Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای مهر، علی بندرعباسی غلامی در آئین پایانی سومین جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران با تقدیر از عوامل اجرایی این جشنواره، اظهار داشت: شهرستان سیریک مردمی فرهنگ دوست و دلباخته فعالیت‌های فرهنگی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی موجود در سیریک، عنوان کرد: شهرستان سیریک این قابیلت را دارد که به قطب فرهنگ استان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: کارنامه سیریک در حوزه فرهنگ و هنر بسیار درخشان است.

بندرعباسی ، جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه مکران را از رویدادهای مهم فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: در این جشنواره که هر ساله به همت مردم و مسؤولان سیریک برگزار می‌شود احیا داستان‌ها و روایت‌های شفاهی مردم منطقه از مبانی و اصولی است که باید با دقت و ظرافت دنبال  شود.

وی، ادبیات را زبان مشترک و عامل نزدیکی فرهنگ‌ها دانست و افزود: تقویت وحدت بین مردم و اقوام مختلف از دیگر اهداف این جشنواره است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان این که جشنواره منطقه ای داستان کوتاه مکران پس از سه سال برگزاری توانسته نظر بسیاری از اساتید و فعالان حوزه ادبیات و داستان نویسی را به خود جلب کند، گفت:امیدواریم زمینه‌های برگزاری این جشنواره به صورت ملی فراهم شد.

بندرعباسی غلامی در بخش دیگری از سخنان خود نبود مجتمع فرهنگی در شهرستان سیریک را مورد بحث قرار داد و عنوان کرد: یک مجتمع فرهنگی که در روستای میشی شهرستان سیریک درحال احداث است تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در این راستا از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد با استاندار هرمزگان رایزنی‌های لازم صورت می‌گیرد و از نماینده مردم شرق استان هم می‌خواهم پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

سومین جشنواره منطقه ای داستان نویسی مکران با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

کد خبر 4498464

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان سیریک هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، این مراسم با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه