل ویدئوهای منتشر شده درباره حملات موشکی و پهپادی ایران اعلام کرد که دست‌کم پنج نفر در پایگاه هوایی رامون در منطقه اشغالی النقب در این حملات زخمی شده‌اند.

روزنامه عبری هاآرتص نیز تصاویری منتشر کرد که خسارات ناشی از حمله موشکی ایران را به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد.

بر اساس این تصاویر ماهواره‌ای که ساعاتی پس از حمله ایران گرفته شده است، آسیب به باند فرود در قسمت جنوبی پایگاه نواتیم در نزدیکی یک اسکادران هواپیمای C-130 قابل مشاهده است.

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!/مخالفت گروه هفت با حمله نظامی اسرائیل به رفح
  • اسرائیل پایگاه هوایی سوریه را با موشک هدف گرفت
  • اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • اسرائیل به سوریه حمله کرد
  • جزئیات جدید از خسارات و تلفات سنگین به اسرائیل در حملات ایران/ اصابت موشک به تاسیسات هسته ای دیمونا
  • تهدید اسرائیل برای پاسخ به ایران؛ سناریو‌های احتمالی کدامند؟
  • چرا ایران در حمله به سرزمین‌های اشغالی «نقب» را هدف قرار دارد؟ +عکس
  • گفت و شنود/ خودتو جمع کن!
  • المیادین: ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد