Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با رأی اعضای هیئت امنای مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، قادر آشنا به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، قادر آشنا پیش از این به‌عنوان سرپرست مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منصوب‌ شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش از این رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و البرز بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قادر آشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» را دارای ابعاد فرهنگی و اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: این شعار تنها یک شعار اقتصادی نیست، بلکه دارای ابعاد فرهنگی است که باید به آن توجه داشته باشیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم یکی از برنامه‌هایی که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، نشست مشترک محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، بود که سه‌شنبه شب، هشتم فروردین، در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست به تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: به لطف خدا رهبر حکیم و فرزانه‌ای در رأس نظام اسلامی خود داریم که با اشراف کامل و آسیب‌شناسی دقیق، سال‌های سال است که روی حل عقب‌ماندگی‌های اقتصادی و مشکلات اقتصادی، تمرکز کردند و همان طور که فرمودند شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» یکی از راهبردهای اساسی کشور در سال جاری است.

تبیین ابعاد فرهنگی و اقتصادی شعار سال

اسماعیلی «جهش تولید با مشارکت مردم» را دارای ابعاد فرهنگی و اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: این شعار تنها یک شعار اقتصادی نیست، بلکه دارای ابعاد فرهنگی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

او ادامه داد: طبق منویات مقام معظم رهبری که از فرهنگ به عنوان هوای تنفس تعبیر کرده‌اند، مقوله فرهنگ یک امر اولیه و ضروری در همه امور است و تا زمانی که حوزه فرهنگ ارتقای لازم را پیدا نکند، امکان پیشرفت وجود نخواهد داشت.

وزیر فرهنگ با اشاره به ضرورت بسترسازی فرهنگی برای اجرای شعار سال تصریح کرد: پیشینه تمدنی و نظام‌سازی ما در یک‌صد سال اخیر یک اندیشه منسجم است. به این صورت پیشرفت در جامعه دینی با قرائت اسلامی، انقلابی و نهضت امام خمینی (ره) بدون بسترسازی  فرهنگ ایجاد نخواهد شد.

 

اعلام حمایت وزارت فرهنگ از طرح‌های خلاقانه و آیینی

 

اسماعیلی به دیدار اولیه دولت مردمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: در دیداری که شهریور سال 1400 با رهبر معظم انقلاب داشتیم، معظم له تأکید کردند که ساختارهای فرهنگ نیاز به بازسازی انقلابی دارد.

او ادامه داد: در این مورد بسیاری از همکاران دچار اختلاف دیدگاه بودند که بازسازی باید در کجا اتفاق بیفتد. به این منظور جلساتی برای امکان ساختاری برگزار کردند. تا اینکه در جلسه سال 1401 شورای عالی انقلاب فرهنگی، زمانی که در محضر حضرت آقا مطرح کردیم که منظور ایشان چیست، ایشان فرمودند این اصلاح ساختار فرهنگی جامعه است و نه دولت و حاکمیت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ریاست دولت سیزدهم بر عهده یک شخصیت فرهنگی و اندیشمند است که می‌توان از این ظرفیت برای اصلاح ساختار فرهنگی جامعه استفاده کرد.

اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید

اسماعیلی بر ضرورت اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: در دولت مردمی تلاش داریم که توازن ایجاد کرده و به این باور برسیم که برا اجرایی شدن جهش تولیدی بر اساس شعار سال، لازم است انگاره‌های فرهنگی و ذهنی حاکم بر جامعه اصلاح شود و در همین راستا هدایت شوند.

او همچنین به نمونه‌هایی از زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: حل مسئله الگوی مصرف به اصلاح فرهنگی نیاز دارد و بدون بازگشت به آموزه‌های اصیل دینی در حوزه اقتصاد اسلامی که منبعث از نگاه توحیدی است، امکان رشد در کشور وجود ندارد.

اسماعیلی از موضوع فرهنگ به عنوان مسئله اصلی کشور نام برد و تصریح کرد: موضوع فرهنگ باید به عنوان چتری بر سر تمام فعالیت‌ها در نظر گرفته شود تا رشد و تعالی کشور ممکن شود. زیرا فرهنگ مسئله اولیه و اصلی کشور است که تمام موضوعات باید تحت این مقوله اجرا شوند.

 

آثار تخصصی و جدید پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن رونمایی شد

 

تلاش برای ایجاد شهر جهانی صنایع فرهنگی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: به حوزه فرهنگ به عنوان یک حوزه انتزاعی و نمادین نگاه نمی‌کنیم، بلکه فرهنگ به یک حوزه انضمامی تبدیل شده است. چنانکه با آخرین مصوباتی که سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم، برای ایجاد شهر جهانی صنایع فرهنگی در تعطیلات نوروز جلسات متعددی برگزار کردیم و آیین‌نامه‌های آن به عنوان یک کار مهم در حال آماده‌سازی است.

اسماعیلی بر ضرورت تعامل فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه تأکید کرد و گفت: در حال حاضر با بسیاری از کشورهای منطقه تعامل و همکاری مشترک در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی داریم که باید این نوع تعاملات گسترده‌تر شود.

او به فرهنگ و هنر غنی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: از طریق چنین فرهنگی امکان ارتباط و تعامل گسترده در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی با کشورهای دیگر ممکن خواهد بود. همان طور که اسلام از طریق تجار و بازرگانان ایرانی وارد کشورهای شرق آسیا شده است. به این ترتیب می‌توان از ظرفیت اقتصادی در جهت صدور فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی به کشورهای دنیا استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو حوزه اقتصاد و فرهنگ را حوزه‌هایی پشتیبان و هم‌افزا ارزیابی کرد و اظهار داشت: بسیاری از بخش‌های فرهنگی با اندک نگاه پشتیبانی در بخش اقتصاد به رونق خواهد رسید. به همین دلیل تلاش می‌کنیم به رابطه هم‌افزا میان اقتصاد و فرهنگ برسیم.

او در پایان خاطرنشان کرد: تمام اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر باید کمک کنند که شاخص‌های کمی اقتصادی محقق شود و بتوانیم در کشور گام‌های بلندتری برداریم.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • جایزه شعر و ادبیات محلی به نام حیدرعلی طالب‌پور بروجنی پایه‌گذاری می‌شود
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان