Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه ۹۳۵ یکی از خاص‌ترین و مشهور‌‎ترین خودرو‌های مسابقه‌ای آلمانی در تاریخ است. خودرویی که تنها اجازه رانندگی در پیست مسابقه را داشته و در جاده‌های عادی اجازه تردد ندارد. با این وجود تنها یک دستگاه پورشه ۹۳۵ وجود دارد که با تغییراتی، استاندارد‌‎های لازم جهت تردد در خیابان را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخصاً وقتی صحبت از تنها یک دستگاه به میان می‌آید، قیمت آن به صورت تصاعدی بالا خواهد رفت.

حال این پورشه خاص در حال آماده شدن برای فروش در یک حراجی در آلمان است. پیش‌بینی کارشناسان درباره قیمت خودرو، رقمی بیش از ۲ میلیون دلار است اما دستیابی به رقمی حتی بالا‌تر دور از انتظار نیست. این خودرو که در مسابقات فرمول۱ خوش درخشیده و در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز نیز مقام اول را کسب کرده بود، پس از بازنشستگی توسط والتر ولف، مالک تیم کرِمر (Kremer) دچار تغییراتی شد. والتر ولف که نمی‌تواند شرکت پورشه را راضی به تولید یک دستگاه سفارشی از ۹۳۵ با اجازه تردد در خیابان کند، خود دست به‌کار می‌شود.

او یکی از سه دستگاه ۹۳۵ مسابقه‌ای که در مسابقات سال ۱۹۷۹ شرکت داشته است را برای انجام تغییراتی به گاراژ خود آورده و خودروی جدیدی را بر پایه نسخه اصلی می‌سازد. خودروی جدید که ۹۸ درصد قطعات آن دقیقاً از همان ۹۳۵ اصلی استفاده شده، توسط یک پیشرانه ۲.۸۵ لیتری ۶ سیلندر دو‌توربوی تخت توان خارق‌العاده ۷۴۰ اسب‌بخار را تولید می‌کند. گیربکس مورد استفاده در این خودرو، یک نمونه ۴ سرعته دستی بوده و چیزی در آن تغییر نکرده است.

به طور کلی این خودرو دقیقاً شبیه به نسخه اصلی ۹۳۵ شرکت‌کننده در مسابقات لمانز و فرمول۱ بوده و تنها تغییراتی اندک در جهت دریافت اجازه تردد خیابانی روی آن اعمال شده است؛ تغییراتی همچون ساخت سیستم اگزوز کاملاً جدید، تغییراتی در سیستم تعلیق، افزایش ۱۰ میلیمتری ارتفاع و تعویض صندلی‌های اصلی با نمونه مشابه با پورشه ۹۳۰ توربو که اجازه تردد در خیابان را داشته است. ماحصل این تغییرات، موجب خلق خودرویی گران‌بها شده که سال ۱۹۸۰ در حدود ۸۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود. مبلغی که با توجه به تورم، امروز ۲.۵۷ میلیون دلار محاسبه می‌شود.

در ادامه تصاویر مربوط به اتومبیل Porsche ۹۳۵ را مشاهده می‌کنید:

بیشتر بخوانید: پیش‌فروش تایکان موفقیتی استثنایی برای پورشه رقم خواهد زد +تصاویر

انتهای پیام/

نسخه خیابانی پورشه ۹۳۵ به فروش می‌رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش نزدیک به ۳۱ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌ اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد.

وی افزود: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل چهار هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و چهار هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دست‌نشان در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده،، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 745266

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین
  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 
  • جزئیات تغییرات جدید محدوده طرح ترافیک تهران
  • تردد روان خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • کارت قرمز جهان به پورشه رسید
  • تردد بیش از ۵۰۱ هزار و ۷۰۰ خودرو در جاده‌های زنجان
  • «سینما برای غزه» و کمک ۳۱۶۰۰۰ دلاری به فلسطینیان
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن