Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسئولان «حزب اتحاد دموکراتیک» سوریه گفت که مذاکرات بین کُرد‌های سوریه با دولت بر سر استان‌های «رقه، حسکه و دیرالزور» همچنان در جریان است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه جمعه (۷ دی) از ورود نیرو‌های ارتش به منبج و بر افراشته شدن پرچم سوریه در مرکز آن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«شفان خابوری» یکی از مسئولان «حزب اتحاد دموکراتیک» سوریه (پ. ی. د) تأکید کرد که ورود ارتش سوریه به منبج برآیند مذاکره با دمشق بوده و این مذاکرات با نظارت روسیه صورت گرفته است.

پایگاه خبری معارض «سمارت» به نقل از خابوری گزارش داد که این مذاکرات همچنان بین کُرد‌ها و دولت سوریه بر سر استان‌های «رقه» (شمال) «حسکه» (شمال شرق) و «دیرالزور» (شرق) در جریان است.

وی تصریح کرد که این مذاکرات تا زمانی ادامه خواهد داشت که به راهکاری دست یافته شود که طرفین راضی باشند و حقوق مردم کُرد و سایر اقشار سوریه را تضمین کند.

این مسئول کُرد تصریح کرد که شبه‌نظامیان کُرد به خاطر جلوگیری از تکرار رخداد‌های «جرابلس، الباب و عفرین»، از نیرو‌های ارتش سوریه درخواست کردند که وارد منبج شود؛ زیرا که ترکیه و تروریست‌های وابسته به این کشور بر این شهر‌ها مسلط شدند.

مسئول کُرد: هیچ مانعی ندارد که یگان‌های کُرد به ارتش سوریه ملحق شوند

در همین راستا، «الدار خلیل» از مسئولان گروه موسوم به «حرکة المجتمع الدیمقراطی» که یکی از گروه‌های تشکیل دهنده حزب اتحاد دموکراتیک است گفت که نمی‌پذیرد نیرو‌های «پیشمرگه» کُرد عراق وارد منطقه موسوم به «رژاوا» (+) شوند.

خبرگزاری «باسنیوز» به نقل از خلیل گزارش داد که وی به جای ورود نیرو‌های پیشمرگه، ترجیح می‌دهد که نیرو‌های ارتش سوریه وارد این منطقه شوند.

وی تصریح کرد که «نمی‌پذیریم پیشمرگه به کشور بازگردد و این موضوع را با هیچ طرفی بررسی نمی‌کنیم». خلیل، اما اعلام کرد که هیچ مانعی وجود ندارد که شبه‌نظامیان یگان‌های کُرد به ارتش سوریه بپیوندند.

این مسئول کُرد هر گونه گفتگو با نهاد موسوم به «شورای ملی کُرد» -یکی از گروه‌های تشکیل دهنده ائتلاف معارضان سوری- را رد و این گروه را خائن توصیف کرد.

در همین راستا، ستاد مشترک گروه موسوم به «ارتش ملی» -وابسته به ترکیه- روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به همراه ارتش ترکیه به مناطق عملیاتی عازم شده‌اند و در مرز‌های شهر منبج برای آغاز عملیات نظامی به منظور تسلط بر این شهر آمادگی کامل دارند.

ارتش سوریه در حالی به درخواست کُرد‌ها وارد منبج شد که ترکیه بار‌ها تهدید کرده است که در روز‌های آتی با کمک نیرو‌های وابسته به خود در داخل سوریه حمله به منبج آغاز خواهد کرد.

شهر منبج در شمال استان حلب و در نزدیکی مرزک ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کرد‌ها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرداد سال ۹۵ به دست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از اشغال داعش خارج شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مذاکرات دمشق با کردها ورود ارتش سوریه به منبج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس

به گزارش تابناک، حماس اظهارات «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا را که در آن این جنبش را مسئول مانع‌تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه دانست، محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات (وزیر خارجه آمریکا) آنتونی بلینکن هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد و با این واقعیت که تأیید می‌کند حماس بیش از یک بار انعطاف‌پذیری برای تسهیل دستیابی به توافق برای توقف جنگ نسل‌کشی و توقف کشتار ملت ما را نشان داده، در تناقض است.»

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است که اظهارات بلینکن «با سرسختی و تعلل (نخست وزیر اسرائیل) بنیامین نتانیاهو و دولت او» که موانع و مشکلاتی بر سر راه توافق ایجاد می‌کنند و به دنبال طولانی کردن جنگ خشمگینانه خود علیه مردم ما هستند، در تضاد است. موضوع اسیران صهیونیست جزو اولویت‌های آنها نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: «مطالبات حماس و مقاومت از روز اول مشخص بوده و همان مطالباتی است که در مارس گذشته ارائه کردند و مورد استقبال همه طرف‌ها و میانجی‌ها قرار گرفت این مطالبات در ضرورت آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر و بازگشت آوارگان به محل سکونت خود در تمام مناطق نوار غزه، افزایش  امداد‌رسانی و شروع بازسازی خلاصه می‌شود.»

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: «آمریکا به عنوان شریک کامل در جنگ نسل‌کشی علیه مردم ما که همچنان با سلاح، مهمات و پوشش سیاسی از اشغالگری حمایت می‌کند، با اتهامات واهی علیه حماس این نقش خصمانه خود علیه مردم ما را تکمیل می‌کند.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس در مذاکرات برای دستیابی به توافقی برای بازگرداندن اسیران و آتش‌بس خواسته‌های خود را «تغییر» داده است.

متئو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که حماس در مذاکرات با اسرائیل، با میانجی‌گری مصر و قطر، «خواسته‌های خود» را تغییر داده است.

حماس پیشتر هم گفته بود که ادعای آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، «جانبداری آشکار» از اسرائیل است.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت