Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@08:27:29 GMT

اندیشکده انرژی استان کرمان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۷۳۵۳

اندیشکده انرژی استان کرمان افتتاح شد

همزمان با جلسه هم اندیشی آینده انرژی اندیشکده انرژی استان کرمان افتتاح شد. ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، جلسه هم‌اندیشی آینده انرژی همراه با افتتاح اندیشکده انرژی با حضور فدایی استاندارکرمان، زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه و صاحبنظران حوزه انرژی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کاورزی استان کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه رضا جزینی‌زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان، با تاکید بر بی توجهی به مسائل زیست محیطی در کشور اظهار داشت: متاسفانه کشور ما در چند حوزه فرسایش خاک، فرسایش آب و غیره در جهان رتبه نخست را دارد.

وی با بیان اینکه ماسفانه در امر توسعه به مسائل زیست محیطی توجه کمی شده است افزود: کاش در کنار پیشرفت کشور در حوزه امنیتی و نظامی به امنیت زیست محیطی هم توجه می‌کردیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمان راه‌اندازی اندیشکده انرژی در استان کرمان را اقدامی مثبت در این حوزه دانست و گفت: امیدواریم شاهد تحولات بزرگی در این زمینه در استان و کشور باشیم.

لرستان| واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی محیط زیست پلدختر را آلوده کردنقشه جامع محیط زیست استان خراسان‌رضوی تدوین می‌شود‌طرح احیای محیط زیست در خوزستان اجرا می‌شود

در این جلسه حامد قدوسی از متخصصان حوزه اقتصاد انرژی با اشاره به اینکه تولید انرژی اولیه در ایران حدود 4 میلیون بشکه نفت خام و میعانات و حدود 4 میلیون بشکه گاز است اظهار داشت: از این میزان 4.9 میلیون بشکه برای مصارف داخلی است که 3.6 میلیون بشکه انرژی را ما مصرف می‌کنیم و مابقی هدر می‌رود.

وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور زیاد و حدود 1.5 برابر دیگر کشورها است گفت: ایران دارای بزرگ‌ترین منابع گازی دنیا است و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ح

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد

منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته زمین پاک»، در سخنانی اظهار داشت: محیط زیست دارای جایگاه بسیار متعالی و ارزشمند در فرهنگ ایرانی و اسلامی است، اما آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، امنیت و سلامت مردم را به مخاطره انداخته و مرگ و میر و بیماری های صعب العلاج به دنبال داشته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، فرهنگ حفاظت از محیط زیست باید در جامعه ترویج شود و مردم نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند.

منتخب مجلس شورای اسلامی با اشاره به احادیث و روایاتی در حوزه محیط زیست، ایجاد آلودگی و از بین بردن طبیعت و محیط زیست را از منکرات قطعی و بسیار مذموم دانست و افزود: باید نگاه به سازمان محیط زیست در میان برخی از مردم و مسؤولان تغییر یافته و نسبت به قوانین و ضوابط آن متعهد باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست به تنهایی امکان‌پذیر نیست و همه باید در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند، بیان کرد: هیچ اقدامی به ویژه در حوزه صنعت بدون پیوست زیست محیطی معنا نداشته و در آینده موجب بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.

روانبخش بر ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز در حوزه محیط زیست با حضور صاحبنظران علمی و اجرایی تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رایزنی با دولت و دیگر نمایندگان مجلس، بتوانیم در جهت رفع مشکلات زیست محیطی در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت بپذیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی
  • ساخت دوچرخه‌ای دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست